Tu jesteś:
GSMService.pl
» Aktualności
Poczta Polska przygotowuje się do wdrożenia unijnego pakietu VAT dla e-commerce
Dodał: Monika Kowalczewska -
opublikowano:
2020-12-21 15:52 -
czytano: 485
razy
-
dodaj komentarz

przez służby celno-skarbowe i stanie się „bramą podatkową” między UE, a krajami leżącymi poza jej granicami, w tym głównie Chinami.
Obecnie obsługą przesyłek pocztowych z towarami kupionymi poza Unią Europejską, czyli np. w Azji i USA, zajmują się służby podatkowe i celne. Poczta przedstawia do kontroli wszystkie przesyłki przedstawicielom KAS i zajmuje się korespondencją z adresatami oraz pobieraniem opłat, które ustalają służby celne. Współpracę tę reguluje porozumienie pomiędzy Spółką i Krajową Administracją Skarbową z 2018 roku. Na jego podstawie utworzono Oddział Celny Pocztowy w Lublinie, aby kontrolować przesyłki nadchodzące z Azji drogą kolejową przez Małaszewicze.
1 lipca 2021 roku w całej Unii Europejskiej wejdzie w życie tzw. „pakiet VAT dla e-commerce”. Te zmiany prawa unijnego oznaczają, że Poczta Polska przejmie niektóre funkcje realizowane dotychczas przez służby celno-skarbowe i będzie odpowiedzialna za pobieranie podatku VAT od kupujących i przekazywanie go w odpowiedniej wysokości administracji skarbowej.
– Rozwój e-commerce ma kluczowe znaczenie dla Poczty Polskiej, dlatego aktywnie odpowiadamy na potrzeby rozwijającego się handlu transgranicznego. Internet umożliwia zamawianie towarów na całym świecie, a klienci e-sklepów oczekują sprawnej i bezpiecznej ich dostawy. Poczta jako największa spółka infrastrukturalna i logistyczna jest partnerem państwa w zapewnieniu obsługi celnej przesyłek z towarami, których wolumeny utrzymują się na wysokim poziomie z tendencją wzrostową – mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.
Poczta Polska zleciła przygotowanie oprogramowania obsługującego zgłoszenia celne przesyłek pocztowych swojej spółce technologicznej Poczta Polska Usługi Cyfrowe Sp. z o.o. (PPUC). Systemy IT, które zostaną przygotowane na mocy zawartej umowy będą wdrożone przed 1 lipca 2021 roku.
- Usytuowanie Polski na mapie świata sprawia, że jesteśmy bramą do Europy dla towarów, które napływają m. in. z krajów azjatyckich. Stąd współpraca Poczty z KAS, aby wspólnie przygotować się na zmiany, jakie niesie „pakiet VAT dla e-commerce”. Zależy nam, aby sprawnie i zgodnie z nowym prawem obsługiwać rosnące wolumeny przesyłek z towarami spoza UE. Zamawiający je polscy klienci oczekują szybkich dostaw i prostych procedur celno-skarbowych – podkreśla Wiesław Włodek, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Tzw. „pakiet VAT dla e-commerce” oznacza, że operatorzy pocztowi w Unii Europejskiej będą jednocześnie pełnić funkcję podmiotu, który zgłasza towary – w procedurze celnej importowej – umieszczone w przesyłkach pocztowych, a zakupione poza Unią Europejską. Przy czym podatek będzie nakładany na wszystkie towary, nawet te o niskiej wartości. Powoduje to m.in. konieczność stworzenia efektywnego systemu IT do obsługi przesyłek połączonego z państwowym systemem celno-podatkowym.
