czwartek, 7 sierpnia, 2025

Nasze serwisy:

Więcej

    Kolejny kwartał przyspieszenia – wyniki T-Mobile Polska za drugi kwartał 2025

    Zobacz również

    Drugi kwartał 2025 roku był dla T-Mobile Polska okresem przyspieszenia wzrostu biznesowego i intensywnych działań skupionych na stałym poprawianiu doświadczeń klientów.

    - Reklama -

    W tym czasie operator:

    • Zanotował imponujący wzrost przychodów na poziomie 7% (r/r) oraz EBITDA AL 6,8% (r/r);
    • Powiększył bazę użytkowników usług mobilnych o 564 tysiące (r/r) klientów i przekroczył liczbę 433 tysięcy klientów usług szerokopasmowych;
    • W segmencie prywatnym, wsłuchując się w potrzeby klientów, z sukcesem wprowadził przełomową ofertę „Po prostu”, dostępną także w atrakcyjnym pakiecie ze światłowodem;
    • Przekroczył pułap 1,7 mln użytkowników programu wynagradzania klientów Magenta Moments;
    • Kontynuował rozwój segmentu biznesowego dzięki wciąż rosnącej sprzedaży usług ICT oraz usług w ramach planów taryfowych MagentaBIZNES;
    • Sfinalizował transakcję zakupu licencji na bloki 700 MHz i 800 MHz, przygotowując się do uruchomienia na pierwszym z nich sygnału 5G Bardziej, a także rozszerzenie warstwy LTE800;
    • Konsekwentnie realizował swoją strategię ESG, rozwijając działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.


    2025 r. to dla T-Mobile rok burzenia barier, co firma realizuje, oferując usługi najwyższej jakości i zachęcając klientów do budowania bliskości w codziennej komunikacji. Działania te składają się na konsekwentną poprawę wyników finansowych i operacyjnych.

    Na koniec drugiego kwartału 2025 roku baza klientów T-Mobile Polska liczyła łącznie już ponad 13,2 miliona użytkowników, notując solidny wzrost o 564 tysiące (r/r). Osiągnięty wynik jest konsekwencją metodycznej realizacji strategii firmy, przynoszącej stabilny wzrost liczby klientów usług abonamentowych, jak również tych wybierających oferty prepaid. Drugi kwartał pokazał także kontynuację trendu wzrostowego w liczbie klientów usług konwergentnych. Operator przyciągał nowych klientów atrakcyjnymi ofertami łączącymi dwie lub więcej usługi, przy czym prym wiodły propozycje pakietów z usługami mobilnymi lub TV zawierające opcję światłowodu. W konsekwencji firma zanotowała wzrost bazy klientów stacjonarnego internetu szerokopasmowego, która na koniec kwartału przekroczyła 433 tysięcy.

    Systematycznie rosnąca baza klientów mobile, wsparta dynamicznym wzrostem przychodów z usług stacjonarnych oraz ICT, sprawiła, że operator przyspieszył tempo wzrostu przychodów, które przekroczyły 1,88 mld zł (wzrost o 7% r/r). EBITDA AL osiągnęła poziom 521 mln zł (wzrost o 6,8% r/r).

    – W drugim kwartale w pełni skupialiśmy się na klientach i podnoszeniu jakości usług. Był to kwartał bardzo udany – rośniemy, zwiększamy przychody i wzmacniamy pozycję rynkową. Skutecznie realizujemy strategię, inwestując w rozwój sieci, w tym uruchomienie 5G Bardziej na paśmie 700 MHz i zwiększenie pojemności LTE. Konsekwentnie rozbudowujemy ofertę usług cyberbezpieczeństwa i ICT, odpowiadając na potrzeby rynku. W tym wszystkim naszym priorytetem pozostaje satysfakcja klientów. Dlatego odważnie upraszczamy ofertę, podnosimy jakość obsługi i budujemy doświadczenia, które przekładają się na konkretne efekty. Osiągane przychody umożliwiają nam także realizację działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, bo odpowiedzialne prowadzenie działalności to dla nas droga do budowania odporności i zwinności biznesowej oraz umacniania zaufania całego naszego otoczenia – powiedział Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T-Mobile Polska.

    W T-Mobile konsekwentnie burzymy bariery i zbliżamy ludzi, wykorzystując technologię do wzmacniania relacji, budowania bliskości. Chcemy łączyć naszych klientów z całym ich światem i zapewniać im najlepsze doświadczenia. Wyniki drugiego kwartału pokazują, że robimy to skutecznie. Dowodem jest fakt, że już po raz jedenasty zostaliśmy nagrodzeni „Gwiazdą jakości obsługi”. Tytuł ten przyznawany jest przez samych konsumentów, czyli grupę, na której opinii zależy nam najbardziej.

