poniedziałek, 6 października, 2025

Nasze serwisy:

Więcej

    Nowe technologie, rozwój kompetencji cyfrowych i wsparcie branży gamingowej: Polska delegacja w Japonii

    Zobacz również

    Wzmocnienie współpracy w obszarze cyfryzacji, rozwój innowacyjnych projektów technologicznych, kompetencji cyfrowych oraz e-sportu i rynku gier wideo – to główne cele polskiej delegacji w Japonii. Wiceminister Rafał Rosiński spotkał się z polskimi deweloperami podczas Tokyo Game Show, przewodniczącym Izby Reprezentantów japońskiego parlamentu, a także uczestniczył w Forum Inwestycyjnym Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

    - Reklama -


    – Inwestujemy w gospodarkę, ale także w kreatywność i przyszłość młodego pokolenia. Współpraca z Japonią – światowym liderem innowacji i gamingu – otwiera przed nami nowe możliwości wymiany doświadczeń, rozwoju e-sportu oraz promowania odpowiedzialnego i bezpiecznego korzystania z technologii. Polska staje się dziś partnerem, który nie tylko korzysta z globalnych trendów, ale też aktywnie je współtworzy – podkreślił wiceminister cyfryzacji Rafał Rosiński.

    Wspólne działania na rzecz bezpiecznej cyfryzacji
    Wiceminister cyfryzacji Rafał Rosiński razem z wicemarszałek sejmu Moniką Wielichowską oraz parlamentarzystkami spotkali się z przewodniczącym Izby Reprezentantów Japońskiego Parlamentu. Rozmowy dotyczyły bezpieczeństwa cyfrowego, odpowiedzialnego korzystania z technologii oraz rozwijania kompetencji cyfrowych. Podkreślono zdecydowaną gotowość obu stron do pogłębiania współpracy i wymiany praktycznych doświadczeń w obszarze cyfryzacji.

    Polsko-Japońska współpraca w e-sporcie i gamingu
    Polska jest liderem e-sportu w Europie Środkowo-Wschodniej, a turnieje organizowane na terenie naszego kraju – takie jak Intel Extreme Masters w Katowicach – są rozpoznawalne na całym świecie i docierają do milionów odbiorców rynku gier wideo. Wraz ze wzrostem zainteresowania grami wideo wśród obywateli pojawiają się także wyzwania w zakresie przepisów i bezpiecznego funkcjonowania w wirtualnym świecie. Korzystając z doświadczeń japońskiej branży gier, polska delegacja podjęła dyskusję o czterech priorytetach w tym obszarze:

    Prawo i regulacje – polityka w zakresie przepisów antyhazardowych, ochrona graczy, edukacja oraz bezpieczeństwo interesu publicznego.
    Współpraca międzynarodowa – organizacja wydarzeń e-sportowych, które promują kraj jako nowoczesny, otwarty i atrakcyjny dla turystów.
    Rozwój kompetencji cyfrowych – wsparcie biznesu, nowych technologii oraz edukacji i kariery zawodowej młodych ludzi.


    Profesjonalizacja oraz społeczna odpowiedzialność e-sportu – pomoc dla graczy w zakresie zdrowego stylu życia, równowagi cyfrowej oraz w walce z hejtem.


    Rozwój kompetencji cyfrowych
    Podczas Forum Inwestycyjnego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu przedstawione zostały działania podejmowane w ramach Programu Rozwoju Kompetencji Cyfrowych (PRKC) do 2030 roku, który obejmuje działania edukacyjne dla osób w każdym wieku.

    Do jednego z głównych celów programu należy rozwój zaawansowanych kompetencji cyfrowych oraz zwiększenie liczby specjalistów ICT – przede wszystkim kobiet. W związku z tym realizowane są takie programy jak „Kobiety w ICT”, „Zostań cyfrową ekspertką” czy studia w ramach projektu AI Tech.

    Ministerstwo wspiera także rozwój talentów informatycznych poprzez otwarte konkursy, m. in. w ramach Programu Rozwoju Talentów Informatycznych 2019-2029, który zapewnia młodzieży dostęp do obozów, konkursów i zajęć online z zaawansowanych umiejętności cyfrowych.

    Pawilon Polski na Expo
    1 października wiceminister cyfryzacji Rafał Rosiński otworzył Festiwal Gamingowy na targach Expo w Osace. W swoim przemówieniu podkreślił, że gry wideo to nie tylko rozrywka, lecz także przedsięwzięcie, które łączy ludzi, kulturę oraz innowacje technologiczne z całego świata.

    Obecność polskich firm i deweloperów gier komputerowych to szansa na integrację, ale przede wszystkim wymianę doświadczeń, ponieważ rynek skupia doświadczenia programistów, artystów, scenarzystów oraz graczy.

    ŹródłoMC
    0 Komentarze
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    CK Mediator nawiązuje współpracę z Ansmann. Niemiecka marka trafia do rodziny dystrybutora

    CK Mediator rozpoczyna oficjalną dystrybucję produktów niemieckiej marki Ansmann AG. Choć umowa nie ma charakteru wyłączności, polska firma będzie...