Wnajbliższych miesiącach klienci PKO Banku Polskiego zyskają możliwość odraczania płatności za pomocą BLIK Płacę Później podczas zakupów online. Wdrożenie tej metody płatności w jednym z największych banków w kraju to kolejny i zarazem ważny krok w kierunku upowszechnienia nowoczesnych, elastycznych rozwiązań finansowych.
Płatności odroczone to obecnie jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku płatności mobilnych w Polsce. Klienci coraz częściej poszukują rozwiązań, które łączą elastyczność finansową z prostotą obsługi i bezpieczeństwem. W odpowiedzi na te oczekiwania Polski Standard Płatności rozwija usługę BLIK Płacę Później – dostępną już w ponad 20 tys. sklepów internetowych.
Wdrożenie usługi w PKO Banku Polskim zakłada integrację z już istniejącym produktem banku – PKO Płacę później. Wypracowany model integracji umożliwi użytkownikom aplikacji IKO korzystanie z nowej metody płatności. Dzięki temu klienci PKO Banku Polskiego zyskają jeszcze większą elastyczność podczas zakupów online.
– Zwiększamy dla naszych klientów możliwości korzystania z płatności typu buy now pay later. Niebawem będą mogli używać również metody płatności BLIK Płacę Później. Zintegrujemy naszą usługę PKO Płacę później, którą aktywowało już prawie 300 tys. klientów, z rozwiązaniem Polskiego Standardu Płatności. Dla klientów banku w praktyce oznacza to, że wybierając jako metodę płatności BLIK Płacę Później, szybko i wygodnie skorzystają z naszej bankowej usługi z zakresu płatności odroczonych. Dzięki temu ponad 4,5 mln klientów PKO Banku Polskiego, korzystających aktywnie z BLIKA, będzie mogło wybrać BLIK Płacę Później w sklepach, w których ta metoda płatności jest dostępna. PKO Bank Polski od początku wspierał rozwój BLIKA i cieszymy się z kolejnej cegiełki dołożonej do naszej dobrej współpracy – podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
Ponad 6,5 mln klientów z dostępem do BLIK Płacę Później
Usługa BLIK Płacę Później umożliwia sfinalizowanie zakupu online z odroczeniem płatności do 30 dni, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Z rozwiązania mogą obecnie korzystać klienci Banku Millennium i VeloBanku, a wkrótce także PKO Banku Polskiego. Aktywacja usługi odbywa się w pełni online i zajmuje średnio około dwóch minut, a realizacja kolejnych płatności z wykorzystaniem usługi BLIK Płacę Później dzieje się błyskawicznie. Ta opcja jest dostępna w wielu popularnych sklepach internetowych, a także u wszystkich największych agentów rozliczeniowych, takich jak PayU, Przelewy24, Tpay, Cashbill, Paymentic i dpay.
Rozszerzenie dostępności usługi o klientów PKO Banku Polskiego znacząco zwiększy jej zasięg i pozwoli dotrzeć do jeszcze szerszej grupy odbiorców. Dzięki integracji z aplikacją IKO użytkownicy zyskają dostęp do nowoczesnej i bezpiecznej opcji płatności, dostępnej bezpośrednio w ich codziennym środowisku bankowym.
– BLIK Płacę Później spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem użytkowników, dlatego konsekwentnie rozwijamy tę formę płatności. Integracja z kolejnym bankiem to zawsze duże przedsięwzięcie, dlatego bardzo cieszę się, że PKO Banku Polski dołączy do grona instytucji, które oferują BLIK Płacę Później swoim klientom. Mówimy o największym banku w Polsce, z największą bazą klientów od lat aktywnie korzystających z BLIKA. Po tym wdrożeniu dostęp do naszej formuły płatności odroczonych zyska już ponad 6,5 miliona osób, co stanowi około 40 proc. całej bazy użytkowników systemu – mówi Witold Litaszewski, dyrektor Departamentu Finansowania Konsumenckiego w BLIKU.