    Wyniki drugiego kwartału 2025 roku potwierdzają siłę naszego modelu biznesowego i skuteczność realizowanej strategii. Systematyczny wzrost bazy klientów – zarówno abonamentowych, jak i prepaid – przełożył się na solidny wzrost przychodów. Szczególnie cieszy dynamiczny rozwój segmentów stacjonarnych i ICT, które znacząco wsparły ten wynik. Wyraźna poprawa wskaźników operacyjnych i konsekwentny wzrost EBIDTA AL pokazują, że jesteśmy na właściwej ścieżce – powiedział Juraj Andras, członek zarządu T-Mobile Polska ds. finansowych.

    W T-Mobile konsekwentnie realizujemy strategię zrównoważonego rozwoju, czego potwierdzeniem są wyróżnienia zdobyte w prestiżowych branżowych konkursach w drugim kwartale 2025 roku. Rywalizując z czołowymi markami na rynku, uzyskaliśmy wysokie pozycje w Rankingu ESG oraz Kompasie ESG – dwóch inicjatywach oceniających przejrzystość, odpowiedzialność społeczną i środowiskową działalności firm. Ponadto, nasze kompleksowe działania zostały docenione w corocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, który prezentuje wzorcowe realizacje w obszarze ESG. Zdobyte wyróżnienia potwierdzają skuteczność strategii oraz wzmacniają pozycję T-Mobile jako lidera w oczach inwestorów i klientów.

    Jedna taryfa, wiele sposobów na podnoszenie jakości doświadczeń klientów
    Drugi kwartał 2025 roku przyniósł przełomowe zmiany w ofercie T-Mobile dla klientów indywidualnych. Operator, w odpowiedzi na potrzeby użytkowników, oczekujących prostych i zrozumiałych ofert, zastąpił dotychczasowe plany abonamentowe jedną uproszczoną, w pełni nielimitowaną i bezpieczną taryfą. To nie tylko nowy sposób myślenia o usługach, ale też realna zmiana dla klientów – nowa taryfa jest dostępna także w atrakcyjnym pakiecie ze światłowodem, bo właśnie po takie połączenie usług klienci sięgają coraz częściej. Porównując sprzedaż takiego pakietu w pierwszym kwartale 2025 r. z wynikami drugiego kwartału tego roku, operator zanotował wzrost w tym obszarze aż o blisko połowę. Podobny wzrost widać wśród nowych klientów – po uproszczeniu oferty niemal co drugi nowy klient decyduje się na pakiet światłowodu z abonamentem.

    Dzięki m.in. takim inicjatywom jak Magenta AI, czyli wirtualnemu asystentowi wspierającemu klientów w codziennym kontakcie z T-Mobile, oraz rozszerzeniu programu Magenta Moments o ofertę Wolt+ z darmowymi dostawami nawet przez 12 miesięcy, klienci zyskują kolejne powody, by zostać z magentowym operatorem na dłużej.

    Z pewnością należy do nich również Mega Loteria, w ramach której operator przygotował dla użytkowników Magenta Moments ponad 80 000 nagród o wartości blisko 2 milionów złotych. Powyższe działania, jak również platforma #BurzymyBariery i objęcie mecenatem tytularnym festiwali „ZORZA wspierana przez T-Mobile” i „Audioriver Together With T-Mobile Electronic Beats”, przełożyły się na blisko 9% wzrost liczby użytkowników programu Magenta Moments w porównaniu z pierwszym kwartałem 2025 r.

    Przedsiębiorcy wybierają usługi T-Mobile
    Do wzrostu w obszarze biznesowym w drugim kwartale przyczynił się utrzymujący się na wysokim poziomie popyt na usługi chmurowe oraz bezpieczeństwa w T-Mobile. Wśród klientów biznesowych rosnącą popularnością cieszyło się między innymi rozwiązanie SOC Lite pozwalające monitorować incydenty cyberbezpieczeństwa, które dostępne jest również dla mniejszych firm, nie tylko dla korporacji. Jednocześnie operator stawiał cały czas na rozwój nowych usług SD-WAN. Drugi kwartał jasno pokazał, że poczyniowne na początku roku rozszerzenie oferty biznesowej okazało się sukcesem i przyczyniło się do zwiększenia przychodów T-Mobile z usług cyberbezpieczeństwa i segmentu ICT.


