Ministerstwo Cyfryzacji nie zwalnia tempa w promocji aplikacji mObywatel i stawia na nowoczesną, autentyczną komunikację. Zakończony w kwietniu konkurs na Instagramie „mObywatel ma łatwiej” udowodnił, że Polacy chętnie dzielą się w internecie swoimi doświadczeniami z aplikacją. Teraz wyróżnione materiały wideo staną się częścią kampanii promującej mObywatela.
Najpierw konkurs, potem kampania
W pierwszym kroku Ministerstwo Cyfryzacji ogłosiło w marcu tego roku konkurs dla internautów. Uczestnicy mieli za zadanie nagrać krótką rolkę na Instagramie, w której w kreatywny sposób pokażą, jak korzystają z aplikacji – od korzystania z cyfrowych dokumentów, po bezpieczne załatwianie spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. Do konkursu przesłano 78 zgłoszeń. Najlepsze prace zostały nagrodzone – teraz Ministerstwo Cyfryzacji dodatkowo opublikuje je na swoich kanałach social mediowych i wyemituje w płatnej kampanii.
– Chcemy rozmawiać z obywatelami ich językiem, tam, gdzie spędzają czas – również w mediach społecznościowych. Konkurs pokazał, jak wiele ciekawych historii kryje się w codziennym korzystaniu z naszych usług. Dzięki autentycznym materiałom użytkowników możemy mówić o cyfryzacji w prosty, zrozumiały i inspirujący sposób – mówi Krzysztof Gawkowski, wicepremier i minister cyfryzacji.
Autentyczność jako klucz do skutecznej komunikacji
Najwięcej uznania jury zdobyła rolka autorstwa Ani, która w odważny sposób pokazała szeroki wachlarz usług dostępnych w mObywatelu. Stworzyła i sama wykonała piosenkę „Ona to ma”, której tytuł stał się później inspiracją dla kampanii, zatytułowanej „mObywatel to ma”. Kampania będzie emitowana w mediach społecznościowych do grup dopasowanych do przekazu zwycięskich rolek, przede wszystkim do osób młodych.
Za organizację konkursu i koncepcję kampanii odpowiadała agencja GoldenSubmarine, a za emisję kampanii – dom mediowy Carat Polska. Obydwie agencje obsługują Ministerstwo Cyfryzacji w parasolowej kampanii „mObywatel ma łatwiej”.
– Od początku wiedzieliśmy, że kluczem do sukcesu jest autentyczność. Dlatego postawiliśmy na user generated content. Internauci najlepiej wiedzą, jak opowiedzieć o cyfrowych rozwiązaniach tak, by zaciekawić innych. Wyniki konkursu to dowód, że warto oddać głos użytkownikom mediów społecznościowych – podkreśla Magdalena Szczucka, Account Group Manager agencji GoldenSubmarine.
Plany na przyszłość
Kampania „mObywatel ma łatwiej” będzie kontynuowana w kolejnych miesiącach. Ministerstwo Cyfryzacji zapowiada, że to dopiero początek działań angażujących społeczność. W planach są także kolejne aktywacje w kampanii promującej aplikację mObywatel, które jeszcze bardziej zbliżą komunikację do obywateli.
Kampania jest finansowana ze środków Unii Europejskiej i stanowi część szerszego projektu edukacyjno-informacyjnego, którego celem jest upowszechnianie korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych.