Podczas inauguracyjnego szczytu poświęconego sztucznej inteligencji Equinix, Inc. (Nasdaq: EQIX), światowa firma zajmująca się infrastrukturą cyfrową zaprezentowała swoją infrastrukturę Distributed AI. Jest to odważne, nowe podejście mające napędzać kolejną falę innowacji w AI, w tym agentową sztuczną inteligencję. Dzisiejsze ogłoszenie obejmuje nową infrastrukturę szkieletową gotową do obsługi AI, która będzie wspierać wdrożenia rozproszonej sztucznej inteligencji, globalne laboratorium AI Solutions Lab do testowania nowych rozwiązań oraz Fabric Intelligence, które zapewni lepsze wsparcie dla obciążeń nowej generacji w przedsiębiorstwach.
W miarę jak firmy planują wdrożenia narzędzi AI nowej generacji – takich jak agenci AI – muszą na nowo przemyśleć swoją obecną architekturę IT. Distributed AI od Equinix została zaprojektowana od podstaw, aby sprostać skali, szybkości i złożoności współczesnych inteligentnych systemów – włącznie z ewolucją od statycznych modeli do autonomicznej, agentowej AI, zdolnej do rozumowania, działania i uczenia się. AI, w odróżnieniu od tradycyjnych aplikacji, jest z natury rozproszona i wymaga odmiennej infrastruktury do treningu, wnioskowania oraz suwerenności danych. Zaspokojenie tych potrzeb wymaga nowego typu infrastruktury – globalnie rozproszonej, głęboko połączonej i zbudowanej z myślą o wydajności w dużej skali.
Dzięki w pełni programowalnej, zoptymalizowanej pod kątem AI sieci łączącej ponad 270 centrów danych na 77 rynkach, Equinix ma wyjątkową pozycję, aby łączyć te środowiska niezależnie od lokalizacji i umożliwiać inteligentnym systemom działanie w sposób niezawodny, bezpieczny i wszędzie tam, gdzie są potrzebne.
– To jest infrastruktura, której potrzebowała sztuczna inteligencja. W miarę jak AI staje się coraz bardziej rozproszona i dynamiczna, prawdziwym wyzwaniem jest połączenie jej wszystkich elementów – w sposób bezpieczny, wydajny i na dużą skalę. Tutaj wkracza Equinix. Nasza globalna platforma zapewnia nieograniczoną łączność, której przedsiębiorstwa potrzebują, aby przenieść dane i wnioskowanie bliżej użytkowników, odblokować nowe możliwości i przyspieszyć innowacje wszędzie tam, gdzie pojawiają się ku temu szanse – powiedział Jon Lin, Chief Business Officer w Equinix.
Najważniejsze ogłoszenia z inauguracyjnego szczytu Equinix poświęconego sztucznej inteligencji obejmują:
Fabric Intelligence:
• Warstwa oprogramowania, która rozszerza możliwości Equinix Fabric, globalnej usługi połączeń na żądanie, zapewniając świadomość w czasie rzeczywistym i automatyzację dla AI i obciążeń wielochmurowych.
• Dostępna w pierwszym kwartale 2026 r. funkcja Fabric Intelligence integruje się z narzędziami do koordynacji sztucznej inteligencji w celu automatyzacji decyzji dotyczących łączności, wykorzystuje telemetrię na żywo w celu uzyskania głębokiej obserwowalności oraz dynamicznie dostosowuje routing i segmentację w celu optymalizacji wydajności i uproszczenia operacji sieciowych. Dzięki dostosowaniu sieci do wymagań obciążeń Fabric Intelligence pomaga przedsiębiorstwom ograniczyć nakłady pracy ręcznej, przyspieszyć wdrażanie i nadążyć za skalą i szybkością sztucznej inteligencji.
Laboratorium rozwiązań AI w ośrodkach Equinix Solution Validation Center:
• Equinix uruchamia globalne laboratorium rozwiązań AI w 20 lokalizacjach w 10 krajach, zapewniając przedsiębiorstwom dynamiczne środowisko do współpracy z wiodącymi partnerami w dziedzinie sztucznej inteligencji.
• Już dziś przedsiębiorstwa mogą korzystać z laboratorium rozwiązań AI, aby połączyć się z rozległym ekosystemem partnerów Equinix w dziedzinie sztucznej inteligencji. Współpraca ta może pomóc w ograniczeniu ryzyka związanego z wdrażaniem sztucznej inteligencji, wspólnym opracowywaniu innowacyjnych rozwiązań oraz szybszym przejściu od pomysłu do operacyjnego wdrożenia sztucznej inteligencji.
Rozbudowa ekosystemu sztucznej inteligencji Equinix:
• Obecnie jest to jeden z najbardziej kompleksowych, niezależnych od dostawców ekosystemów sztucznej inteligencji w branży, obejmujący ponad 2000 partnerów na całym świecie, dzięki czemu usługi wnioskowania sztucznej inteligencji nowej generacji są dostępne i możliwe do wykorzystania za pośrednictwem nowej technologii Fabric Intelligence.
• Zapewnienie przedsiębiorstwom dostępu do najnowocześniejszych technologii, w tym platformy GroqCloud w pierwszym kwartale 2026 r., aby umożliwić bezpośredni, prywatny dostęp do najnowocześniejszych platform wnioskowania bez konieczności tworzenia niestandardowych rozwiązań — dzięki czemu będą Państwo mogli szybciej łączyć i skalować usługi AI z wydajnością i bezpieczeństwem na poziomie przedsiębiorstwa.
Dzięki rozproszonej infrastrukturze AI firmy Equinix przedsiębiorstwa będą mogły obsługiwać takie przypadki użycia jak podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym na potrzeby predykcyjnego utrzymania ruchu w przemyśle, dynamicznej optymalizacji w handlu detalicznym oraz szybszym wykrywaniu oszustw w usługach finansowych. Umożliwiając działanie AI na brzegu sieci i w wielu regionach, Equinix pomaga organizacjom w uruchamianiu skalowalnych, zgodnych z przepisami i charakteryzujących się niskimi opóźnieniami obciążeń sztucznej inteligencji wszędzie tam, gdzie są one potrzebne. Produkty te mają być dostępne w pierwszym kwartale 2026 r.
– Przedsiębiorstwa, które nie wdrożą strategii rozproszonej sztucznej inteligencji, znajdą się w niekorzystnej sytuacji konkurencyjnej w coraz bardziej inteligentnym i zautomatyzowanym świecie. Platforma Equinix przyspiesza tę zmianę, oferując natychmiastowy dostęp do infrastruktury sztucznej inteligencji, łączność chmurową o niskim opóźnieniu, zwiększoną prywatność danych i bliskość użytkowników – a wszystko to w ramach bogatego, neutralnego ekosystemu partnerów – mówi Dave McCarthy, wiceprezes ds. badań, usług chmurowych i brzegowych, Worldwide Infrastructure Research w IDC.
– W miarę jak sztuczna inteligencja przechodzi od scentralizowanego szkolenia do rozproszonego wnioskowania, organizacje potrzebują infrastruktury, która może zapewnić szybki i niezawodny dostęp do mocy obliczeniowej w różnych regionach. GroqCloud, wraz z platformą Equinix, umożliwia przedsiębiorstwom wykonywanie zadań związanych ze sztuczną inteligencją bliżej miejsca generowania danych, poprawiając responsywność i upraszczając operacje na dużą skalę – powiedział Ian Andrews, dyrektor ds. przychodów w Groq.