Dane z badania Danae dla Allegro pokazują, że ponad połowa Polaków (58%) planuje wziąć udział w tegorocznym Black Week1. Najczęściej są to osoby robiące zakupy online co najmniej dwa razy w miesiącu.
Główną motywacją do udziału w Black Week jest przekonanie, że właśnie wtedy dostępne są najbardziej korzystne promocje (45%). Kolejne powody to sympatia do samej akcji (35%), chęć wcześniejszego zakupu prezentów świątecznych (27%) oraz coroczny zwyczaj uczestnictwa (23%).
Czekanie na promocje i wyprzedaże to najczęściej wybierana strategia oszczędzania wśród Polaków (61%). Chętnie również porównujemy ceny w różnych sklepach (49%), a także korzystamy z kuponów i kodów rabatowych (48%).
Black Week to największe święto zakupów online w Polsce, które otwiera sezon okazji dla łowców rabatów i prezentów. Na Allegro promocje ruszyły już teraz – tegoroczne Black Weeks potrwają aż do 1 grudnia. Na allegrowiczów czekają tysiące produktów w cenach obniżonych nawet o 50%.
Zakupowy spryt po polsku
W czasach rosnących kosztów życia Polacy stają się coraz bardziej strategicznymi kupującymi – analizują, porównują i czekają na idealny moment, by złapać najlepszą okazję. Aż 61% z nas czeka na promocje i wyprzedaże, takie jak Black Week. Co drugi konsument porównuje ceny w różnych sklepach, a także używa kuponów i kodów rabatowych. Blisko co trzeci (32%) czerpie korzyści z uczestnictwa w programach lojalnościowych, takich jak Allegro Smart!, oraz korzysta z aplikacji mobilnych (28%). Do mniej popularnych sposobów należą: korzystanie z cashbacków (17%), dodawanie produktów do koszyka i oczekiwanie na rabat (17%) czy kupowanie produktów w zestawach promocyjnych (16%). Niewielu klientów online interesuje się outletami (15%) oraz zapisuje się do newsletterów (13%).
Niekwestionowanym świętem oszczędzania jest dla wielu Black Week. Większość osób kupujących online (58%) deklaruje chęć udziału w tegorocznej edycji. Głównym powodem są atrakcyjne promocje (45%), ale dla wielu równie ważna jest atmosfera towarzysząca Black Week (35%). Co czwarty kupujący (27%) traktuje ten czas jako okazję do wcześniejszego zakupu prezentów świątecznych, a dla 23% to po prostu coroczny rytuał. Blisko jedna na pięć osób ma konkretny plan i deklaruje, że to dobry czas na kupienie wcześniej upatrzonych produktów.
Allegro wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i wydłuża czas najlepszych okazji w roku. Listopadowe promocje na platformie rozpoczynają się znacznie wcześniej. Właśnie ruszyły tegoroczne Black Weeks, które potrwają aż do 1 grudnia. Na allegrowiczów czekają tysiące produktów w cenach obniżonych nawet o 50%.
Niższe koszty dostaw i wygodne płatności na Allegro
W ramach Black Weeks Allegro wprowadza szereg akcji, które mają ułatwić zakupy i zmniejszyć wydatki. Platforma wprowadza zmiany, które pozwolą taniej i wygodniej odbierać przesyłki. Od 3 listopada aż do 28 grudnia Allegro obniża ceny dostaw realizowanych w ramach Allegro Delivery do punktów odbioru i automatów paczkowych. Promocja obejmuje klientów, którzy nie korzystają z pakietu Smart! oraz tych, którzy zamawiają produkty o wartości poniżej 45 zł. W tym okresie koszt dostawy z Allegro wyniesie 9,99 zł zamiast 10,99 zł.
W ramach Black Weeks zwiększają się również korzyści Allegro Pay – użytkownicy tej usługi mogą rozłożyć płatność na 3 raty 0% (RRSO 0%), co ułatwia planowanie większych zakupów. Akcja potrwa od 17 listopada do 14 grudnia.
Z myślą o nowych użytkownikach platformy Allegro przygotowało również specjalną ofertę – nowi klienci mogą przetestować dostawę Smart! już przy pierwszym zamówieniu, całkowicie za darmo, bez rejestracji do programu i bez okresu próbnego.
Odkryj korzyści Allegro Smart!
Dla osób, które chciałyby rozpocząć swoją przygodę z Allegro Smart!, platforma przygotowała specjalną ofertę. Bezpłatny okres próbny obejmuje aż 6 darmowych dostaw do wykorzystania w ciągu 6 miesięcy2, a roczny plan z nielimitowanymi dostawami, zwrotami i większą liczbą korzyści, kosztuje teraz 39,90 zł – o 20 zł mniej niż zwykle3.
W listopadzie dla użytkowników Allegro Smart! przygotowano specjalne wyzwania z okazji Black Weeks, które pojawią się w zakładce Smart! Monety i Wyzwania, umożliwiającej również śledzenie postępów ich realizacji. To świetna okazja, by w prosty sposób zdobyć dodatkowe oszczędności podczas zakupów na platformie.
Podziel się okazją i emocjami – z Allegro Share i eBilet.pl
W czasie Black Weeks zyskają nie tylko łowcy okazji, ale także użytkownicy programu Allegro Share oraz miłośnicy wydarzeń na żywo. Od 24 listopada do 7 grudnia każdy użytkownik Allegro Share, który poleci ofertę Allegro znajomym i zachęci ich do zakupu, otrzyma trzykrotnie więcej punktów niż zwykle. Zebrane punkty można wymieniać na kupony Allegro, dzięki czemu dzielenie się okazjami staje się jeszcze bardziej opłacalne. Z kolei miłośnicy wydarzeń na żywo – od koncertów po spektakle teatralne – będą mogli skorzystać z wyjątkowych promocji na eBilet.pl, dostępnych od drugiej połowy listopada aż do Cyber Monday.