Pojedynek bokserski, w którym Ołeksandr Usyk został po raz drugi mistrzem wagi ciężkiej po zwycięstwie nad Danielem Dubois odbył się w minioną sobotę na stadionie Wembley. Po raz pierwszy do transmisji na żywo użyto nowej kamery Sony HDC-F5500V. Kamera z numerem seryjnym „1″ – dostarczona przez profesjonalnego partnera Sony firmę Top-Teks do rentalu Livewhire – posłużyła nie tylko do zarejestrowania pełnych emocji, ale także kinowych efektów wizualnych na potrzeby produkcji DAZN.
HDC-F5500V, kamera nowej generacji Super 35mm 4K CMOS do produkcji na żywo, jest wyposażona w przetwornik obrazu z migawką globalną i fabrycznie zainstalowanym filtrem ND o zmiennej gęstości – odblokowuje dodatkową kreatywną kontrolę dla operatorów transmisji.
Nowy kinowy standard dla relacji sportowych
Kamera HDC-F5500V bazuje na udanej platformie Sony HDC-F5500, szeroko stosowanej w branży rozrywkowej i produkcji na żywo. Ten tor kamerowy nowej generacji do produkcji na żywo jest wyposażony w pojedynczy przetwornik CMOS Super 35 mm z globalną migawką i wprowadza funkcję zmiennego filtra ND, która zapewnia operatorom dodatkowe możliwości kreatywnej kontroli. Po ustawieniu przez operatora limitu przysłony, wzmocnienie i filtr VND będą emulować otwieranie i zamykanie przysłony poza tym limitem. Zmienny filtr ND zapewnia zatem większą kontrolę nad ekspozycją, co skutkuje rejestrowaniem filmowych obrazów o małej głębi ostrości, dzięki czemu emocje związane ze sportem, muzyką i innymi wydarzeniami na żywo są jeszcze atrakcyjniejsze dla widzów.
Zaufana brytyjska wypożyczalnia sprzętu Livewhire dostarczyła na potrzeby produkcji kamerę HDC-F5500V wraz z dodatkowymi rozwiązaniami Sony. Firma Top-Teks ułatwiła początkową dostawę i współpracowała z Sony w zakresie wczesnego wsparcia technicznego.
Wspólna realizacja
W przypadku tej produkcji telewizyjnej zleconej przez DAZN firma Livewhire wskazała, że kamera HDC-F5500V była używana do efektownych ujęć wejściowych, w których najlepiej można było zaprezentować kinową jakość obrazu. Oprócz nowego modelu firma Livewire zmodernizowała również trzy istniejące kamery Sony HDC-F5500 do nowej konfiguracji „V”, zapewniając większą elastyczność i spójność w całej swojej flocie.
– Sony HDC-F5500V to kamień milowy dla torów kamerowych, powiedział Mike Thomas, dyrektor zarządzający Top-Teks Ltd.. – Coraz częściej widzimy, że kamera HDC-F5500 Super 35 mm jest używana podczas wydarzeń na żywo, gdzie wymagana jest bardziej filmowa atmosfera; wersja V zapewnia kontrolę ekspozycji, która zwykle jest specyficzna dla linii filmowej Sony, dzięki czemu produkcja jest o wiele bardziej zadowolona z używania kamery systemowej niż kamery filmowej z mocowaniem światłowodowym.
– Płytka głębia ostrości izoluje obiekty w dramatyczny sposób – gdy bokserzy wchodzą na ring, chcesz, aby wszyscy na nich patrzyli. Kamera HDC-F5500V zapewnia filmową intensywność, która potęguje atmosferę. Fakt, że kamera HDC-F5500V była używana podczas jednego z najważniejszych i najchętniej oglądanych wydarzeń w roku, pokazuje, jak dużym zaufaniem cieszą się te produkty, dodał Daryl Bidewell, Vision Supervisor.