wtorek, 16 września, 2025

Nasze serwisy:

Więcej

    Nauka w wirtualnej rzeczywistości (wideo)

    Zobacz również

    VR powoli wkrada się do naszego życia. W tej technologii możemy oglądać filmy i grać w gry. Zaczyna być także używana w medycynie np. do leczenia depresji i rehabilitacji narządu ruchu. Biuro Promocji i naukowcy z SGGW wpadli na pomysł, jak wykorzystać VR także do celów naukowych i edukacyjnych. Właśnie powstała pierwsza tego typu aplikacja, stworzona na potrzeby Wydziału Medycyny Weterynaryjnej.

    - Reklama -

    Użytkownik, zakładając gogle, dzięki specjalnym kontrolerom, które trzyma w dłoni może sterować wymodelowaną w przestrzeni sylwetką konia, tak by między innymi dokładnie przyjrzeć się budowie jego ciała. Ponieważ doświadczenia obejmują wiele zmysłów doświadczenia powstałe w ten sposób są bardzo realne, doskonale symulują fizyczną obecność w wirtualnym miejscu.

    Premiera pierwszej realizacji w technologii VR w SGGW odbędzie się podczas Dni SGGW 19-20 maja 2017 r.

    ŹródłoSGGW
    0 Komentarze
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Od obaw do pewności siebie: tak firmy i pracownicy reagują na sztuczną inteligencję

    Ponad połowa europejskich firm (56%), która wdrożyła narzędzia AI, twierdzi, że opłaciło im się to finansowo. Ponadto, jak wynika...