GSMService.pl
  • nowości
  • artykuły
  • gry
Szukaj
Szukaj
Szukaj
Tu jesteś: GSMService.pl » Aktualności

Klienci trzymaliby się z daleka od dostawcy, u którego doszło do naruszenia bezpieczeństwa

Dodał: Monika Kowalczewska - opublikowano: 2021-04-08 14:33 - czytano: 163 razy - dodaj komentarz
Klienci trzymaliby się z daleka od dostawcy, u którego doszło do naruszenia bezpieczeństwaJeden na dwóch klientów (50%) nie chciałby mieć dłużej do czynienia z dostawcą usług online, który padł ofiarą jakiegokolwiek incydentu naruszenia bezpieczeństwa danych – wynika z badania obejmującego 15 000 klientów na całym świecie przeprowadzonego przez firmę Kaspersky. Respondenci byliby jeszcze bardziej rozgoryczeni, gdyby okazało się, że można było uniknąć takiego incydentu – 63% ankietowanych zrezygnowałoby z korzystania z usług takiego dostawcy z obawy, że ich dane mogłyby zostać sprzedane
REKLAMA
osobom trzecim. Ponieważ klienci mają coraz większą świadomość spoczywających na firmach obowiązków dotyczących zapewnienia prywatności danych, firmy muszą być bardziej transparentne w zakresie postępowania z danymi użytkowników.

Konieczność dokonywania zakupów, korzystania z rozrywki, komunikowania się czy prowadzenia biznesu online sprawiła, że jesteśmy bardziej świadomi, jak wiele danych udostępniamy i jakie to może mieć konsekwencje. Niemal dwie trzecie (62%) respondentów obawia się, że ich aktywność online jest nieustannie śledzona przez odwiedzane przez nich strony internetowe lub serwisy.

50% konsumentów zrezygnowałoby z dostawcy usług online, gdyby zostało naruszone bezpieczeństwo ich danych. Co więcej, ogromna część już teraz domaga się większej ochrony swoich danych zarówno od przedsiębiorstw, jak i rządów. Około połowa (51%) chce przejrzystości odnośnie przetwarzania danych przez firmy, podczas gdy 48% uważa, że firmy powinny być jednakowo otwarte, jeśli chodzi o sposób działania ich technologii. Podobnie 50% domaga się od rządów transparentności w zakresie procesów gromadzenia danych i zarządzania nimi.

Nie oznacza to, że klienci są przeciwni przetwarzaniu danych w ogóle. 68% przyznaje, że aplikacje oraz usługi cyfrowe, z jakich korzystają, znacznie ułatwiają im życie. Jednak dodatkowa ostrożność wydaje się zrozumiała, zważywszy na to, że więcej niż jedna na dziesięć osób (12%) doświadczyła sytuacji, w której jej dane osobowe wyciekły lub zostały udostępnione osobie trzeciej, w wyniku czego doszło do ujawnienia poufnych informacji (64%) lub utraty pieniędzy (62%).

- Nasze badanie wyraźnie pokazuje, że ludzie chcą mieć poczucie kontroli oraz wiedzieć, jak i gdzie zarządzane są ich dane. Firma Kaspersky, która już od dłuższego czasu zwraca uwagę na znaczenie transparentności w dziedzinie bezpieczeństwa informacji, całkowicie popiera takie podejście. Niedawno przenieśliśmy operacje przetwarzania danych do Szwajcarii, a obecna zmiana zachowań klientów sprzyja naszym wysiłkom zmierzającym do zwiększenia bezpieczeństwa i przejrzystości procesu przetwarzania danych w przyszłości. Firmy powinny mieć świadomość, jak duże szkody wizerunkowe mogłaby ponieść marka, gdyby te potrzeby klientów zostały zignorowane – powiedziała Marina Titowa, dyrektorka ds. marketingu produktów konsumenckich w firmie Kaspersky.

Porady pozwalające zwiększyć bezpieczeństwo informacji
Oprócz środków stosowanych przez dostawców usług sami klienci mogą podjąć pewne działania w celu zabezpieczenia siebie i swoich informacji. Eksperci z firmy Kaspersky przygotowali następujące porady:
  • Aktualizuj programy oraz systemy operacyjne zgodnie z zaleceniami. Aktualizacje umożliwiają załatanie luk w zabezpieczeniach, co zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia incydentów naruszenia bezpieczeństwa.
  • Stosuj szyfrowane połączenie Wi-Fi, aby chronić swoje komputery oraz informacje przed niepowołanymi osobami.
  • Jeśli musisz połączyć się z publiczną siecią Wi-Fi, skorzystaj z wirtualnej sieci prywatnej (VPN). Chroni ona Twoje dane i nie przechowuje Twojej historii odwiedzanych stron, żądań wyszukiwania ani innych akcji, zabezpieczając Cię przed potencjalnym naruszeniem prywatności.
  • Regularnie zmieniaj hasła do kont, jak również domyślne hasła ustawione dla Twoich urządzeń oraz routera. Domyśle hasła są zbyt słabe i można je znaleźć w internecie.
  • Uważaj na szkodliwe wiadomości e-mail, które wyglądają wiarygodnie, i bądź świadomy zabezpieczeń prywatności we wszystkich aplikacjach i usługach.
Źródło: Kaspersky Lab
  • Dodaj do Google Bookmarks
  • Dodaj na Śledzika
  • Dodaj na Twitter
  • Dodaj do Wykop
  • Dodaj do Facebook
Aktualna ocena: 0.00
Dodaj komentarz:
dodaj komentarz
x
Trwa logowanie użytkownika...
login:
hasło:
zaloguj
Trwa logowanie użytkownika...
login:
hasło:
zaloguj
Wszelkie znaki i nazwy firmowe zastrzeżone są przez ich wlaścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
GSMService.pl
content: 
  • Twitter
  • Facebook
odwiedź nas na: