Samsung Electronics powrócił w wielkim stylu na targi Gamescom 2025. To największa na świecie impreza poświęcona komputerom i grom wideo. Na ogromnej powierzchni wystawowej firma zaprezentowała przełomowe monitory do gier, telewizory oraz szereg wciągających atrakcji.
Tegoroczne targi Gamescom odbyły się w dniach 20-24 sierpnia jak co roku w Koelnmesse, w Kolonii w Niemczech. Wydarzenie przyciągnęło ponad 350 000 graczy z całego świata, pragnących zapoznać się z najnowszymi innowacjami w dziedzinie gier. Świętując 10. rocznicę pierwszej prezentacji monitorów gamingowych podczas tej imprezy, firma Samsung dała uczestnikom możliwość bezpośredniego zapoznania się z monitorami z serii Odyssey, które zapewniają najlepsze wrażenia podczas grania w ulubione gry, niezależnie od tego, czy chodzi o rywalizację w turniejach, eksplorację rozległych otwartych światów, czy zanurzenie się w trójwymiarowym świecie bez dedykowanych okularów.
Centralnym punktem stoiska Samsung była pełna oferta Odyssey OLED (27”, 32” i 49”) wraz z nowymi dużymi monitorami do gier — 37” i 40” Odyssey G7 (G75F). Ich wyświetlacze zapewniają doskonałą rozdzielczość i płynną rozgrywkę bez zacięć dzięki technologii HDR10+ Gaming, AMD FreeSync™ Premium Pro i dopasowaniu kolorów podświetlenia CoreSync.
Fani byli zachwyceni grą firmy HoYoverse na nowych monitorach, chwaląc ostry obraz i szerokie pole widzenia. – To zdecydowanie idealne urządzenie do grania w Genshin Impact. Ożywia postacie i wszystkie walki – powiedziała cosplayerka Anne Gerbest (@the.lunatic.ghost). Inny fan, który grał w ten tytuł na Odyssey G7, zwrócił uwagę na jego wyjątkową zaletę, jaką jest rozmiar, – ponieważ na jednym monitorze można uzyskać tak wiele z obrazu. Poleciłbym go każdemu graczowi. Mógłbym grać na Odyssey G7 cały dzień.
Odyssey 3D ekscytuje graczy nowymi rozszerzeniami w ramach partnerstwa
Samsung rozszerzył również swój ekosystem trójwymiarowych gier Odyssey bez okularów 3D o nowe treści i partnerstwa. Po raz pierwszy uczestnicy mogli zagrać w Stellar Blade firmy SHIFT UP oraz nadchodzącą grę MONGIL: STAR DIVE firmy Netmarble w 3D na stoisku Samsung.
Dzięki technologii śledzenia wzroku i mapowania obrazu Odyssey 3D dostosowuje efekty głębi dla każdej postaci, tła i sceny. „To dla mnie zupełnie nowe doświadczenie. Technologia 3D sprawia, że kolory są żywe i wciągają mnie w scenę” – powiedział fan po grze w Stellar Blade.
Odwiedzający chwalili również immersyjną jakość Odyssey 3D podczas grania w MONGIL: STAR DIVE. „Myślę, że to jeden z najlepszych monitorów PC, na jakich grałem” – powiedział jeden z fanów, George Osborn. „Obraz jest tak głęboki, że podczas bitew postacie wychodzą z monitora. To po prostu niesamowite”.
Samsung ogłosił również, że do końca roku biblioteka Odyssey 3D Hub zostanie podwojona z 28 do ponad 50 zoptymalizowanych gier 3D, w tym Lies of P: Overture, Stellar Blade i MONGIL: STAR DIVE.
Oszałamiająca jakość obrazu w każdym gatunku — sprawdź ją na telewizorze OLED S95F
Gracze odwiedzający stoisko mieli również okazję wypróbować szeroką gamę gier dostępnych w Samsung Gaming Hub na telewizorze OLED S95F Vision AI. Dostępne w rozmiarach 55”, 65”, 77” i 83”, urządzenia z tej serii zostały zaprojektowane jako najlepsze ekrany do gier, wyposażone w technologię Motion Xcelerator 165Hz, kompatybilność z NVIDIA G-SYNC, AMD FreeSync Premium Pro oraz technologie Samsung QD-OLED i Glare-free.
