Poczta Polska utrzymuje pozycję godnego zaufania partnera logistycznego. Najnowsze dane z ostatnich dziewięciu miesięcy pokazują, że zarówno paczki pocztowe, jak i przesyłki kurierskie Pocztex docierają do klientów niemal bez opóźnień i zgodnie z rynkowymi standardami. To efekt konsekwentnie realizowanego Planu Transformacji Poczty Polskiej, który przekłada się na konkretne korzyści dla odbiorców i nadawców.
Paczki pocztowe dostarczane niemal w 100% na czas
W segmencie paczek ekonomicznych terminowość w lipcu osiągnęła imponujący poziom 99,9%, co oznacza, że praktycznie każda przesyłka trafia do odbiorcy zgodnie ze standardem D+5 (czyli do piątego dnia po jej nadaniu). Również bez zarzutu wypadają paczki priorytetowe – 99,8% dostarczanych jest w standardzie D+3 (do trzeciego dnia po nadaniu), przewyższając tym samym ustawowe wymagania o kilka punktów procentowych. Warto podkreślić, że 94% tych paczek jest u odbiorców już następnego dnia po nadaniu.
Bez względu na wybór wariantu dostawy klienci mogą liczyć na niezawodność i przewidywalność usług Poczty Polskiej.
Pocztex – szybki jak rynek wymaga
Pocztex, flagowa usługa kurierska Poczty Polskiej utrzymuje wysoką jakość. W ostatnich dziewięciu miesiącach terminowość doręczeń w standardzie D+1 (czyli dostarczenie następnego dnia po nadaniu) wyniosła od ponad 95% do ponad 98%. Wynik ten jest osiągany przy wolumenach sięgających znacznie ponad milion przesyłek tygodniowo. To oznacza, że np. indywidualny klient sklepu internetowego ma niemal 100-procentową pewność, iż jego zamówienie dotrze następnego dnia po nadaniu – zgodnie z rynkowymi standardami.
– Utrzymanie wysokiej terminowości Pocztexu to nasz strategiczny priorytet. W logistyce liczy się nie tylko cena, ale przede wszystkim przewidywalność i jakość, nad którymi pracujemy każdego dnia – podkreśla Sławomir Żurawski, wiceprezes ds. operacji i logistyki Poczty Polskiej.
Dzięki opcji Pocztex PUNKT i Pocztex AUTOMAT (czyli punktom odbioru i automatom paczkowym) klienci mają do dyspozycji ponad 20 tysięcy miejsc odbioru paczek w całej Polsce, w tym: placówki pocztowe, automaty paczkowe, sklepy Żabka oraz punkty należące do Grupy Eurocash (ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Duży Ben i inne).
Transformacja w praktyce
Tak wysoka terminowość to efekt szeregu działań: zmiany procesów w sortowniach, optymalizacji sieci logistycznej oraz wdrażania narzędzi wspierających kontrolę nad doręczeniami. Trwa także automatyzacja procesów sortowania i rozwój sieci punktów odbioru.
– Każda paczka doręczona na czas to wynik ciężkiej pracy Pocztowców, planowania, inwestycji oraz zrozumienia potrzeb klientów. Jesteśmy na kursie trwałej poprawy jakości usług i mamy świadomość, że wysiłek, jaki wkładamy w te zmiany, procentuje zaufaniem klientów. A ostatecznie w biznesie nie ma nic ważniejszego – podsumowuje wiceprezes Żurawski.