Bank Pekao, po wdrożeniu nowoczesnych obrączek płatniczych, ponownie poszerza katalog dostępnych płatności mobilnych. Tym razem do oferty dołącza Samsung Pay – nowy na polskim rynku portfel cyfrowy, przeznaczony dla użytkowników urządzeń marki Samsung. Pekao jako jeden z pierwszych banków w Polsce udostępnia tę usługę swoim klientom już od dnia jej premiery rynkowej.
W Polsce od dłuższego czasu widoczny jest stabilny wzrost popularności płatności mobilnych, które na przestrzeni ostatnich kilku lat, stały się powszechnym instrumentem płatniczym wśród Polaków. Badania pokazują, że 64% respondentów korzysta z bankowości mobilnej, a 39% planuje płacić przy użyciu smartfona. Najwięcej zwolenników płatności mobilnych jest wśród najmłodszych konsumentów w wieku 18-24 lata. W tej grupie niemal połowa transakcji w punktach sprzedaży dokonywana jest za pomocą smartfona.
– Dostarczamy naszym klientom bezpiecznych, przydatnych i wygodnych narzędzi bankowych, które odpowiadają na ich realne potrzeby. Smartfon towarzyszy nam wszędzie – dlatego naturalnym krokiem jest umożliwienie korzystania z wachlarza szybkich i nowoczesnych płatności właśnie za jego pomocą. Wdrażając Samsung Pay i umożliwiając naszym klientom korzystanie z tej usługi już od dnia jej premiery rynkowej, potwierdzamy, że bank nie tylko nadąża za trendami, ale aktywnie je współtworzy. Jest to część naszej strategii budowania nowoczesnej i intuicyjnej bankowości, która jest blisko klienta – mówi Tomasz Zieliński, dyrektor Biura Zarządzania Kartami Płatniczymi w Banku Pekao S.A.
Wdrożenie usługi Samsung Pay to przede wszystkim odpowiedź Banku Pekao na realne potrzeby klientów, którzy oczekują intuicyjnych rozwiązań, dostępnych natychmiast i dopasowanych do ich stylu życia. Płatność telefonem eliminuje potrzebę noszenia portfela czy fizycznej karty. Jest to szybka, wygodna i bezpieczna funkcjonalność.
Doświadczenia Pekao pokazują, że klienci, którzy zaczęli płacić telefonem lub innymi urządzeniami płatniczymi, nie wracają już do tradycyjnych płatności kartą.
Samsung Pay umożliwia realizację płatności w sklepach stacjonarnych, wybranych punktach w internecie oraz wypłaty gotówki z bankomatów posiadających funkcję zbliżeniową. Usługa jest dostępna wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe Mastercard lub Visa, zarówno w kraju, jak i za granicą. To kolejne rozwiązanie idealne dla osób ceniących sobie czas, wygodę i prostotę. Wystarczy otworzyć aplikację Samsung Wallet, uwierzytelnić się biometrią lub kodem PIN i zbliżyć telefon do terminala. Płatność realizowana jest błyskawicznie.
Z Samsung Pay mogą korzystać posiadacze kart debetowych i kredytowych Mastercard oraz Visa, wydanych dla klientów indywidualnych Banku Pekao w wieku od 16 lat. Proces dodawania karty jest prosty i intuicyjny – odbywa się z poziomu aplikacji Samsung Wallet, która jest preinstalowana na nowszych urządzeniach Samsung, a w przypadku starszych modeli dostępna w Galaxy Store i Google Play. Wystarczy podać dane karty (zeskanować kartę albo zbliżyć ją do telefonu lub też wpisać jej dane ręcznie), zaakceptować warunki, potwierdzić dodanie karty do portfela jedną z bezpiecznych metod– i gotowe!
Razem z Samsung Pay klienci Banku Pekao mają dostęp do szerokiego wyboru płatności mobilnych – od Google Pay, Apple Pay czy Garmin Pay, po innowacyjne obrączki płatnicze.