Wyrazisty kontrast i niezwykle płynne działanie sprawiły, że gry prezentowały się znakomicie podczas imprezy. Jeden z graczy, Hendrick Schons, opisał to urządzenie jako najlepszy telewizor rozrywkowy, idealny do moich ulubionych gier i pełnych akcji filmów, które uwielbiam oglądać.
Od WoW po Crimson Desert: Odyssey OLED pobudził wyobraźnię fanów na stoiskach partnerów
Największa jak dotąd współpraca firmy Samsung wykroczyła poza stoisko firmy, obejmując szerszą powierzchnię wystawową. Podczas targów Gamescom 2025 zaprezentowano grę World of Warcraft: Midnight wraz z nowym zwiastunem filmowym i panelami deweloperów. Podczas nich ujawniono więcej szczegółów na temat fabuły i systemów 11. rozszerzenia gry.
W strefie World of Warcraft fani mogli wypróbować nowy system tworzenia domów w grze na ponad 80 stanowiskach wyposażonych w Odyssey OLED G6. Fani oglądali również na żywo turnieje e-sportowe i pokazy dzięki monitorom Odyssey OLED G6 o ultrawysokiej częstotliwości odświeżania 500Hz, bezpośrednio ze sceny społecznościowej na stoisku. – Po raz pierwszy wypróbowałam WoW na Samsung OLED. Gram w ten tytuł od piętnastu lat i uważam, że to naprawdę fajna [nowa] funkcja, a grafika jest naprawdę świetna. Bardzo mi się podobało – zauważyła Jenny Degreef, fanka World of Warcraft.
W międzyczasie firma Pearl Abyss zaprezentowała swoją długo oczekiwaną grę Crimson Desert na przeszło 180 monitorach Samsung Odyssey OLED G6 500Hz i OLED G8 4K 240Hz.
Po wypróbowaniu Crimson Desert na Odyssey OLED G6 jedna z fanek gier powiedziała: – Byłam pod wrażeniem klarowności grafiki. Otoczenie wyglądało na bardzo jasne i kolorowe, a nasycenie kolorów było niesamowite. Dodała: – Naprawdę poczułam się wciągnięta w grę i świetnie się bawiłam. Byłam pod wrażeniem technologii i wszystkiego, co dotyczy Samsung [Odyssey] OLED G6.
Hyun Bae Kong, Head of Business Development w Pearl Abyss, powiedział: – Podczas targów Gamescom 2025 zaprezentowaliśmy demo serii zadań z gry Crimson Desert, które oddawało atmosferę prawdziwego pola bitwy. Dzięki niesamowitej jakości obrazu na monitorach Samsung OLED mogliśmy zapewnić użytkownikom realistyczny i wciągający otwarty świat. To dla nas bardzo ważne.
Poza główną halą wystawową firma Samsung zorganizowała wydarzenie The World of #PlayGalaxy w Dock² w centrum Kolonii, prezentując modele Odyssey 3D i Galaxy Z Fold7. Zwiedzający mogli doświadczyć MONGIL: STAR DIVE za pośrednictwem platform mobilnych, wciągającej rozgrywki 3D Odyssey, a nawet przejechać się autobusami oklejonymi tak, jakby przenosiły fanów bezpośrednio do świata gier.
Fani byli zachwyceni wciągającą rozgrywką 3D. Gracz Thomas „Blysk” Kopakiewicz dodał: „Właśnie wypróbowałem wersję demonstracyjną MONGIL: STAR DIVE i bardzo mi się podobała. Animacje walk są niesamowite, a sceny bitewne i dynamika są również świetne. Jestem ciekawy, jak będzie wyglądała dalsza część gry”.
Samsung przygotowuje grunt pod przyszłość wyświetlaczy do gier
Targi Gamescom 2025 umocniły pozycję firmy Samsung jako światowego lidera w dziedzinie monitorów do gier. Według najnowszych danych International Data Corporation (IDC) Samsung po raz szósty z rzędu zajął pierwsze miejsce na świecie, osiągając 18,9% udziału w globalnym rynku w pierwszym kwartale 2025 r. i ma szansę utrzymać pozycję lidera przez siedem lat z rzędu.
Od premiery dużych ekranów o przekątnej 37 i 40 cali po technologię 3D bez okularów, od transmisji na żywo z rozgrywek e-sportowych po premiery partnerskie — firma Samsung pokazała, że jej seria Odyssey na nowo definiuje sposób, w jaki ludzie grają i doświadczają ulubionych gier.