sobota, 27 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Chmura Microsoft + rozwiązania Partnerów = transformacja rynku

    Zobacz również

    Przeszło 500 przedstawicieli Partnerów Microsoft wzięło udział w dorocznym spotkaniu Microsoft Partner Strategy Conference 2018, jakie w dniach 9 i 10 października odbyło się w Łodzi. W trakcie konferencji Microsoft zaprezentował główne kierunki strategii współpracy z ekosystemem firm partnerskich na polskim rynku. Jej osią jest chmura obliczeniowa, która stanowi jednocześnie fundament do tworzenia rozwiązań partnerskich, szansę do rozwoju polskiego IP oraz podstawę transformacji firm i

    - Reklama -

    instytucji. W trakcie wydarzenia nastąpiła również oficjalna premiera Fabryki Przyszłości – wizji transformacji przedsiębiorstw produkcyjnych i przemysłowych, która opiera się na platformie technologii Microsoft i przeszło 30 rozwiązaniach partnerskich. Jest to wyraz podejścia Microsoft do współpracy z Partnerami, które integruje ich unikatowe branżowe rozwiązania w myśl założenia, że wspólnie możemy faktycznie transformować realne procesy biznesowe przedsiębiorstw.

    Tegoroczna konferencja odbyła się pod hasłem Chmura TAK. Nie „CZY”, ale „JAK”, które wyraża dążenie Microsoft i gotowość Partnerów do wykorzystania mocy i możliwości technologii cloud jako koła zamachowego cyfrowej transformacji klientów, bez względu na sektor, w którym działają. Zainteresowanie współpracą z Microsoft i wykorzystaniem chmury potwierdza rekordowa frekwencja i niesamowita energia wydarzenia, które obok sesji merytorycznych oferowało również mnóstwo okazji do wzajemnej interakcji i inspiracji.  Obok chmury to podejście branżowe zdecydowanie wyłania się jako strategiczny kierunek współpracy w ekosystemie Microsoft.

    Technologia skrojona na miarę
    Przykłady wdrożeń partnerów Microsoft pokazują, że rynek potrzebuje rozwiązań dedykowanych dla konkretnej branży, które uwzględnią jej oczekiwania i pozwolą skutecznie realizować strategię wzrostu w oparciu o chmurę i rozwiązania sektorowe. To technologia powinna dostosować się do klientów, a nie na odwrót. Kluczowe jest więc rozumienie procesów biznesowych występujących u klientów i tworzenie rozwiązań pod kątem ich konkretnych problemów biznesowych. To, co wyróżnia ekosystem partnerów Microsoft, to nastawienie na pełną współpracę na każdym etapie działań – już od momentu projektowania rozwiązań. Wspólne osiąganie celów pozwala uzyskać wyraźną różnicę w podejściu rynkowym do wdrażania technologii. Co więcej, Microsoft wspiera eksport polskich rozwiązań od partnerów firmy, umożliwiając im wdrożenia globalne i dając dostęp do portfolio klientów w zasadzie z dowolnego kraju.

    – Cyfrowa transformacja dotyczy każdej branży, ale żeby miała szansę powodzenia musi uwzględniać jej specyfikę i konkretne potrzeby klienta. Naszym wspólnym zadaniem jest zrozumienie tej specyfiki, aby lepiej wspierać klientów w ich transformacji. Microsoft oferuje platformę technologii cloud, jednak to firmy partnerskie budują z jej wykorzystaniem konkretne aplikacje i usługi, które odpowiadają na realne wyzwania biznesowe, jakich doświadczają klienci. Dlatego też pomagamy Partnerom rozwijać, a następnie sprzedawać te rozwiązania, a w rezultacie także skalować swoją działalność i zdobywać nowe rynki – mówi Tomasz Olejnik z Microsoft, odpowiedzialny za rekrutację firm partnerskich i rozwój rozwiązań.

    Spójność podejścia do tworzenia ekosystemu rozwiązań partnerskich najlepiej pokazuje koncepcja Sklepu Przyszłości „Zofia”. To unikatowe podejście do wdrażania technologii dla branży handlowej realizowane z grupą Partnerów , których rozwiązania mają szansę zmienić krajobraz branży handlowej i doświadczenie klientów, które znamy obecnie.

    Fabryka przyszłości – rewolucja w przedsiębiorstwach produkcyjnych dzięki technologii jutra

    Innym przykładem komplementarnego podejścia do wdrażania technologii na rzecz konkretnej branży jest ogłoszona w trakcie konferencji partnerskiej Fabryka Przyszłości. Wraz z dostawcami innowacyjnych technologii dla produkcji i przemysłu, Microsoft opracował koncepcję fabryki zgodnej z założeniami Industry 4.0, rozbudowując ją np. o wykorzystanie sztucznej inteligencji czy technologii blockchain.

    Fabryka przyszłości jest złożonym ekosystemem samoregulujących się maszyn i procesów, zdolnym do dostosowywania wydajności, optymalnego przydzielania zasobów i oferowania płynnego interfejsu między fizycznym i wirtualnym światem projektu, montażu i produkcji, z jednoczesnym uwzględnieniem kluczowych obszarów działania, jak logistyka, łańcuch wartości, zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa, czy oczywiście cyberbezpieczeństwo.
    person presenting to audience.

    – Tegoroczna konferencja partnerska jest dla mnie dowodem gotowości ekosystemu Partnerów Microsoft na realizowanie ambitnych projektów na rynku, nie w pojedynkę, ale wspólnie. Partnerzy tworzą ciekawe rozwiązania, które odpowiadają na realne wyzwania biznesowe u klientów w poszczególnych sektorach rynku. Naszą rolą jest konsolidować je w scenariusze transformacyjne, których potrzebują klienci. W tym celu zachęcamy Partnerów do angażowania się w branżowe projekty jak Sklep Przyszłości „Zofia” czy Fabryka Przyszłości, które pozwalają integrować komplementarne rozwiązania firm partnerskich wokół kompleksowej wizji transformacji danej branży – mówi Krzysztof Florczak z Microsoft, odpowiedzialny za sprzedaż rozwiązań partnerów.

    ŹródłoMicrosoft
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Nowe telewizory LG już w Polsce! Soundbar do wyboru w atrakcyjnej ofercie oraz kamerka Smart w prezencie

    Ruszyła przedsprzedaż nowych telewizorów LG w Polsce. W ofercie znalazły się wyposażone w samoświecące piksele modele LG OLED evo,...