piątek, 19 grudnia, 2025

Nasze serwisy:

Więcej

    ERGO Hestia udostępnia czatbota AI dla agentów ubezpieczeniowych

    Zobacz również

    Sopocki ubezpieczyciel jako jeden z pierwszych na polskim rynku wdraża rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji, które wspiera pośredników w codziennej pracy z dokumentacją produktową.

    - Reklama -

    ERGO Hestia uruchomiła czatbota AI – narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję, które pozwala agentom ubezpieczeniowym błyskawicznie znajdować informacje o produktach firmy. Rozwiązanie jest już dostępne w systemach sprzedażowych iHestia i Jupiter, z których korzystają pośrednicy współpracujący z ubezpieczycielem. To kolejne z wielu narzędzi AI w sopockiej firmie, które ma ułatwić i przyspieszyć codzienną pracę.

    Precyzja oparta na faktach

    Czatbot AI działa jako ekspert znający Ogólne Warunki Ubezpieczenia, karty produktowe oraz procedury firmy, obejmując swoim zasięgiem produkty zarówno majątkowe (STU), jak i życiowe (STUnŻ).

    Agent może zadać pytanie w języku naturalnym. System radzi sobie nawet z bardzo specyficznymi zagadnieniami, jak np. odpowiedzialność za szkody w elewacji wyrządzone przez dzikie zwierzęta czy skutki pozostawienia włączonego żelazka. W kilka sekund dostarcza precyzyjną odpowiedź wraz ze wskazaniem źródła w dokumentacji. Co istotne, narzędzie nie tworzy własnych interpretacji, lecz bazuje wyłącznie na zamkniętym katalogu oficjalnych materiałów.

    Technologia w służbie człowieka

    Nowa funkcjonalność jest dostępna w interfejsie czatbota pod nazwą „Produkt i zakres ochrony – szybka odpowiedź!”. Po wybraniu linii biznesowej lub konkretnego produktu system precyzyjniej dobiera źródła wiedzy, co przekłada się na trafność odpowiedzi.

    – Wdrożenie czatbota AI to kolejny krok w realizacji naszej strategii cyfrowej transformacji. Zależało nam, by agenci otrzymali narzędzie, które realnie usprawni ich codzienną pracę, pozwoli szybciej odpowiadać na pytania klientów i sprawniej poruszać się po dokumentacji produktowej – mówi Bartosz Dołkowski, Dyrektor Zarządzający ds. IT w ERGO Hestii. – To pionierskie, pod kątem skali i jakości, rozwiązanie na polskim rynku ubezpieczeniowym. Dla naszych agentów to nowa ścieżka, która dostarcza wiedzę „na klik” – dodaje.

    Odpowiedzialność i bezpieczeństwo

    Eksperci ERGO Hestii podkreślają, że czatbot AI stanowi wsparcie dla agenta, ale nie zastępuje jego roli. Odpowiedzi generowane przez system mają charakter informacyjny i wymagają weryfikacji – ostateczna odpowiedzialność za wykorzystanie informacji spoczywa na użytkowniku.

    Warto zaznaczyć, że narzędzie ma ściśle określone kompetencje. Nie służy do przyjmowania zgłoszeń szkód, nie udziela informacji o cenach, taryfach czy zniżkach, ani nie służy do przetwarzania danych wrażliwych klientów. Jest to element dbałości ubezpieczyciela o najwyższe standardy bezpieczeństwa danych i compliance.

    Sztuczna inteligencja będzie wspierać pośrednika w odpowiedziach na zagadnienia z wiedzy produktowej. Agent będzie mógł szybko i samodzielnie potwierdzić informację, bez potrzeby sięgania do całej dokumentacji ubezpieczeniowej. W kilka chwil, zadając pytanie merytoryczne, potwierdzi i przekaże odpowiedź klientowi. Skróci to proces sprzedaży polisy oraz umocni wizerunek pośrednika, jako eksperta i doradcy klienta. A to wszystko dostępne 24h/7 – komentuje Łukasz Żmijewski, Dyrektor Departamentu Operacji i Likwidacji Szkód w ERGO Hestii.

    Sopocki ubezpieczyciel od lat inwestuje w technologie wspierające sieć dystrybucji. Wdrożenie czatbota AI wpisuje się w tę strategię, oferując pośrednikom dostęp do eksperckiej wiedzy produktowej bez konieczności czasochłonnego przeszukiwania dokumentacji.

    ŹródłoERGO Hestia
    0 Komentarze
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Przełomowy moment w globalnej adopcji kryptowalut Binance przekroczyła próg 300 milionów zarejestrowanych użytkowników

    Binance, największa na świecie giełda kryptowalut pod względem wolumenu obrotu oraz liczby użytkowników, ogłosiła przekroczenie poziomu 300 milionów zarejestrowanych...