- Cyfryzacja usług świadczonych przez Pocztę Polską to jeden z filarów strategicznych działań Spółki. W związku z tym Poczta Polska Usługi Cyfrowe będzie pełnić rolę pocztowego software house, który zapewni w możliwie krótkim czasie zdolność do wytwarzania, rozwijania i utrzymania kluczowych dla Poczty systemów informatycznych. Jednym z takich systemów, które musimy pilnie wdrożyć, będzie rozwiązanie informatyczne obsługujące rozliczenia Poczty z KAS – dodaje Krzysztof Falkowski, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Poczta Polska Usługi Cyfrowe Sp. z o.o. należy do Poczty Polskiej S.A. Spółka powstała w 2012 roku, by wdrażać i rozwijać cyfrowe usługi pocztowe. Rok później uruchomiła platformę Envelo, na której w innowacyjny sposób łączymy zalety tradycyjnej korespondencji z nowymi technologiami.
Wdrożenie nowego modelu odpraw pocztowych zakłada przede wszystkim zapewnienie elektronicznej wymiany danych między Pocztą Polską a KAS. Konsekwencją elektronizacji procesu i właściwej realizacji przepisów unijnego prawa celnego jest konieczność przekazywania przez Pocztę Polską danych do systemów celnych na rzecz odbiorców przesyłek i przyjęcie roli zgłaszającego.
Poczta Polska planuje realizację w ciągu pierwszej połowy nadchodzącego roku kampanii informacyjnej, w ramach której przekaże pełną informację o ważnych dla Klientów aspektach funkcjonowania nowych regulacji celno-podatkowych, w tym dla użytkowników platform e-commerce zlokalizowanych poza Unią Europejską.
Obecnie obsługą przesyłek pocztowych z towarami kupionymi poza Unią Europejską, czyli np. w Azji i USA, zajmują się służby podatkowe i celne. Poczta przedstawia do kontroli wszystkie przesyłki przedstawicielom KAS i zajmuje się korespondencją z adresatami oraz pobieraniem opłat, które ustalają służby celne. Współpracę tę reguluje porozumienie pomiędzy Spółką i Krajową Administracją Skarbową z 2018 roku. Na jego podstawie utworzono Oddział Celny Pocztowy w Lublinie, aby kontrolować przesyłki nadchodzące z Azji drogą kolejową przez Małaszewicze.
1 lipca 2021 roku w całej Unii Europejskiej wejdzie w życie tzw. „pakiet VAT dla e-commerce”. Te zmiany prawa unijnego oznaczają, że Poczta Polska przejmie niektóre funkcje realizowane dotychczas przez służby celno-skarbowe i będzie odpowiedzialna za pobieranie podatku VAT od kupujących i przekazywanie go w odpowiedniej wysokości administracji skarbowej.
– Rozwój e-commerce ma kluczowe znaczenie dla Poczty Polskiej, dlatego aktywnie odpowiadamy na potrzeby rozwijającego się handlu transgranicznego. Internet umożliwia zamawianie towarów na całym świecie, a klienci e-sklepów oczekują sprawnej i bezpiecznej ich dostawy. Poczta jako największa spółka infrastrukturalna i logistyczna jest partnerem państwa w zapewnieniu obsługi celnej przesyłek z towarami, których wolumeny utrzymują się na wysokim poziomie z tendencją wzrostową – mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.
Poczta Polska zleciła przygotowanie oprogramowania obsługującego zgłoszenia celne przesyłek pocztowych swojej spółce technologicznej Poczta Polska Usługi Cyfrowe Sp. z o.o. (PPUC). Systemy IT, które zostaną przygotowane na mocy zawartej umowy będą wdrożone przed 1 lipca 2021 roku.
