środa, 24 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Większy komfort dzięki robotom usługowym

    Zobacz również

    Przewiduje się, że w bardzo bliskiej przyszłości roboty usługowe będą wspierać ludzi w różnorodnych dziedzinach i środowiskach – od produkcji i służby zdrowia po budownictwo oraz pomoc w domu. Są projektowane z myślą o wykonywaniu praktycznych zadań oraz przekazywaniu informacji. Potrafią też zwiększyć komfort, wydajność i bezpieczeństwo korzystających z nich osób. Według firmy Renub Research globalna branża robotyki odnotowuje gwałtowny wzrost.

    - Reklama -

    Przewiduje się, że sektor robotów usługowych utrzyma skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) na poziomie 24,6% w latach 2021-2027.

    Na targach CES 2018 firma LG po raz pierwszy zaprezentowała roboty LG CLOi, które oferują zróżnicowane usługi.

    Wykorzystując szereg najnowszych technologii, w tym elementy jazdy autonomicznej, czujniki, sztuczną inteligencję (AI) oraz kamery, firma LG postawiła na robotykę jako jeden z głównych fundamentów przyszłych sukcesów marki. Dane i wiedza ekspercka zgromadzone podczas wprowadzania robotów zoptymalizowanych do funkcjonowania w różnych środowiskach, takich jak restauracje, hotele, muzea, centra handlowe i szpitale, pomagają firmie LG tworzyć nową generację robotów usługowych.

    Niedawno firma dostarczyła do Biblioteki Publicznej w Changwon (Korea Południowa) robota LG CLOi GuideBot zaprogramowanego do wykonywania szeregu funkcji przydatnych w środowisku bibliotecznym. Ta współpraca jest pierwszym przykładem zastosowania rozwiązania LG CLOi połączonego z systemem zarządzania biblioteką. Dodatkowo firma przekazała Bibliotece Publicznej w Changwon trzy roboty LG CLOi ServeBot – dwa wyposażone w półki oraz jeden wyposażony w szufladę – w celu zwiększenia dostępności i komfortu osób odwiedzających bibliotekę.

    Robot LG CLOi ServeBot pomaga dzieciom i osobom z problemami z poruszaniem się w transporcie książek do dowolnego miejsca w bibliotece. Użytkownicy mogą poprosić o wybraną pozycję na stanowisku wyszukiwania. Następnie pracownik biblioteki wkłada książkę do szuflady robota LG CLOi ServeBot, który dostarcza zamówiony tytuł. Aby upewnić się, że książka trafi do właściwej osoby, szuflada otwiera się dopiero po wprowadzaniu na wyświetlaczu robota hasła utworzonego na stanowisku wyszukiwania. Dzięki temu, że roboty LG są w stanie korzystać z windy, mogą przemieszczać się na różne piętra biblioteki.

    Jednocześnie robot LG CLOi ServeBot z półkami odciąża personel Biblioteki w Changwon, przekazując oddane książki do zautomatyzowanych stanowisk zwrotu. Pracownicy nie muszą już pchać i rozładowywać wózków z ciężkimi książkami, dzięki czemu mają więcej czasu, by pomagać osobom odwiedzającym bibliotekę, służąc im poradami lub odpowiadając na ich pytania.

    Roboty LG CLOi pomagają również w obsłudze zwiedzających w wybranych muzeach w Korei Południowej. W ubiegłym miesiącu robot LG CLOi GuideBot rozpoczął pracę w Muzeum Narodowym w Gongju oraz w Muzeum Zgromadzenia Narodowego. Informuje odwiedzających, gdzie znajdują się wystawy, a także przekazuje informacje na temat eksponatów i kolekcji zgromadzonych w muzeach.

    Aby pomóc osobom słabosłyszącym, robot CLOi GuideBot przekazuje informacje w języku migowym oraz wyświetla czytelne napisy na wbudowanym ekranie. Może również pomagać osobom korzystającym z wózków inwalidzkich, kierując ich na najbardziej dogodne trasy zwiedzania różnych wystaw w muzeach. Dodatkowo robot CLOi GuideBot oferuje treści interaktywne, które ułatwiają młodszym zwiedzającym zrozumienie znaczenia eksponatów i historii wystaw.

    ŹródłoLG
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    SAS rozszerza ofertę godnej zaufania sztucznej inteligencji o karty modeli i usługi zarządzania AI

    SAS, lider technologii z obszaru danych i sztucznej inteligencji, wprowadza na rynek nowe produkty i usługi, które usprawnią zarządzanie...