OLX we współpracy z PayU wprowadza nową metodę płatności – odroczone płatności BNPL („buy now, pay later”) PayPo – dla kategorii produktowych. To odpowiedź nie tylko na potrzeby kupujących, ale też realne wsparcie dla tych, którzy chcą sprzedawać skuteczniej. Bo, jak pokazują wyniki badania PayPo, aż 52% użytkowników rezygnuje z zakupów, jeśli nie ma możliwości zapłacenia później1. To jasny sygnał, że konsumenci oczekują większej elastyczności i swobody w podejmowaniu decyzji zakupowych.
Nowa opcja płatności umożliwia użytkownikom kupno produktu teraz i zapłatę nawet do 30 dni później – bez dodatkowych kosztów. Funkcja będzie dostępna zarówno dla produktów nowych, jak i używanych, obejmując m.in. modę, elektronikę oraz asortyment do domu i ogrodu, sportowy czy dla dzieci. To właśnie w tych kategoriach konsumenci najczęściej wybierają odroczone płatności. Z danych PayPo wynika, że najwięcej transakcji dotyczy zakupu elektroniki (55%), odzieży i obuwia (47%) oraz wyposażenia domu i ogrodu (34%).
– Współpraca z OLX to dla nas naturalny krok w rozwoju i kolejny sposób na zwiększenie dostępności płatności odroczonych PayPo, również na rynku re-commerce. Możliwość płacenia później to coś więcej niż wygoda – to elastyczność, która daje klientom realną swobodę wyboru i pozwala im kupować w sposób dopasowany do ich potrzeb. Jestem przekonany, że użytkownicy OLX szybko docenią tę formę płatności, a platforma zyska dzięki temu jeszcze bardziej lojalnych i aktywnych klientów – komentuje Tomasz Hadzik, Executive Vice President i Członek Zarządu PayPo.
Z nowej opcji będzie można skorzystać przy zakupach o wartości powyżej 200 zł – to próg dopasowany do zachowań zakupowych użytkowników PayPo, najczęściej korzystających z tej funkcji przy kwotach rzędu 250-300 zł. Wprowadzenie tej metody płatności właśnie teraz to również odpowiedź na zbliżający się sezon największego ruchu zakupowego w handlu online. Black Friday, święta czy zimowe wyprzedaże to według danych PayPo czas, kiedy konsumenci jeszcze częściej sięgają po elastyczne formy płatności.
– Wprowadziliśmy odroczone płatności zgodnie z zakupowymi preferencjami użytkowników. Już pierwsze dane z OLX potwierdzają, że to działa – podobnie jak w przypadku całego rynku, największym zainteresowaniem odroczonych płatności cieszy się elektronika. To wyraźny sygnał, że usługa realnie wpisuje się w oczekiwania konsumentów – podkreśla Marcin Kowalczyk, Head of Goods OLX.
Płatności odroczone jeszcze kilka lat temu były ciekawą nowością, dziś są dla wielu użytkowników naturalnym wyborem. Z usług PayPo korzysta już prawie 2,1 miliona Polaków – niemal 2 razy więcej niż 3 lata temu. Tylko w 2024 roku użytkownicy zrealizowali 17,1 miliona transakcji o łącznej wartości 5 miliardów złotych. Z raportu PayPo wynika, że z odroczonych płatności korzystają przede wszystkim ci, którzy chcą lepiej zarządzać budżetem i świadomie planować większe wydatki. Aż 64% użytkowników deklaruje, że przed zakupem ustala sobie limit.
– Widzimy wyraźnie, że tam, gdzie pojawiają się płatności odroczone, rośnie nie tylko liczba transakcji, ale też wartość koszyka i gotowość do zakupów. Dla sprzedających to realna szansa na lepsze wyniki bez konieczności zmiany czegokolwiek w procesie sprzedaży, a dla kupujących większa elastyczność. Cieszymy się, że za pośrednictwem PayU teraz te korzyści trafiają także do użytkowników OLX, którzy mogą skorzystać z nowej metody płatności, jaką jest PayPo – mówi Tomasz Żołnierz, Head of Credit Business Development, PayU.
Funkcja płatności odroczonych jest już dostępna dla wszystkich kupujących, którzy korzystają z Przesyłki OLX przy zakupach od zweryfikowanych sprzedawców. Aby z niej skorzystać, wystarczy podczas zakupu wybrać PayPo jako metodę płatności. Z kolei sprzedający, żeby udostępnić płatności odroczone w swoich ogłoszeniach, muszą przejść jednorazową weryfikację PayU. Po zakończeniu opcja PayPo automatycznie pojawia się w ogłoszeniach z Przesyłką OLX.