Płatności mobilne, w tym urządzenia wearables, stają się dla Polaków codziennością. Klienci mBanku mają już 2,8 mln portfeli cyfrowych dodanych do urządzeń i wykonują miesięcznie ponad 54 mln transakcji mobilnych. Na ten rosnący trend mBank odpowiada smart ringiem –pierwszym na świecie pierścieniem płatniczym, który łączy wygodę płatności z monitorowaniem zdrowia i aktywności.
mBank udostępnił pierścień płatniczy w wersji smart z funkcją monitorowania zdrowia i aktywności. Smart ring pozwala płacić jednym gestem dłoni, a jednocześnie mierzy m.in. tętno, sen, poziom stresu i ponad 150 rodzajów aktywności sportowych. Rozwiązanie wpisuje się w strategię mBanku „Cała naprzód!”, która stawia na technologię, zwinność i koncentrację na realnych potrzebach klientów.
– Obserwujemy, jak szybko zmienia się sposób płacenia – nasi klienci już teraz częściej korzystają z telefonu niż plastikowej karty. Rośnie jednocześnie udział w transakcjach zegarków czy właśnie pierścieni płatniczych. Naszą ambicją jest być krok przed tym trendem. Smart ring wpisuje się w strategię mBanku – łączy wygodę i bezpieczeństwo płatności z motywacją do dbania o zdrowie. To rozwiązanie, które łączy trzy rzeczy: wygodę, bezpieczeństwo jakie dają płatności zbliżeniowe i troskę o dobrostan użytkownika – mówi Krzysztof Bratos, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej.
Polacy liderami cyfrowych płatności
Dane mBanku na koniec III kwartału 2025 r. pokazują, że Polacy są w czołówce pod względem adaptacji cyfrowych płatności. Wśród klientów banku aż 68% przedstawicieli pokolenia Z i 39% millenialsów płaci na co dzień telefonem, a pokolenie X szybko nadrabia cyfrowe zaległości.
Dynamicznie rośnie także popularność portfeli cyfrowych oraz płatności urządzeniami ubieralnymi – liczba transakcji wearables jest większa z miesiąca na miesiąc. Tylko w październiku 2025 r. klienci mBanku zrealizowali 1,7 mln transakcji przy użyciu urządzeń ubieralnych.
– Z naszych danych wynika jasno: cyfrowe płatności stały się standardem, a wearables to kolejny etap rewolucji. Smart ring jest dla wielu osób wygodniejszy niż telefon czy zegarek, bo po prostu zawsze jest na dłoni. Naszym celem jest jak najlepiej odpowiadać na potrzeby i oczekiwania wszystkich klientów, a widzimy, że coraz chętniej sięgają po nowoczesne i intuicyjne sposoby płacenia. Przyszłość bankowości to wygoda, szybkość i bezpieczeństwo – a smart ring, który dodatkowo pomaga dbać o zdrowie, jest symbolem tej zmiany – podkreśla Aleksandra Buczkowska, dyrektorka zarządzająca ds. produktów i segmentów klienckich bankowości detalicznej mBanku.
Wnioski z badania Mastercard: wearables przyspieszają codzienne płatności
Badanie Mastercard dotyczące płatności urządzeniami ubieralnymi, przeprowadzone wśród Polaków powyżej 18. roku życia pokazuje, że płatności wearables przestają być ciekawostką, a stają się realną alternatywą dla kart i gotówki. Z tej formy płatności skorzystało już ponad 15% respondentów. Ponad 70% badanych uznaje płacenie urządzeniami ubieralnymi za wygodne, a 67% docenia brak konieczności noszenia przy sobie portfela lub telefonu. Coraz więcej osób deklaruje też chęć korzystania z pierścieni, zegarków czy opasek jako podstawowego sposobu płatności.
Respondenci wskazują, że płatności wearables idealnie sprawdzają się przy codziennych transakcjach. Co drugi konsument wybiera tę metodę podczas drobnych zakupów spożywczych. Niemal 38% płaci w ten sposób w restauracjach i kawiarniach, a co trzeci za pomocą zegarka, pierścienia lub opaski opłaca wydatki związane z rozrywką i kulturą (np. bilety do kina, teatru, czy na wydarzenia sportowe). Dla wielu użytkowników to nie tylko kwestia wygody i szybkości, ale też poczucia nowoczesności i dopasowania do stylu życia.
– Polska jest jednym z najbardziej zaawansowanych rynków na świecie, jeśli chodzi o płatności zbliżeniowe i mobilne. Nasz kraj nie tylko szybko adaptuje nowości, ale coraz częściej staje na czele globalnych innowacji. Coraz wyraźniej widzimy, że to urządzenia ubieralne będą kolejnym motorem tej zmiany. Dzięki współpracy z mBankiem oferujemy rozwiązanie, które łączy bezpieczeństwo płatności Mastercard z nową kategorią urządzeń, jaką jest smart ring. Cieszymy się, że wspólnie z partnerami możemy umożliwiać Polakom korzystanie z nowoczesnych i bezpiecznych metod płatności, które wpisują się w ich styl życia – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.
Bezpieczeństwo transakcji i danych
Bezpieczeństwo, zarówno finansowe, jak i dotyczące danych zdrowotnych, jest fundamentem projektu smart ringa. Płatności realizowane są dzięki tokenizacji: zamiast numeru karty wykorzystywany jest unikalny token, a dane karty nie są przechowywane w pierścieniu ani przekazywane podczas transakcji. Przy płatnościach powyżej ustawionego limitu klient potwierdza transakcję kodem PIN, tak jak w przypadku tradycyjnej karty.
Użytkownik może w każdej chwili zablokować token powiązany z urządzeniem w aplikacji mobilnej mBanku, bez konieczności blokowania samej karty płatniczej. Dane zdrowotne monitorowane przez pierścień pozostają pod pełną kontrolą użytkownika i nie są udostępniane podmiotom trzecim.
Płatność, zdrowie, styl życia
Smart ring od mBanku to pierwszy na świecie pierścień, który łączy pełną funkcjonalność instrumentu płatniczego z zaawansowanymi funkcjami prozdrowotnymi. Urządzenie monitoruje dziewięć kluczowych wskaźników – m.in. tętno, natlenienie krwi, sen, temperaturę ciała, liczbę kroków, kalorie, poziom stresu, regenerację oraz obsługuje ponad 150 typów aktywności sportowych. Pierścień działa do 7 dni na jednym ładowaniu, a funkcja płatnicza pozostaje aktywna także po rozładowaniu baterii odpowiedzialnej za pomiary zdrowotne.
Misją mBanku jest upraszczanie finansów i wspieranie klientów w realizacji ich celów. Dzięki smart pierścieniowi płatniczemu płacenie staje się maksymalnie proste – wystarczy jeden gest dłoni, bez telefonu i bez portfela. Pierścień to nie tylko wygodna forma płatności – to narzędzie, które wspiera aktywny styl życia, monitoruje parametry i pomaga osiągać cele związane ze zdrowiem i codzienną aktywnością.