Ruszyły zapisy na półkolonie zimowe w ramach Klubu Cyfrowych Możliwości – bezpłatne, 4-dniowe, warsztaty z programowania, AI oraz cyfrowej higieny. Jednym z głównych celów zajęć jest wyrównywanie szans edukacyjnych – dlatego warsztaty odbywają się w mniejszych miejscowościach. Liczba miejsc jest ograniczona.
Ferie z Klubem Cyfrowych Możliwości – zapisy na bezpłatne zajęcia już trwają
Półkolonie w ramach Klubu Cyfrowych Możliwości to cztery dni bezpłatnych warsztatów, trwających po pięć godzin lekcyjnych każdego dnia. Do udziału w warsztatach zapraszamy uczennice i uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych.
Klub Cyfrowych Możliwości to projekt finansowany z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS), realizowany przez Państwowy Instytut Badawczy NASK w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Cyfrowy Dialog.
Jak zapisać dziecko?
https://klubcyfrowychmozliwosci.pl/harmonogram – formularz zgłoszeniowy na półkolonie zimowe, informacje o lokalizacjach i terminach zajęć.
Pozostałe szczegóły znajdują się na stronie internetowej Klubu Cyfrowych Możliwości.
Ważne: Osobą uprawnioną do zgłoszenia dziecka na półkolonie jest wyłącznie rodzic lub opiekun prawny.
Udział w zajęciach jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona!
Czego będą się uczyć uczestnicy półkolonii?
Podczas warsztatów dzieci zdobędą umiejętności w następujących obszarach:
- podstawy kodowania;
- kreatywne wykorzystanie technologii;
- programowanie robotów;
- odkrywanie tajników sztucznej inteligencji i zasady cyfrowej higieny.
Zapewniamy, że dzieci bardzo dobrze wykorzystają ten czas. Zadbaliśmy o to, aby połączyć zdobywanie nowej wiedzy i umiejętności z dobrą zabawą.
Uczestnicy półkolonii otrzymają też komplet materiałów edukacyjnych – dla siebie i dla rodziców.
Lokalizacje i terminy warsztatów
Lista terminów i lokalizacji, w których odbędą się warsztaty w ferie zimowe 2026:
- Głowaczów, 20-23.01.2026, Publiczna Szkoła Podstawowa im. T. Kościuszki w Głowaczowie, ul. Warecka 10;
- Opacz, 20-23.01.2026, Publiczna Szkoła Podstawowa nr 6, Opacz 9, 05-520 Konstancin-Jeziorna;
- Łochów, 26-29.01.2026, Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. Marii Konopnickiej, ul. 1 Maja 47;
- Ćmielów, 27-30.01.2026, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Krzysztofa Szydłowieckiego, ul. Długa 164;
- Stryków, 3-6.02.2026, Szkoła Podstawowa nr 2 im. Noblistów Polskich, ul. Targowa 21;
- Witów-Kolonia, 3-6.02.2026, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II, Witów-Kolonia 47, 97-330 Sulejów;
- Żychlin, 9-12.02.2026, Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Pawła II, ul. Stefana Żeromskiego 8;
- Rawa Mazowiecka, 10-13.02.2026, Szkoła Podstawowa nr 2 im. Marii Konopnickiej, ul. Miła 2;
- Zelów, 10-13.02.2026, Szkoła Podstawowa nr 4 im. Henryka Sienkiewicza, ul. Stefana Żeromskiego 53;
- Radzyń Podlaski, 16-19.02.2026, Szkoła Podstawowa nr 1 im Bohaterów Powstania Styczniowego, ul. Jana Pawła II 25;
- Dąbrowa, 17-20.02.2026, Szkoła Podstawowa im. Astrid Lindgren, ul. Szkolna 41;
- Pobiedziska, 17-20.02.2026, Szkoła Podstawowa Montessori, ul. Tysiąclecia 2;
- Trzcianka, 24-27.02.2026, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Juliusza Słowackiego, ul. Stanisława Staszica 6;
- Mosina, 24-27.02.2026, Szkoła Podstawowa nr 1, ul. Szkolna 1;
- Krasnystaw, 24-27.02.2026, Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 im. Jana Pawła II, ul. Marszałka Piłsudskiego 21;
- Łęczna, 24-27.02.2026, Szkoła Podstawowa nr 4 im. Papieża Jana Pawła II, ul. Jaśminowa 6.
Zajęcia w mniejszych miejscowościach to nie przypadek
Nie bez powodu warsztaty w ramach Klubu Cyfrowych Możliwości po raz kolejny odbędą się w mniejszych miejscowościach. Zgodnie z założeniem ma on docierać w miejsca, gdzie oferta zajęć dodatkowych dla uczniów jest ograniczona, a tego typu inicjatywy – bardzo potrzebne. W ten sposób projekt przyczynia się do wyrównywania szans edukacyjnych w Polsce.
Dlaczego zajęcia będą prowadziły kobiety?
Warsztaty będą prowadzić studentki kierunków ścisłych i okołotechnologicznych. Dlaczego? Jednym z najważniejszych założeń Klubu Cyfrowych Możliwości jest promowanie wśród młodego pokolenia jako wzorów do naśladowania kobiet, które wybrały ścieżkę zawodową związaną z nowymi technologiami.
Wszystko po to, aby zmienić stereotypowe postrzeganie niektórych zawodów i udowodnić, że branża ICT nie jest zarezerwowana wyłącznie dla mężczyzn – choć to oni w niej dominują. Czas wyrównać proporcje.