LG Electronics (LG) otrzymała łącznie 100 nagród w trzech głównych międzynarodowych konkursach wzorniczych: Red Dot Design Award, iF Design Award oraz International Design Excellence Awards (IDEA). Firma została wyróżniona w różnych kategoriach – od projektowania produktów, przez komunikację i UX/UI, po projekty koncepcyjne.
W tegorocznej edycji konkursu Red Dot LG zdobyła 12 nagród w kategorii Brands & Communication Design. Jury doceniło m.in. projekt UX platformy inteligentnego domu LG ThinQ, platformy webOS oraz symbol FURON – graficzny element reprezentujący koncepcję „empatycznej inteligencji” firmy LG.
Na początku roku LG otrzymała także 35 nagród w kategorii projektowania produktów za różne urządzenia, w tym: lodówki, pralki, suszarki, telewizory, klimatyzatory, oczyszczacze powietrza, sprzęt audio, monitory i roboty komercyjne. W kategorii koncepcji projektowych wewnętrzny zespół LG – My Taste Company – zdobył tytuł „Best of the Best” za projekt DUOBO, ekspresu do kawy kapsułkowej z innowacyjnymi technologiami pozwalającymi na większą personalizację parzenia.
Podczas rozdania nagród IDEA, organizowanych przez Industrial Designers Society of America, LG otrzymała 16 wyróżnień. Jednym z nagrodzonych produktów był przezroczysty i bezprzewodowy telewizor LG SIGNATURE OLED T, który zdobył także nagrody w konkursach Red Dot i iF.
Wśród innych docenionych produktów znalazły się: lodówka LG SIGNATURE z funkcją Smart InstaView, klimatyzator LG ARTCOOL, LG StanbyME 2 oraz projekt symbolu FURON.
W konkursie iF Design Award 2025 LG otrzymała 36 nagród, w tym jedną Gold Award. Firma została wyróżniona w kategoriach projektowania produktów, komunikacji, UX/UI oraz opakowań. Wyróżnione zostały m.in. platforma LG ThinQ ON, telewizor LG QNED oraz LG ThinQ Character – interfejs umożliwiający komunikację z użytkownikiem za pośrednictwem aplikacji w sposób naśladujący człowieka. Nagrodzono także system LG Iconography (UI), który w przejrzysty sposób identyfikuje cechy i funkcje produktów w ekosystemie marki.
– Firma LG rozwija projekty w ramach koncepcji „Better Life for All”, której celem jest zwiększenie dostępności i intuicyjności użytkowania. Na podstawie analiz stylu życia, preferencji i wartości konsumentów, firma opracowuje zintegrowane rozwiązania projektowe i technologiczne, które mają odpowiadać na konkretne potrzeby użytkowników.
Dzięki naszemu zaangażowaniu w projektowanie i innowacje oparte na stylu życia będziemy nadal dostarczać rozwiązania, które zwiększają wygodę użytkowania i przemawiają do klientów na poziomie emocjonalnym – powiedział Chung Wook-jun, dyrektor Corporate Design Center w LG Electronics.