W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Grupa Play niezmiennie utrzymywała się na ścieżce wzrostu. Spółka zanotowała rekordowy wynik operacyjny (EBITDAaL) – zarówno w ujęciu półrocznym (2,3 mld zł, +11,3% r/r), jak i kwartalnie (1,2 mld zł, +13,6% r/r). Zwiększyła też przychody całkowite (5,1 mld zł, +2,6%), z usług dla domu (1 mld zł, +1%) oraz z usług mobilnych (2,6 mld zł, +7,8%). Było to możliwe dzięki rosnącej liczbie klientów we wszystkich segmentach, w tym w usługach komórkowych, gdzie Play już 10. kwartał z rzędu pozostawał najchętniej wybieranym operatorem wśród osób przenoszących numer. Play utrzymał wysokie tempo inwestycji infrastrukturalnych, które osiągnęły wartość 800 mln zł. Rozwijał też swoją ofertę konwergentną, m.in. dzięki możliwościom największej sieci komórkowej w Polsce (12 709 stacji bazowych na koniec czerwca br). Atrakcyjna oferta, rozwój usług domowych i rozwiązań dla biznesu, a także ciągła rozbudowa sieci, przyczyniły się do wzrostu firmy.
– Play zbudował ugruntowaną pozycję lidera rynku, czego dowodem są nasze wyniki za pierwsze półrocze 2025 roku. Jesteśmy dumni zarówno z poziomu generowanych przychodów, jak i wyniku operacyjnego EBITDAaL z dwucyfrową dynamiką wzrostu. Są to solidne osiągnięcia na bardzo konkurencyjnym rynku, a także potwierdzenie, że firma nie ma sobie równych w zakresie efektywności operacyjnej i wydajności sieci. Tak dobre wyniki finansowe to konsekwencja osiągnięć biznesowych, w tym rosnącej liczby klientów w obszarze rozwiązań mobilnych, a także domowych i skierowanych do biznesu. Coraz więcej abonentów stacjonarnych korzysta z konwergentnej oferty Play i wybiera najlepszą sieć komórkową w Polsce. Co kwartał inwestujemy setki milionów złotych, aby zapewnić łączność na terenie całego kraju i skutecznie reagować na stale rosnące wykorzystanie sieci. Uważnie wsłuchujemy się w głos naszych klientów i angażujemy w wiele inicjatyw, aby nasze rozwiązania i sieć jak najlepiej spełniały ich potrzeby – komentuje Ken Campbell, prezes Grupy Play.
Kluczowe osiągnięcia: wzrost w głównych obszarach działalności, rekordowy wynik EBITDAaL
- Przychody całkowite w pierwszym półroczu wzrosły o 2,6% r/r do ponad 5,1 mld zł. W drugim kwartale odnotowano wzrost o 3% r/r, do poziomu 2,6 mld zł.
- Przychody z usług mobilnych wzrosły o 7,8% r/r do ponad 2,6 mld zł w pierwszym półroczu br. W drugim kwartale 2025 r. wzrosły o 6,6% r/r do 1,3 mld zł.
- Zwiększyły się również przychody z usług domowych, zarówno w ujęciu półrocznym (o prawie 1% r/r do prawie 1 mld zł), jak i kwartalnym (o 0,5% r/r do 497 mln zł).
- EBITDAaL (zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją) w pierwszym półroczu wzrósł o 11,3% r/r, osiągając poziom prawie 2,3 mld zł. Wynik ten w drugim kwartale wyniósł 1,2 mld zł, co oznacza wzrost o 13,6% r/r – stanowi to zarówno najwyższy półroczny, jak i kwartalny wynik w historii spółki.
- Liczba aktywnych klientów mobilnych na koniec pierwszego półrocza wyniosła ponad 13,4 mln i wzrosła o 125 tys. r/r (+0,9%). Z tej grupy 9,7 mln (72%) stanowili klienci abonamentowi.
Baza abonentów usług domowych (internet światłowodowy i telewizja) na koniec drugiego kwartału 2025 r. wyniosła 2,1 mln i wzrosła o 20 tys. r/r (+1%). Udział klientów korzystających z oferty konwergentnej (pakiety łączące usługi stacjonarne i mobilne) wzrósł i przekroczył 38%.
Liczba klientów Play Rozwiązania dla Biznesu na koniec II kwartału 2025 r. wyniosła 60 tys. i wzrosła o 2% r/r.
Infrastruktura i inwestycje kapitałowe: największa sieć komórkowa w Polsce, 800 mln zł nakładów inwestycyjnych
Na koniec czerwca br. Play posiadał największą sieć komórkową w Polsce z liczbą 12 709 nadajników. Tylko w pierwszym półroczu uruchomił 283 nowe stacje bazowe.
Zwiększył się zasięg sieci 5G Play, która obecnie obejmuje 81% populacji na wszystkich częstotliwościach wykorzystywanych przez operatora.
W wyniku aukcji częstotliwości zorganizowanej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, Play nabył dwa bloki cennego pasma 700 MHz. Zasoby te poprawiają zasięg i pojemność sieci telefonii komórkowej (operator zaczął je wykorzystywać w lipcu).
Play z sukcesem zmodernizował swoją infrastrukturę mobilną, zastępując 3G nowocześniejszymi generacjami sieci (4G i 5G), co pozytywnie wpłynęło na jakość połączeń i przesyłu danych. Do tej pory projekt objął swoim zasięgiem ponad 31% populacji znajdującej się w zasięgu Play.
11,2 mln gospodarstw domowych znajdowało się w zasięgu usług domowych Play, co jest efektem dalszej intensywnej rozbudowy sieci stacjonarnej (poprzez joint venture Polski Światłowód Otwarty) oraz współpracy z partnerami hurtowymi.
Inwestycje infrastrukturalne w sieć i częstotliwości w pierwszym półroczu utrzymały się na wysokim poziomie i wyniosły 800 mln zł.
Biznes: utrzymanie pozycji lidera mobilnego, rozszerzanie obecności na rynku B2B
Play w obu kwartałach bieżącego roku pozostawał najchętniej wybieranym operatorem wśród klientów przenoszących numer. Oznacza to, że Play już 10 kwartałów z rzędu utrzymywał ugruntowaną pozycję lidera MNP z najwyższym dodatnim bilansem przeniesionych numerów wśród operatorów.
W kwietniu 2025 r. ogłoszono strategiczne partnerstwo pomiędzy Play i Scaleway – liderami usług telekomunikacyjnych i chmurowych z Grupy iliad – które zapewni klientom Play Rozwiązania dla Biznesu dostęp do bezpiecznych europejskich rozwiązań chmurowych i AI.
Zwiększyła się liczba firm korzystających z oferty Play Rozwiązania dla Biznesu, a wśród nowych klientów znalazły się Polskie Koleje Państwowe, restauracje McDonald’s, sieć sklepów Żabka oraz supermarkety Dino. Akwizycja tak znaczących przedsiębiorstw jest potwierdzeniem, że spółka skutecznie rozwija swoje kompetencje w zakresie obsługi segmentu dużych przedsiębiorstw.
Jako partner strategiczny i założyciel bezpłatnej akademii programowania 42 Warsaw, Play kontynuował swoje zaangażowanie w rozwój kompetencji cyfrowych w Polsce. W pierwszej połowie 2025 roku kampus zakończył kolejną udaną rundę rekrutacji kandydatów. 42 Warsaw, we współpracy z Play, wspierała również rozwój umiejętności cyfrowych wśród kobiet poprzez specjalne warsztaty z programowania.