Operatorzy coraz bardziej zabiegają o nowych klientów. W tym celu wydają coraz więcej na reklamę, a wszystko po to by zainteresować potencjalnych klientów swoją ofertą. Tylko w tym roku w sumie sieci komórkowe wydały ponad 600 mln zł na ten cel.
Najwięcej na ten cel poświecił lider rynku Polkomtel prawie 215 mln zł. Jest to o 127 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Polska Telefonia Cyfrowa (Era) w ciągu trzech kwartałów na reklamę wydała 170,1 mln zł
(wzrost o 18,3 proc.). Z kolei kontrolowana przez
Telekomunikację Polską PTK Centertel (Orange) kupiła reklamy za niemal
145 mln zł (wzrost o 47,6 proc.). Operator sieci
Play na reklamę wydał nieco ponad 77 mln zł, czyli dwa razy
mniej niż PTK Centertel i niemal trzy razy mniej niż Polkomtel.
Jak można łatwo zauważyć najlepsze skutki przyniosła reklama Polkomtela, który wydając najwięcej został liderem rynku. W przypadku innych operatorów brak jest takiej zależności. Najrozsądniej wydaje najmłodszy na rynku operator sieci PLAY.
Wyniki badania GP otrzymała na
podstawie szacunków Expert Monitor i TNS OBOP. Wszystkie szacunki
prowadzone były na podstawie stawek cennikowych, które nie
obejmują upustów i rabatów.