Bank Pekao S.A. po raz kolejny wchodzi do świata gier, łącząc pasję i rozrywkę z edukacją finansową. Już od 24 do 26 października, podczas Poznań Game Arena 2025 bank zaprezentuje specjalną strefę gamingową z atrakcjami dla graczy oraz zaprosi do skorzystania z nowych promocji i kart z wizerunkami gamingowymi. Ambasadorami kampanii zostali popularni twórcy – Kaluch i Kebcio, którzy wezmą udział w wielkim finale rywalizacji podczas PGA.
Z raportu IAB Polska wynika, że aż 76 proc. internautów w Polsce gra w gry wideo, a w grupie 18–24 lata odsetek ten sięga ponad 90 proc. Według badań HP Inc. Polska, co drugi Polak gra regularnie, a młodsze pokolenia traktują gry nie tylko jako rozrywkę, ale także formę rozwoju i komunikacji. Bank Pekao S.A. konsekwentnie buduje swoją obecność w świecie gamingu, pokazując, że bankowość może być nie tylko nowoczesna, ale też angażująca i dopasowana do stylu życia młodych ludzi.
– Chcemy, aby produkty Banku Pekao były dla młodych nie tylko praktyczne, ale też inspirowały do odkrywania świata finansów w sposób atrakcyjny i zrozumiały. Gaming to naturalne środowisko młodego pokolenia, dlatego nasze karty, aplikacja PeoPay i promocje zostały zaprojektowane tak, by łączyć rozrywkę z edukacją i zapewniać realne korzyści wspierające pasje młodych – mówi Tomasz Molenda, dyrektor Biura Zarządzania Segmentem Klientów Detalicznych w Banku Pekao S.A.
– Gaming stał się dla nas naturalnym ekosystemem komunikacji z młodym pokoleniem. To przestrzeń, w której możemy w nowoczesny i angażujący sposób pokazać, że bankowość nie musi być odległa ani skomplikowana. Wykorzystując język i formy znane graczom, budujemy świadomość marki i zachęcamy do korzystania z usług finansowych w sposób zgodny z ich stylem życia – dodaje Jorge Sanchez, dyrektor Departamentu Marketingu w Banku Pekao S.A.
Fortnite i Roblox – edukacja przez zabawę
W centrum kampanii Banku Pekao znajduje się dedykowana mapa w Fortnite, stworzona specjalnie na potrzeby wydarzenia.
– Mapa łączy dynamiczną rozgrywkę z elementami edukacyjnymi – gracze zmierzą się z trick shotami, parkourem i interaktywnym quizem bankowym. Kaluch i Kebcio będą publikować materiały treningowe, zachęcając swoich fanów do rywalizacji i udziału w finale „Drużyna Kaluch vs Drużyna Kebcio”, który odbędzie się na żywo podczas PGA –podkreśla Artur Brudnicki, dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej w Banku Pekao S.A.
Równolegle Bank Pekao przygotowuje premierę edukacyjnej gry „Grow Your Money” w Robloxie, której celem jest nauka przedsiębiorczości i wartości pieniądza poprzez interaktywną zabawę. Gracze rozwijają własny finansowy ogródek, inwestują i planują, ucząc się przy tym podstaw zarządzania czasem i zasobami.
Bank Pekao na PGA 2025
W specjalnej strefie Banku Pekao podczas Poznań Game Arena odwiedzający będą mogli:
- spróbować swoich sił na mapie w Fortnite,
- wziąć udział w quizach i mini-turniejach z nagrodami,
- spotkać ambasadorów kampanii – Kalucha i Kebcia,
- dowiedzieć się, jak bezpiecznie korzystać z bankowości online i kart płatniczych.
Dla uczestników przewidziano także materiały edukacyjne o cyberbezpieczeństwie oraz bonusy w aplikacji PeoPay.
Nowe karty i promocje dla graczy
Bank Pekao wprowadza nowe wizerunki kart Mastercard oraz tła do aplikacji PeoPay z motywami gamingowymi, inspirowanymi grami Roblox, Cyberpunk i Fortnite. Od 23 października dostępnych będzie aż 10 wzorów – pięć dla młodszych graczy oraz pięć dla nastolatków.
Pasjonaci gamingu mogą skorzystać także z następujących promocji:
- do 400 zł premii za otwarcie Konta Przekorzystnego online w promocji „Otwórz Konto Przekorzystne i odbierz nagrodę – edycja I” i spełnienie warunków oferty. Akcja trwa od 1 października 2025 do 12 stycznia 2026 i dotyczy pełnoletnich klientów.
- dodatkowe 100 zł (w postaci 8000 pkt) w ramach programu Mastercard Bezcenne Chwile za rejestrację karty i wykonanie 5 transakcji bezgotówkowych. Oferta trwa od 1 października 2025 do 12 stycznia 2026 i jest skierowana do klientów 18+.
- dla najmłodszych – 200 zł za udział w promocji „Rodzice polecają Konto Przekorzystne dzieciom” i spełnienie jej warunków. Promocja trwa od 1 października do 8 grudnia 2025 i obejmuje dzieci do 17 lat.
Konto Przekorzystne jest bezwarunkowo bezpłatne do 26 roku życia. Młody klient nie zapłaci za prowadzenie konta i kartę. Ponadto jest zwolniony z opłat banku za wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce i za granicą (operator bankomatu może pobrać własną opłatę). Użytkownicy mogą także skorzystać z dedykowanego katalogu nagród w programie Mastercard Bezcenne Chwile.