BLIK to dziś nie tylko wygodne narzędzie do płacenia, ale też zjawisko kulturowe zakorzenione w codziennych nawykach. Przez 10 lat obecności na rynku stał się częścią wielu historii – tych ważnych i tych zupełnie zwyczajnych. Właśnie do tego nawiązuje digitalowa kreacja wizerunkowa „BLIK STORY – co BLIK, to historia”. Sześć filmów inspirowanych przeżyciami i prawdziwymi wspomnieniami ich bohaterów, udowadnia, że każda transakcja może być częścią większej opowieści. Narracje o relacjach, bliskości i emocjach łączy jedno: obecność BLIKA w ważnych, choć często niepozornych momentach. Kampania będzie promowana do końca roku w kanałach Meta, a wszystkie odcinki można już teraz obejrzeć online.
„BLIK STORY – co BLIK to historia” to seria krótkich filmów z narracją prowadzoną z perspektywy głównego bohatera. Każdy odcinek opowiada inną historię z życia, pokazując przy tym konkretne funkcje BLIKA: przelewy na telefon, transakcje zbliżeniowe, płatności kodem w sklepach stacjonarnych i online, a także wypłaty gotówki z bankomatu. Autentyczne postaci i uniwersalne doświadczenia budują wiarygodność serii oraz ułatwiają odbiorcom utożsamienie się z przedstawionymi sytuacjami. BLIK pojawia się w tle jako nieodłączna część codziennych decyzji.
Każdy z odcinków różni się od pozostałych tematyką i postaciami głównych bohaterów. W nagraniach pojawiają się przedstawiciele różnych pokoleń i środowisk – od nastolatki kupującej mamie prezent, przez niewidomego masażystę, rzemieślnika prowadzącego rodzinny zakład, kobietę poruszającą się na wózku, po seniorkę uczącą się nowych technologii. Wszystkie te historie pokazują, jak BLIK wspiera i usprawnia codzienne życie.
–Seria „BLIK STORY” pozwoliła nam oderwać się od wykresów i statystyk, i spojrzeć na BLIKA zupełnie inaczej. Wiemy, że za miliardem transakcji, które nasi użytkownicy zrealizowali w ciągu ostatnich 10 lat, stoją często wzruszające i chwytające za serce, bardzo osobiste opowieści. Jestem przekonany, że każdy z nas może znaleźć własną, niezwykłą, być może nawet zmieniającą życie historię z BLIKIEM w tle
– mówi Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR w Polskim Standardzie Płatności, operatorze BLIKA.
Pierwszy pilotażowy odcinek miał premierę w czerwcu i spotkał się z dużym zainteresowaniem widzów. Kampania została wyświetlona już ponad 1,78 mln razy, z kolei średni czas oglądania tego minutowego filmu wyniósł 57 sekund, co potwierdza, że format został dobrze przyjęty w środowisku digitalowym, a historia wciąga swoich widzów od początku do końca. Kolejne mini-reportaże udostępniono na kanale YouTube w połowie lipca.
Kampania „BLIK STORY – co BLIK, to historia” jest realizowana wyłącznie w kanałach digitalowych – na YouTube i platformach Meta. Koncepcję kreatywną i scenariusze przygotowała agencja Change Serviceplan, spoty wyreżyserowali Miłosz Sakowski i Marta Kowalska, a za produkcję odpowiada dom produkcyjny MediaReady.