Koniec z planowaniem wylotów i powrotów z kalendarzem w ręku – dzięki sztucznej inteligencji, teraz do zorganizowania podróży wystarczy zaledwie pomysł. Nowa wyszukiwarka połączeń lotniczych w aplikacji Fru zastępuje zwykły formularz elastycznym doświadczeniem podróżniczym – Łowcą Okazji. Zamiast określania, kiedy i gdzie chcemy polecieć, Łowca Okazji sam zaproponuje najlepsze terminy, czas trwania pobytu i połączenia, a nawet… kierunek wycieczki.
Europa, Azja, a może… gdziekolwiek? Spragnieni wypoczynku nie muszą już precyzyjnie określać dat, a nawet preferowanego kierunku podróży. Fru, platforma do rezerwacji biletów lotniczych, udostępniła właśnie swoim klientom zupełnie nowy i przełomowy system wyszukiwania lotów, tzw. Łowcę Okazji – a w jego centrum stoją wizja i potrzeby użytkownika.
Łowca Okazji skuteczniejszy niż 75% podróżnych
Tradycyjne, ręczne porównywanie cen połączeń lotniczych w celu znalezienia najlepszej oferty to czynność czasochłonna i zwykle frustrująca dla podróżnych. Dzięki nowej, inteligentnej wyszukiwarce ofert Fru, zwanej Łowcą Okazji, rzeczywistość ta odchodzi w zapomnienie.
Od października br. posiadacze aplikacji Fru mogą korzystać z przebudowanego narzędzia, które z pomocą sztucznej inteligencji analizuje miliony kombinacji miejsc docelowych, dat i cen, wyświetlając najlepsze oferty w czasie rzeczywistym. Użytkownicy mogą oprzeć poszukiwania o ogólne hasła (np. „dowolne miejsce” lub „Azja”) i szacunkową długość podróży (5–7 dni), otrzymując dostęp do najlepszych ofert dla dziesiątek miejsc docelowych. Jak wykazały wewnętrzne testy, zwracane wyniki pozwalają zaoszczędzić podróżnym zarówno czas, jak i pieniądze. Oferty wyselekcjonowane z wykorzystaniem AI były w 3 na 4 przypadków korzystniejsze zarówno cenowo, jak i pod względem dogodności połączenia.
– Od samego początku w centrum prac nad nowym silnikiem naszej wyszukiwarki znajdowało się doświadczenie użytkownika. Tradycyjne wyszukiwarki lotów oparte są na sztywnych formularzach, tymczasem z doświadczenia wiemy, że podróż często rozpoczyna się od zwykłej rozmowy z rodziną lub przyjaciółmi czy niezobowiązującej myśli „gdzieś bym poleciał”. Pomysły na wycieczki rzadko są od początku sprecyzowane w czasie. I właśnie dlatego Fru wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, z całkowicie nową logiką wyszukiwania połączeń lotniczych – mówi Marta Gałuszka, brand managerka Fru.
Z Fru polecisz gdziekolwiek i kiedykolwiek
To, co rewolucyjne w nowym narzędziu, to fakt, że zamiast tradycyjnego wyszukiwania połączeń lotniczych w oparciu o dostarczone dane, planowanie podróży staje się niezależnym, dynamicznym doświadczeniem, odpowiadającym na aktualne potrzeby klienta. Punktem wyjścia jest sam zamysł podróży.
Szukającym inspiracji, nowa wyszukiwarka wskaże loty gdziekolwiek i kiedykolwiek; planującym urlop w konkretnym terminie lub o określonym czasie trwania zaproponuje kierunek podróży; a zdecydowanym na odwiedzenie konkretnego kontynentu, regionu czy miasta znajdzie najkorzystniejsze cenowo oferty – i przedstawi w elastycznej formie z uwzględnieniem różnic cenowych w zależności od terminu.
– Zauważyliśmy, że klienci Fru często wprowadzają wiele ręcznych zapytań w ramach jednej sesji, testując różne miejsca docelowe i daty, aby znaleźć najlepszą dla siebie kombinację połączeń lotniczych. Ten schemat stał się punktem wyjścia dla inteligentnej wyszukiwarki ofert – chcieliśmy, aby tego rodzaju analizy odbywały się w sposób automatyczny. Ideą było uproszczenie wyszukiwania i zmniejszenie zmęczenia testowaniem różnych danych poprzez przekształcenie niekończącego się procesu prób i błędów w jedno intuicyjne wyszukiwanie – tłumaczy Marta Gałuszka.
Sztuczna inteligencja wyprzedzi Twoje oczekiwania
Wyszukiwarka Fru jest narzędziem rewolucyjnym i bezkonkurencyjnym na polskim rynku. Elastyczność zapytań dotyczy zarówno dat, miejsc, jak i filtrów. Przykładowo, podróżni mogą określić, jak długo chcą zostać (np. 3-5 nocy), a system automatycznie tworzy wszystkie możliwe kombinacje dat w ciągu najbliższych 12 miesięcy, aby znaleźć najtańsze opcje.
Nowa wyszukiwarka dostępna jest wyłącznie w aplikacji mobilnej Fru.