czwartek, 25 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    1/4 graczy na całym świecie nie mówi rodzicom, ile czasu poświęca na gry

    Zobacz również

    Jedna czwarta (27%) graczy na całym świecie wstydzi się tego, ile czasu poświęca grom, i ukrywa ten fakt przed rodzicami – wynika z globalnego badania (1) firmy Kaspersky. Problem ten stał się tematem dyskusji podczas panelu na żywo „Mum’s Got Game”. Nowe badanie, zlecone przez firmę Kaspersky i przeprowadzone przez organizację Savanta w listopadzie, dotyczyło grania w gry komputerowe w 2020 r. i obejmowało 5 031 respondentów z 17 krajów.

    - Reklama -

    Badanie miało na celu przyjrzenie się, jak zmieniła się dynamika między graczami a ich rodzicami, oraz zastanowienie się, jak można przełamać bariery oraz stygmatyzację.

    Według graczy biorących udział w badaniu wstyd związany z graniem w gry wideo wynika z wciąż pokutującej stygmatyzacji tej aktywności (2), która często postrzegana jest jako „niezdrowa” (61%) lub „negatywnie wpływająca na mózg” (42%).

    Największe rozczarowanie graczy wynika z tego, że mimo dostrzegania wielu pozytywnych aspektów gier – takich jak rozwój kreatywności (43%), umiejętności społecznych (34%) czy rozwiązywania problemów (31%) – ich rodzice są mniej skłonni zainteresować się ich pasją, głównie dlatego, że samo granie, jak i społeczne elementy tej aktywności są zupełnie inne niż w przypadku takich rozrywek jak kino czy muzyka. Połowa graczy (47%) uważa, że gdyby ich rodzice otworzyli się na gry, ich ogólne relacje uległyby poprawie.

    Aby temu zaradzić, firma Kaspersky zorganizowała wraz z trzema mamami panel dyskusyjny „Mums Got Game”. Mamy te same są graczami albo wychowały profesjonalnych graczy i mają dużo do powiedzenia w tym temacie:

    • Anne Fish, mama Benjyfishy’ego (który gra w Fortnite dla grupy NRGgg i posiada 2,5 mln subskrybentów na Twitchu),
    • Keza MacDonald, redaktorka sekcji o grach wideo w magazynie Guardian,
    • Ruth Payne, mama Behzingi (członka grupy Sidemen posiadającej 4 mln subskrybentów w serwisie YouTube).

    Andrew Winton, odpowiedzialny za marketing w firmie Kaspersky, powiedział: – W tym roku wiele osób znalazło w grach ogromne wsparcie. Dawały im pocieszenie, wytchnienie i pozwalały zawierać przyjaźnie w tych trudnych czasach. Niestety negatywne postrzeganie tego rodzaju aktywności może stanowić przeszkodę w prowadzeniu otwartego dialogu oraz budowaniu relacji w wielu rodzinach. Mamy nadzieję, że mądre wypowiedzi mam pomogą zapoczątkować lepsze i bardziej pozytywne rozmowy pomiędzy graczami a rodzicami.

    Wybrane fragmenty wypowiedzi z dyskusji online:

    Anne

    • eSport oraz gry komputerowe umożliwiają nabywanie uniwersalnych zdolności, takich jak umiejętności przywódcze czy komunikacyjne, które stanowią przedmiot nauczania na studiach wyższych.
    • Urządzenie do grania w miejscu publicznym oznacza, że może ono stać się tematem rozmów rodzinnych.
    • Skoro i tak wszyscy utknęliśmy w domach, możemy teraz bardziej zainteresować grami, w jakie grają nasze dzieci.

    Keza

    • Należy wspierać pasje swoich dzieci, nawet jeśli sami ich nie podzielamy.
    • Chodzi o to, by traktować gry jak każde inne zainteresowanie, niekoniecznie jako potencjalne zło.
    • Kariery związane z grami są dobrze płatne i mogą zahaczać o różne dziedziny, jak muzyka czy sztuka, tworzenie programów, projektowanie, pisanie… a nawet dziennikarstwo.

    Ruth

    •     Ważne jest, by monitorować, co robią dzieci, ale trzeba też im zaufać.
    •     Nie musisz umieć grać, żeby mieć otwarty umysł.
    •     Dzięki grom mój syn Ethan zyskał ogromną pewność siebie.
    •     Znajomi poznani podczas gier stanowią potężny system wsparcia.

    (1) Badanie „Generation Game” zostało przeprowadzone przez organizację Savanta na zlecenie firmy Kaspersky w listopadzie 2020 r. wśród 5 031 respondentów w ponad 17 państwach. Wszyscy uczestnicy badania mieli poniżej 35 lat, równomiernie reprezentowali płeć, wiek oraz warunki socjoekonomiczne, uważali się za graczy i grali na komputerze PC co najmniej 5-10 godzin tygodniowo

    ŹródłoKaspersky Lab
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    GENESIS Radium 350D to pierwszy mikrofon dynamiczny w rodzinie Genesis

    Poznajcie nowy mikrofon dynamiczny - pierwszy w naszej ofercie - dzięki któremu profesjonalne brzmienie jest dostępne dla każdego. GENESIS...