piątek, 28 listopada, 2025

Nasze serwisy:

Więcej

    Badanie Zebra Technologies. Inwestycje w pracowników pierwszej linii napędzają produktywność i zyski w sektorze produkcyjnym

    Zobacz również

    Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), globalny lider w cyfryzacji i automatyzacji procesów roboczych na rzecz inteligentnych operacji wskazuje, że strategiczne inwestycje w budowę połączonego środowiska pracy na pierwszej linii przynoszą producentom znaczący wzrost produktywności, przychodów i rentowności, napędzany usprawnieniem operacji.

    - Reklama -


    Raport Wpływ inteligentnych operacji: sektor produkcyjny opracowany przez firmę Zebra we współpracy z Oxford Economics podkreśla istotną zmianę podejścia w branży. Połączona pierwsza linia nie powinna być traktowana jako kwestia drugorzędna w obszarze operacji, lecz jako kluczowy priorytet strategiczny dla zarządów i najwyższej kadry kierowniczej. Wyniki te pojawiają się w momencie, gdy coraz większa liczba prezesów na całym świecie podkreśla znaczenie zabezpieczenia przyszłości pracy na pierwszej linii.


    Narracja dotycząca pracowników pierwszej linii przechodzi obecnie głęboką transformację w globalnych zarządach – powiedział Stephan Pottel, Dyrektor ds. Strategii dla Sektora Produkcyjnego w regionie EMEA, Zebra Technologies. – Przy tak dużym skupieniu uwagi na sztucznej inteligencji i pracy biurowej istnieje ryzyko, że pominiemy pilne wyzwania i zignorujemy ogromny potencjał około 80% globalnej siły roboczej wykonującej pracę fizyczną i zadania na pierwszej linii. Nasze badania, w połączeniu z opiniami innych liderów branży, jednoznacznie pokazują, że zachodzą realne zmiany. Rozwiązywanie problemów związanych z niedoborem pracowników i kompetencji, zwiększanie produktywności dzięki AI i automatyzacji oraz kształtowanie przyszłości pracy na pierwszej linii nie są już kwestiami operacyjnymi, lecz strategicznymi imperatywami, które definiują przyszłość branż i gospodarek.


    W październiku Zebra zorganizowała pierwszą edycję Frontline AI Summit – wydarzenia dla najwyższej kadry zarządzającej, która podziela wizję Zebra dotyczącą pracy na pierwszej linii, gdzie dla codziennego usprawniania pracy, sztuczna inteligencja łączy pracowników, klientów, dane i maszyny.


    Raport Zebra, który objął badaniem liderów biznesu z różnych sektorów, ujawnia kluczowe spostrzeżenia dotyczące tego, w jaki sposób ukierunkowane inwestycje w bardziej połączoną pierwszą linię pracy przekładają się na wymierne wyniki biznesowe:

    • Znaczny wzrost produktywności pracowników: producenci, którzy w ciągu ostatnich dwóch lat usprawnili przepływy pracy na pierwszej linii, odnotowali średnio 19% wzrost produktywności pracowników.
    • Wyższe przychody i rentowność: organizacje w całym łańcuchu dostaw, które zgłosiły znaczące usprawnienia przepływów pracy, zanotowały średnio o 2 punkty procentowe wyższy wzrost przychodów oraz o 1,7 punktu procentowego wyższą rentowność w porównaniu z innymi firmami w ostatnim roku.
    • Wpływ na kontrolę jakości: producenci, którzy w ciągu ostatnich dwóch lat poprawili procesy kontroli i zapewnienia jakości, odnotowali wzrost jakości produktów (73%), zmniejszenie ryzyka błędu ludzkiego (52%) oraz sprawniejsze wprowadzanie zmian na liniach produkcyjnych bez przerywania pracy (44%). Usprawnienia te przełożyły się na o 2,4 punktu procentowego wyższy wzrost przychodów oraz o 1,4 punktu procentowego wyższą rentowność.
    • Efektywność przepływu materiałów: liderzy koncentrują się na poprawie dostępu do zapasów i kontroli nad nimi (79%), zwiększeniu efektywności i przepustowości (51%) oraz ograniczeniu kosztów operacyjnych (36%) i strat materiałowych (35%). 20% deklaruje, że już dziś potrzebuje sztucznej inteligencji, aby realizować te usprawnienia. Organizacje, które poprawiły procesy przemieszczania i obsługi materiałów na pierwszej linii, odnotowały średnio o 1,8 punktu procentowego wyższy wzrost przychodów niż te, które nie wprowadziły znaczących udoskonaleń w tym obszarze.

    Inteligentna automatyzacja: strategiczny imperatyw, a nie działanie taktyczne
    Badanie ujawnia również zmieniające się podejście do automatyzacji, podkreślając potrzebę bardziej strategicznego myślenia. Podczas gdy około czterech na dziesięciu liderów biznesu definiuje automatyzację jako usprawnianie przepływów pracy za pomocą oprogramowania i narzędzi cyfrowych, jedna trzecia postrzega ją jako optymalizację podejmowania decyzji i wyników operacyjnych dzięki zaawansowanej analityce oraz technologiom AI/ML. Tylko 11% podkreśla wykorzystanie robotyki i sprzętu do wykonywania zadań fizycznych wcześniej realizowanych przez ludzi.


    Wynikiem, który wymaga szczególnej uwagi, jest to, że jedynie jedna piąta liderów definiuje automatyzację jako szeroką, strategiczną koncepcję obejmującą różnorodne rozwiązania technologiczne służące poprawie produktywności i efektywności” – powiedział Pottel. – To zdecydowanie zbyt mało. Liderzy powinni otrzymać wsparcie, aby postrzegać inteligentną automatyzację strategicznie – jako fundamentalny element wizji organizacji dotyczącej bardziej połączonej pierwszej linii i długoterminowego wzrostu.

    0 Komentarze
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Sprzęt REDMAGIC w epickich cenach na Black Friday

    Rusza Wielka Bitwa o Ceny! Epicka misja REDMAGIC dotarła do finału. Zdobądź najlepsze okazje w promocyjnych cenach na Black...