Rozpoczynając sesje ładowania na stacjach Powerdot z aplikacji Elocity, można zaoszczędzić 20%. Jeden z największych operatorów infrastruktury dla samochodów elektrycznych oraz wiodący dostawca usługi ładowania, zacieśniają współpracę. Uruchamiają także wspólną ofertę dla flot i już pracują nad kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem dla użytkowników aut elektrycznych.
Promocja na stacjach ładowania Powerdot w całej Polsce potrwa do 4 lipca. Użytkownicy Powerdot, którzy rozpoczną sesję ładowania w aplikacji Elocity, zapłacą cenę niższą o 20%. Do dyspozycji mają 930 punktów ładowania, w tym 829 urządzeń o dużej mocy.
– Już pierwsze godziny obowiązywania promocji pokazują, że cieszy się ona ogromnym zainteresowaniem użytkowników. Obserwujemy znaczący wzrost liczby sesji ładowania inicjowanych przez aplikację Elocity w naszej sieci – informuje Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.
Nowi użytkownicy elektryków
Promocja zbiega się w czasie z ożywieniem na rynku aut elektrycznych, którego efektem są nowe rekordy w rejestracjach. W maju zarejestrowano w Polsce 2 927 elektryków, dwa razy więcej niż przed rokiem. Podobny wzrost miał miejsce w kwietniu. – Cieszymy się z nowych użytkowników aut elektrycznych w Polsce i zachęcamy ich do pobrania naszej aplikacji, z której korzysta już blisko 100 000 użytkowników. Umożliwia ona m.in. łatwe znalezienie stacji na mapie, sprawdzenie cen i zajętości złączy, a także intuicyjną nawigację podczas sesji ładowania – mówi Adrian Nocuń, prezes Elocity.
Ładowarki dla każdego
Przypomnijmy, że Powerdot, będący jednym z największych operatorów stacji ładowania aut elektrycznych w Polsce, a także największym niezależnym operatorem w Europie, celowo nie tworzy własnej aplikacji, aby szeroko współpracować z innymi dostawcami usługi ładowania, zarówno niezależnymi, jak i reprezentującymi marki motoryzacyjne, firmy z branży paliwowej, energetycznej czy IT. W efekcie użytkownicy stacji Powerdot mogą zapłacić za energię aplikacją innego dostawcy lub kartą RFiD. Powerdot jest ponadto pionierem w zakresie instalacji terminali płatniczych na swoich stacjach. Umożliwia także dokonanie płatności za pośrednictwem kodu QR. Zgodnie z danymi za pierwszych pięć miesięcy br., użytkownicy partnerskich aplikacji mieli 54-proc. udział w sesjach ładowania na stacjach Powerdot, natomiast tzw. płatności ad hoc (karta płatnicza lub kod QR) dokonano w przypadku 46% sesji.
Nowości w ofercie Elocity i Powerdot
Nowością we współpracy Elocity i Powerdot jest także dedykowana oferta dla zelektryfikowanych flot samochodowych. – Zacieśniamy współpracę, wychodząc także poza segment użytkownika prywatnego. Auta elektryczne stają się coraz ważniejszym elementem flot samochodowych w polskich firmach i chcemy być dla nich ważnym dostawcą usługi ładowania – informuje Adrian Nocuń. Grigoriy Grigoriev dodaje z kolei, że Elocity i Powerdot pracują obecnie nad nowym, niezwykle innowacyjnym rozwiązaniem, które ułatwi ładowanie aut elektrycznych różnych marek. – Zostanie ono udostępnione w ciągu kilku miesięcy – zapowiada szef Powerdot.