PIIT przekazała do UKE swoje uwagi w kwestii informowania o skutkach przenoszenia numerów. PIIT proponuje maksymalne wykorzystanie w pracach dotyczących budowy CBD dorobku związanego z procesami oraz prawie dwuletnich doświadczeń, które zostały wypracowane w efekcie długich uzgodnień i negocjacji, a także korekt ze wszystkimi operatorami telefonii ruchomej i stacjonarnej.
Procesy te już obsługiwane są przez odpowiednie rozwiązania techniczne i zmierzają do tego, by proces był przyjazny i nie przynosił kłopotów klientom dokonującym przenoszenia numerów pomiędzy operatorami telekomunikacyjnymi.
W tym schemacie postępowania może być wpisany opcjonalnie proces informowania klienta o skutkach prawnych, a zwłaszcza finansowych, dotyczących rozwiązywania umów związanych z przenoszeniem numeru.
PIIT ma nadzieję, że grupa robocza może wypracować korzystne rozwiązanie w tym zakresie, zarówno dla klientów, jak i operatorów telekomunikacyjnych. Problem ten został podniesiony w notatce ze spotkania Grupy CBD 112 (tutaj).