- Usytuowanie Polski na mapie świata sprawia, że jesteśmy bramą do Europy dla towarów, które napływają m. in. z krajów azjatyckich. Stąd współpraca Poczty z KAS, aby wspólnie przygotować się na zmiany, jakie niesie „pakiet VAT dla e-commerce”. Zależy nam, aby sprawnie i zgodnie z nowym prawem obsługiwać rosnące wolumeny przesyłek z towarami spoza UE. Zamawiający je polscy klienci oczekują szybkich dostaw i prostych procedur celno-skarbowych – podkreśla Wiesław Włodek, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Tzw. „pakiet VAT dla e-commerce” oznacza, że operatorzy pocztowi w Unii Europejskiej będą jednocześnie pełnić funkcję podmiotu, który zgłasza towary – w procedurze celnej importowej – umieszczone w przesyłkach pocztowych, a zakupione poza Unią Europejską. Przy czym podatek będzie nakładany na wszystkie towary, nawet te o niskiej wartości. Powoduje to m.in. konieczność stworzenia efektywnego systemu IT do obsługi przesyłek połączonego z państwowym systemem celno-podatkowym.
- Cyfryzacja usług świadczonych przez Pocztę Polską to jeden z filarów strategicznych działań Spółki. W związku z tym Poczta Polska Usługi Cyfrowe będzie pełnić rolę pocztowego software house, który zapewni w możliwie krótkim czasie zdolność do wytwarzania, rozwijania i utrzymania kluczowych dla Poczty systemów informatycznych. Jednym z takich systemów, które musimy pilnie wdrożyć, będzie rozwiązanie informatyczne obsługujące rozliczenia Poczty z KAS – dodaje Krzysztof Falkowski, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Poczta Polska Usługi Cyfrowe Sp. z o.o. należy do Poczty Polskiej S.A. Spółka powstała w 2012 roku, by wdrażać i rozwijać cyfrowe usługi pocztowe. Rok później uruchomiła platformę Envelo, na której w innowacyjny sposób łączymy zalety tradycyjnej korespondencji z nowymi technologiami.
Wdrożenie nowego modelu odpraw pocztowych zakłada przede wszystkim zapewnienie elektronicznej wymiany danych między Pocztą Polską a KAS. Konsekwencją elektronizacji procesu i właściwej realizacji przepisów unijnego prawa celnego jest konieczność przekazywania przez Pocztę Polską danych do systemów celnych na rzecz odbiorców przesyłek i przyjęcie roli zgłaszającego.
Poczta Polska planuje realizację w ciągu pierwszej połowy nadchodzącego roku kampanii informacyjnej, w ramach której przekaże pełną informację o ważnych dla Klientów aspektach funkcjonowania nowych regulacji celno-podatkowych, w tym dla użytkowników platform e-commerce zlokalizowanych poza Unią Europejską.
Źródło:
Poczta Polska
Dodaj komentarz:
zaloguj się
x








- Wybierz telewizor QLED 8K i soundbar Q800T w super ofercie
- Telefon i abonament za 0 zł przez pół roku – nowa kampania T-Mobile
- Ujęcia wody i sieci wodociągowe na celowniku hakerów?
- Na Walentynki Orange opłaci 2 raty za Wasz wymarzony telefon
- Promocje w Mój Orange: Happy hour
- Voucher 100 zł na smartfony w abonamencie w T-Mobile
- Wielka WYPRZ w Plusie – 53 przecenione smartfony

- Orange Flex nominowany do Mobile Trends Awards
- Wybierz telewizor QLED 8K i soundbar Q800T w super ofercie
- Cyberbezpieczny Samorząd – o tym trzeba pamiętać
- Bezpieczni w mediach społecznościowych – praktyczne wskazówki
- Imperatory – technologiczne nagrody Wirtualnej Polski przyznane
- Cyfrowy Polsat zamierza wejść w partnerstwo z Cellnex Telecom
- LG ogłasza wyniki finansowe za rok 2020

- Grupa GN Store Nord dla zestawów Jabra
- Multimedia Polska rzetelnym sprzedawcą energii
- TX-SKY – zupełnie nowe możliwości
- Acer prezentuje cyfrowy system Build Your Own Cloud (BYOC)
- Bilety komunikacji miejskiej z mPay w Łodzi
- Bluetooth wśród nominowanych - Europejski Urząd Patentowy przyznał nagrody
- Bezprzewodowe technologie druku Samsung – komfort i wolność
