Tu jesteś:
GSMService.pl
» Aktualności
1/4 graczy na całym świecie nie mówi rodzicom, ile czasu poświęca na gry
Dodał: Monika Kowalczewska -
opublikowano:
2020-12-14 13:47 -
czytano: 470
razy
-
dodaj komentarz

Badanie miało na celu przyjrzenie się, jak zmieniła się dynamika między graczami a ich rodzicami, oraz zastanowienie się, jak można przełamać bariery oraz stygmatyzację.
Według graczy biorących udział w badaniu wstyd związany z graniem w gry wideo wynika z wciąż pokutującej stygmatyzacji tej aktywności (2), która często postrzegana jest jako „niezdrowa” (61%) lub „negatywnie wpływająca na mózg" (42%).
Największe rozczarowanie graczy wynika z tego, że mimo dostrzegania wielu pozytywnych aspektów gier – takich jak rozwój kreatywności (43%), umiejętności społecznych (34%) czy rozwiązywania problemów (31%) – ich rodzice są mniej skłonni zainteresować się ich pasją, głównie dlatego, że samo granie, jak i społeczne elementy tej aktywności są zupełnie inne niż w przypadku takich rozrywek jak kino czy muzyka. Połowa graczy (47%) uważa, że gdyby ich rodzice otworzyli się na gry, ich ogólne relacje uległyby poprawie.
Aby temu zaradzić, firma Kaspersky zorganizowała wraz z trzema mamami panel dyskusyjny „Mums Got Game”. Mamy te same są graczami albo wychowały profesjonalnych graczy i mają dużo do powiedzenia w tym temacie:
Wybrane fragmenty wypowiedzi z dyskusji online:
Anne
Według graczy biorących udział w badaniu wstyd związany z graniem w gry wideo wynika z wciąż pokutującej stygmatyzacji tej aktywności (2), która często postrzegana jest jako „niezdrowa” (61%) lub „negatywnie wpływająca na mózg" (42%).
Największe rozczarowanie graczy wynika z tego, że mimo dostrzegania wielu pozytywnych aspektów gier – takich jak rozwój kreatywności (43%), umiejętności społecznych (34%) czy rozwiązywania problemów (31%) – ich rodzice są mniej skłonni zainteresować się ich pasją, głównie dlatego, że samo granie, jak i społeczne elementy tej aktywności są zupełnie inne niż w przypadku takich rozrywek jak kino czy muzyka. Połowa graczy (47%) uważa, że gdyby ich rodzice otworzyli się na gry, ich ogólne relacje uległyby poprawie.
Aby temu zaradzić, firma Kaspersky zorganizowała wraz z trzema mamami panel dyskusyjny „Mums Got Game”. Mamy te same są graczami albo wychowały profesjonalnych graczy i mają dużo do powiedzenia w tym temacie:
- Anne Fish, mama Benjyfishy’ego (który gra w Fortnite dla grupy NRGgg i posiada 2,5 mln subskrybentów na Twitchu),
- Keza MacDonald, redaktorka sekcji o grach wideo w magazynie Guardian,
- Ruth Payne, mama Behzingi (członka grupy Sidemen posiadającej 4 mln subskrybentów w serwisie YouTube).
Wybrane fragmenty wypowiedzi z dyskusji online:
Anne
- eSport oraz gry komputerowe umożliwiają nabywanie uniwersalnych zdolności, takich jak umiejętności przywódcze czy komunikacyjne, które stanowią przedmiot nauczania na studiach wyższych.
- Urządzenie do grania w miejscu publicznym oznacza, że może ono stać się tematem rozmów rodzinnych.
- Skoro i tak wszyscy utknęliśmy w domach, możemy teraz bardziej zainteresować grami, w jakie grają nasze dzieci.
- Należy wspierać pasje swoich dzieci, nawet jeśli sami ich nie podzielamy.
- Chodzi o to, by traktować gry jak każde inne zainteresowanie, niekoniecznie jako potencjalne zło.
- Kariery związane z grami są dobrze płatne i mogą zahaczać o różne dziedziny, jak muzyka czy sztuka, tworzenie programów, projektowanie, pisanie... a nawet dziennikarstwo.
- Ważne jest, by monitorować, co robią dzieci, ale trzeba też im zaufać.
- Nie musisz umieć grać, żeby mieć otwarty umysł.
- Dzięki grom mój syn Ethan zyskał ogromną pewność siebie.
- Znajomi poznani podczas gier stanowią potężny system wsparcia.
Źródło:
Kaspersky Lab
Dodaj komentarz:
zaloguj się
x








- Dla klientów Plusa w Wielkiej Brytanii jak w domu
- Motorola moto e6 play w niższej cenie w Orange
- Bezpieczni w sieci – w każdym wieku (wideo)
- Wyprzedaż smartfonów na koniec roku w Orange
- Odbierz voucher 100 zł na telefony w abonamencie T-Mobile
- Samsung zapowiada swoją obecność podczas CES 2021 (wideo)
- Noworoczne postanowienia? Uporządkuj swoją politykę haseł i zrezygnuj z ich recyklingu

- Finałowy sezon Wikingów”od 30 grudnia w HISTORY Channel na PLAY NOW
- Poświąteczne wyprzedaże – jak kupować, żeby nie zbankrutować
- Dostawca chmury Scaleway udostępnia Block Storage w Polsce
- UKE monitoruje zmiany w roamingu w związku z Brexitem
- T-Mobile – wybierz swój smartfon lub smartwatch i aktywnie zacznij nowy rok
- Ransomware, malware i… luki bezpieczeństwa w zabawkach erotycznych
- Wyprzedaż smartfonów na koniec roku w Orange
