Firma LG Electronics (LG) ogłosiła rozwój platformy treści dla motoryzacji (Automotive Content Platform – ACP), opartej na systemie operacyjnym webOS, kierowanej do pojazdów definiowanych programowo (SDV). Firma zaprezentowała swoje plany podczas targów IAA MOBILITY 2025 w Monachium, gdzie odbyła się konferencja prasowa pod tytułem „Redefining the In-Cabin Experience: Why the Automotive Content Ecosystem Matters”.
W wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele LG oraz partnerów: Eun Seok-hyun, prezes LG Vehicle Solution Company; Chris Jo, szef webOS Platform Business Center; Chris Lee z Microsoft, odpowiedzialny za marketing Xbox; oraz Brendan Ittelson, Chief Ecosystem Officer w Zoom.
– Wykorzystując prawie 70-letnie doświadczenie w obsłudze klienta w zakresie urządzeń gospodarstwa domowego i IT, firma LG ma wyjątkową przewagę konkurencyjną, aby przedefiniować pojazd z prostego środka transportu w przestrzeń życiową skoncentrowaną na doświadczeniu użytkownika. Naszym celem jest dostarczenie naszego systemu ACP opartego na webOS do 20 milionów pojazdów do 2030 roku, przy jednoczesnym ciągłym rozszerzaniu naszego ekosystemu treści i usług – powiedział Eun Seok-hyun, prezes LG Vehicle Solution Company
Wciągająca rozgrywka nawet w kabinie samochodu dzięki Xbox
W ramach rozszerzania oferty treści i usług, firma ogłosiła współpracę z Xbox. Już wkrótce aplikacja Xbox będzie dostępna na platformie LG ACP, co umożliwi pasażerom korzystającym z usługi Xbox Game Pass Ultimate, posiadającym kompatybilny kontroler Bluetooth oraz dostęp do internetu, grę w tytuły takie jak Doom: The Dark Ages czy Forza Horizon 5 wprost z systemu informacyjno-rozrywkowego pojazdu za pośrednictwem chmury.
– W Xbox zawsze szukamy nowych sposobów, aby zapewnić radość z grania większej liczbie osób, gdziekolwiek się znajdują. Dzięki naszej współpracy z firmą LG jeszcze bardziej zwiększamy wrażenia i wartość gier dla graczy. Wkrótce pasażerowie będą mogli uzyskać dostęp do swojej biblioteki gier i zabrać ją ze sobą. Przeniesienie Xbox na pokład pojazdu oznacza, że każda podróż jest nie tylko bardziej rozrywkowa, ale także wspiera elastyczność, jakiej gracze oczekują od Xbox – powiedział Chris Lee, wiceprezes ds. marketingu Xbox.
Integracja systemu samochodowego z platformą do spotkań Zoom
LG ogłosiło również integrację aplikacji Zoom w ACP. Pozwoli to kierowcom i pasażerom na prowadzenie spotkań oraz zarządzanie zadaniami podczas podróży w pojazdach obsługujących tę funkcjonalność. Rozwiązanie ma być tak zaprojektowane, by minimalizować rozpraszanie uwagi kierowcy i wspierać bezpieczeństwo jazdy.
– W Zoom wierzymy w możliwość spotkania ze współpracownikami w każdym środowisku – w biurze, w domu, a nawet w samochodzie. To partnerstwo stanowi kamień milowy w redefiniowaniu tego, co jest możliwe wewnątrz pojazdu, pomagając ludziom komunikować się i pozostawać w kontakcie podczas podróży – powiedział Brendan Ittelson, Chief Ecosystem Officer w Zoom.
LG wskazało, że rozwija ACP w oparciu o system webOS, znany z ponad 240 milionów inteligentnych telewizorów. Platforma ma umożliwiać korzystanie z aplikacji rozrywkowych w pojeździe z zachowaniem zasad bezpieczeństwa drogowego.
W ramach usługi ACP pasażerowie będą mieli dostęp do treści z serwisów streamingowych, takich jak Netflix, Disney+, YouTube, Baby Shark World for Kids, Play.Works, Haystack News, LG Channels, a także lokalnych koreańskich usług jak TVING i WAVVE. Do końca roku planowane jest dodanie kolejnych platform – Vasari, RakutenTV, Joyn oraz japońskiego serwisu U-NEXT.
Platforma LG ACP z webOS to element pakietu SDV LG AlphaWare, obejmującego rozwiązania rozrywkowe pod nazwą PlayWare. Rozwiązanie to ma umożliwiać dostęp do treści w wysokiej jakości na wielu ekranach wnętrza pojazdu. LG planuje także rozwijać zastosowanie swojej platformy w pojazdach użytkowych.