    W segmencie mniejszych firm niezmienną popularnością cieszyła się dająca dostęp do sieci 5G Bardziej oferta MagentaBIZNES. Wśród najczęściej wybieranych rozwiązań dominowały oferty w pełni nielimitowane, które stanowiły już 86% wszystkich zawieranych umów.

    Drugi kwartał to również czas burzenia barier, nie tylko technologicznych, które utrudniają prowadzenie biznesu i są szczególnie odczuwane przez mniejsze przedsiębiorstwa. Uruchomiliśmy kampanię 360 skierowaną do małego biznesu, pokazującą, że wspieramy przedsiębiorców i od pierwszego dnia działalności oferujemy im narzędzia niezbędne do rozwoju firm – od nielimitowanego internetu w najlepszej sieci, przez elastyczne taryfy, po dedykowaną obsługę, aby mogli w pełni skupić się na budowaniu swojego sukcesu.

    Jeszcze większe możliwości dla klientów w sieci T-Mobile
    W drugim kwartale bieżącego roku T-Mobile rozbudował swoją sieć 5G Bardziej o 231 stacji działających w paśmie C, docierając z sygnałem szybkiej sieci 5G do ponad połowy populacji kraju. Obecnie w sieci 5G Bardziej działa ponad 4200 stacji bazowych, co oznacza, że klienci T-Mobile mogą skorzystać z dostępu do najszybszej i niezawodnej sieci 5G za pośrednictwem już 1/3 wszystkich stacji bazowych operatora. Jednocześnie kontynuowaliśmy przygotowania do uruchomienia sieci 5G na nowo pozyskanych zasobach 700 MHz oraz do powiększenia o 50% pojemności warstwy LTE800. W efekcie już lipcu T-Mobile rozpoczął proces, który w ciągu najbliższych tygodni pozwoli podnieść jeszcze bardziej jakość dostępu do sieci dla klientów zamieszkujących nie tylko największe miejscowości, ale także na obszarach mniej zurbanizowanych.

    Poza stałym zwiększaniem jakości sieci radiowej, T-Mobile rozwijał sieć światłowodową na potrzeby klientów biznesowych oraz gwarantującą odpowiednią przepustowość stacjom bazowym 5G. Sieć światłowodów T-Mobile zwiększyła się w drugim kwartale roku o 760 km, a 85% stacji bazowych 5G Bardziej podłączonych jest za pomocą fibera. Wszystkie te działania sprawiają, że klienci T-Mobile mogą cieszyć się najwyższą jakością sieci i korzystać z niej jeszcze wygodniej. Przekłada się to wprost na wzrost wolumenu danych przesyłanych naszej sieci o 14% w porównaniu do drugiego kwartału ubiegłego roku, a ilość danych transmitowych w sieci 5G zwiększyła się w tym samym ujęciu o 93%.

    Odpowiedzialność społeczna
    W drugim kwartale 2025 roku T-Mobile Polska kontynuował realizację swojej strategii ESG, rozwijając działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Operator konsekwentnie wspiera inicjatywy mające na celu edukację w zakresie bezpiecznego korzystania z technologii. W ramach kampanii #HejtOutLoveIn angażuje w dyskusję o przeciwdziałaniu mowie nienawiści twórców internetowych, stąd obecność T-Mobile na największej konferencji dla influencerów w Polsce SeeBloggers.

    Kontynuujemy także działania w ramach „Sieci Pokoleń”, prowadząc kolejne kursy dla seniorów i wyposażając w sprzęt placówki senioralne w całej Polsce, przez co aktywnie włączamy się w walkę z cyfrowym wykluczeniem pokolenia silver.


    Spółka stale dba także o realizację ambitnych celów środowiskowych, angażując w swoich inicjatywach kluczowych interesariuszy – zakończony w czerwcu konkurs dla szkół i przedszkoli pozwolił na zbiórkę 1,5 tony użytych urządzeń, co znacząco wpływa na realizację celów dotyczących cyrkularności.

    Wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju zostały docenione – znaleźliśmy się w top 10 prestiżowego „Rankingu ESG: Odpowiedzialne zarządzanie”, pięć naszych praktyk zostało wyróżnionych w Raporcie Dobrych Praktyk Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a kampania #BurzymyBariery została nagrodzona w konkursie „Kompas ESG” w kategorii „Zrównoważona narracja”.

    ŹródłoT-Mobile
    0 Komentarze
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    mBank dołącza do POLSIF

    mBank dołączył do grona członków instytucjonalnych Sustainable Investment Forum Poland (POLSIF). To organizacja, której misją jest rozwijanie oraz promowanie...