GSMService.pl
  • nowości
  • artykuły
  • gry
Szukaj
Szukaj
Szukaj
Tu jesteś: GSMService.pl » Aktualności

1/4 graczy na całym świecie nie mówi rodzicom, ile czasu poświęca na gry

Dodał: Monika Kowalczewska - opublikowano: 2020-12-14 13:47 - czytano: 470 razy - dodaj komentarz
1/4 graczy na całym świecie nie mówi rodzicom, ile czasu poświęca na gryJedna czwarta (27%) graczy na całym świecie wstydzi się tego, ile czasu poświęca grom, i ukrywa ten fakt przed rodzicami – wynika z globalnego badania (1) firmy Kaspersky. Problem ten stał się tematem dyskusji podczas panelu na żywo „Mum’s Got Game”. Nowe badanie, zlecone przez firmę Kaspersky i przeprowadzone przez organizację Savanta w listopadzie, dotyczyło grania w gry komputerowe w 2020 r. i obejmowało 5 031 respondentów z 17 krajów.
REKLAMA
Badanie miało na celu przyjrzenie się, jak zmieniła się dynamika między graczami a ich rodzicami, oraz zastanowienie się, jak można przełamać bariery oraz stygmatyzację.

Według graczy biorących udział w badaniu wstyd związany z graniem w gry wideo wynika z wciąż pokutującej stygmatyzacji tej aktywności (2), która często postrzegana jest jako „niezdrowa” (61%) lub „negatywnie wpływająca na mózg" (42%).

Największe rozczarowanie graczy wynika z tego, że mimo dostrzegania wielu pozytywnych aspektów gier – takich jak rozwój kreatywności (43%), umiejętności społecznych (34%) czy rozwiązywania problemów (31%) – ich rodzice są mniej skłonni zainteresować się ich pasją, głównie dlatego, że samo granie, jak i społeczne elementy tej aktywności są zupełnie inne niż w przypadku takich rozrywek jak kino czy muzyka. Połowa graczy (47%) uważa, że gdyby ich rodzice otworzyli się na gry, ich ogólne relacje uległyby poprawie.

Aby temu zaradzić, firma Kaspersky zorganizowała wraz z trzema mamami panel dyskusyjny „Mums Got Game”. Mamy te same są graczami albo wychowały profesjonalnych graczy i mają dużo do powiedzenia w tym temacie:
  • Anne Fish, mama Benjyfishy’ego (który gra w Fortnite dla grupy NRGgg i posiada 2,5 mln subskrybentów na Twitchu),
  • Keza MacDonald, redaktorka sekcji o grach wideo w magazynie Guardian,
  • Ruth Payne, mama Behzingi (członka grupy Sidemen posiadającej 4 mln subskrybentów w serwisie YouTube).
Andrew Winton, odpowiedzialny za marketing w firmie Kaspersky, powiedział: - W tym roku wiele osób znalazło w grach ogromne wsparcie. Dawały im pocieszenie, wytchnienie i pozwalały zawierać przyjaźnie w tych trudnych czasach. Niestety negatywne postrzeganie tego rodzaju aktywności może stanowić przeszkodę w prowadzeniu otwartego dialogu oraz budowaniu relacji w wielu rodzinach. Mamy nadzieję, że mądre wypowiedzi mam pomogą zapoczątkować lepsze i bardziej pozytywne rozmowy pomiędzy graczami a rodzicami.

Wybrane fragmenty wypowiedzi z dyskusji online:

Anne
  • eSport oraz gry komputerowe umożliwiają nabywanie uniwersalnych zdolności, takich jak umiejętności przywódcze czy komunikacyjne, które stanowią przedmiot nauczania na studiach wyższych.
  • Urządzenie do grania w miejscu publicznym oznacza, że może ono stać się tematem rozmów rodzinnych.
  • Skoro i tak wszyscy utknęliśmy w domach, możemy teraz bardziej zainteresować grami, w jakie grają nasze dzieci.
Keza
  • Należy wspierać pasje swoich dzieci, nawet jeśli sami ich nie podzielamy.
  • Chodzi o to, by traktować gry jak każde inne zainteresowanie, niekoniecznie jako potencjalne zło.
  • Kariery związane z grami są dobrze płatne i mogą zahaczać o różne dziedziny, jak muzyka czy sztuka, tworzenie programów, projektowanie, pisanie... a nawet dziennikarstwo.
Ruth
  •     Ważne jest, by monitorować, co robią dzieci, ale trzeba też im zaufać.
  •     Nie musisz umieć grać, żeby mieć otwarty umysł.
  •     Dzięki grom mój syn Ethan zyskał ogromną pewność siebie.
  •     Znajomi poznani podczas gier stanowią potężny system wsparcia.
(1) Badanie „Generation Game" zostało przeprowadzone przez organizację Savanta na zlecenie firmy Kaspersky w listopadzie 2020 r. wśród 5 031 respondentów w ponad 17 państwach. Wszyscy uczestnicy badania mieli poniżej 35 lat, równomiernie reprezentowali płeć, wiek oraz warunki socjoekonomiczne, uważali się za graczy i grali na komputerze PC co najmniej 5-10 godzin tygodniowo
Źródło: Kaspersky Lab
  • Dodaj do Google Bookmarks
  • Dodaj na Śledzika
  • Dodaj na Twitter
  • Dodaj do Wykop
  • Dodaj do Facebook
Aktualna ocena: 0.00
Dodaj komentarz:
dodaj komentarz
x
Trwa logowanie użytkownika...
login:
hasło:
zaloguj
Trwa logowanie użytkownika...
login:
hasło:
zaloguj
Znajdź nas na Facebook'u
Wszelkie znaki i nazwy firmowe zastrzeżone są przez ich wlaścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
GSMService.pl
content: 
  • Twitter
  • Facebook
odwiedź nas na: