środa, 17 grudnia, 2025

Nasze serwisy:

Więcej

    ING uruchamia pilotaż Asystenta AI opartego na GenAI w ING Business

    Zobacz również

    W ramach pilotażowego projektu ING udostępnia wybranym użytkownikom ING Business Asystenta AI opartego na technologii GenAI. To pierwsze tego typu rozwiązanie w ING. Wdrożenie dla wszystkich użytkowników ING Business jest planowane na I kwartał 2026 roku.

    - Reklama -

    Asystent AI ma odpowiadać na najprostsze i najczęściej zadawane pytania dotyczące bankowości w ING Business, wspierając klientów w szybkim uzyskiwaniu informacji bez konieczności kontaktu z konsultantem.

    Jak będzie działał chatbot?

    • Po zalogowaniu do systemu ING Business i uruchomieniu czatu klient połączy się z chatbotem opartym na sztucznej inteligencji.
    • Dzięki GenAI chatbot rozpozna intencję pytania użytkownika i przygotuje odpowiedź.
    • W razie potrzeby klient będzie mógł poprosić o połączenie ze specjalistą — w godzinach pracy obsługi klienta.

    Nie zwalniamy tempa w rozwoju platformy ING Business i wprowadzamy kolejne innowacyjne rozwiązania, tym razem w oparciu o AI. Bankowość cyfrowa jest dziś naturalnym sposobem zarządzania biznesem, a ułatwianie klientom firmowym korzystania z naszych usług jest jednym z głównych priorytetów banku. Zależy nam na wzmacnianiu pozytywnych doświadczeń klientów poprzez m.in. zwiększanie dostępności wsparcia — docelowo do poziomu 24/7 — oraz automatyzację odpowiedzi na prostsze zagadnienia. Dlatego stawiamy na proste, w pełni samoobsługowe i intuicyjne rozwiązania, takie jak Asystent AI – podkreśla Joanna Więcek, Dyrektor Tribe’u Business Banking Digital Experience w ING Banku Śląskim.

    Obserwujemy, że coraz więcej klientów biznesowych wybiera kontakt ze wsparciem banku przez czat tekstowy zamiast telefonu. Ta forma jest wygodna, bo pozwala prowadzić rozmowę asynchronicznie – w dogodnym momencie i równolegle z innymi obowiązkami. Niezmiennie kluczowe pozostają jednak szybkość i precyzja odpowiedzi. Dlatego w Asystencie AI wykorzystaliśmy technologię GenAI, która umożliwia generowanie precyzyjnych odpowiedzi niemal w czasie rzeczywistym. Widzimy duży potencjał tej technologii i będziemy konsekwentnie rozwijać Asystenta AI, poszerzając jego bazę wiedzy i nadając mu nowe umiejętności. Obecne wdrożenie to ważny krok milowy na tej drodze – dodaje Bartosz Traczyk, Dyrektor Zarządzający odpowiedzialny za obszar Daily & Transaction Banking Products w ING Banku Śląskim.

    0 Komentarze
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    7 mitów na temat weryfikacji kierowców jeżdżących z aplikacją Bolt

    Dla 61% osób korzystających z aplikacji do zamawiania przejazdów taksówkami najważniejsza dla poczucia bezpieczeństwa w podróży jest wiedza, kim...