Tu jesteś:
GSMService.pl
» Aktualności
Nowe badanie Ericssona: smartfony zmieniają miasta
Dodał: Monika Kowalczewska -
opublikowano:
2013-10-30 14:06 -
czytano: 7927
razy
-
dodaj komentarz

Przykłady nowych usług, to m.in.: cyfrowy instruktor polecający zakupy sytuacyjne w czasie rzeczywistym, menu wyświetlane w telefonie i rezerwacje stolików przez telefon komórkowy, towarzyski przewodnik po restauracjach oraz dostarczanie towarów w dniu zamówienia.
Podczas badań obejmujących nowe koncepcje usług pytano, czy usługa sprawdzania składników potraw w restauracjach jest atrakcyjna: 8% respondentów uważało, że usługa jest dostępna już dziś, 61% oczekiwało, że będzie to normalna usługa dostępna w ciągu trzech lat.
Badanie obejmowało również dziedziny, gdzie użytkownicy wyrażali największe niezadowolenie, a mianowicie: opieka nad dziećmi i osobami starszymi, komunikacja z władzami i usługi związane z ruchem ulicznym. Nowe koncepcje usług obejmują tutaj: sieci opieki społecznej umożliwiające łatwą komunikację z członkami rodziny za pośrednictwem dowolnego urządzenia, kontekstowe miejskie usługi mobilne, które zapewniają informacje udzielane przez władze lokalne i symulator minimalnych podróży dziennych, który optymalizuje kalendarz użytkownika, aby zredukować konieczność podróżowania.
Respondenci odpowiadali również, że szukają lepszych usług i lepszej komunikacji z władzami za pośrednictwem swoich smartfonów., Dodatkowo 10-15% młodych par i rodziców uważa, że usługi ICT w zakresie opieki są dostępne w ich miastach już teraz, podczas gdy 64-68% wierzy, że będą powszechnie dostępne w ciągu trzech lat.
Michael Björn, szef działu badań w Ericsson ConsumerLab, powiedział: -Masowe zapotrzebowanie na nowe usługi ICT może zmienić życie w mieście w ciągu zaledwie trzech lat. Usługi z wykorzystaniem smartfonów w dziedzinie zakupów, jedzenia w restauracjach i poszukiwania rozrywek mogą istotnie zwiększyć zadowolenie ludzi z życia w miastach. Usługi za pośrednictwem smartfonu mogą także zmniejszyć poziom niezadowolenia - istnieją duże oczekiwania odnośnie wprowadzenia tego rodzaju usług na rynek. Björn kontynuował: - Wyniki tego badania wskazują, że konsumenci dobrze przyjmą innowacje w wielu dziedzinach związanych z ich codziennym życiem w mieście.
Ruch uliczny stanowi główne źródło niezadowolenia w miastach, a 47% właścicieli smartfonów w ankiecie wyraziło zainteresowanie osobistym nawigatorem, który zapewniłby najlepsze informacje dotyczące podróżowania wszystkimi środkami transportu wewnętrznego i zewnętrznego - dotyczy to zarówno ruchu pieszego, jak i podróżowania pojazdami.
Prawie połowa (47%) właścicieli smartfonów przewiduje, że operatorzy telefonii komórkowej będą pomocni we wprowadzaniu tych szczególnych usług, choć zazwyczaj uważają, że inicjatywę przejmą odpowiednie branże.
Badanie zostało przeprowadzone w trybie online i zebrano odpowiedzi od 7 500 użytkowników smartfonów. Badanie jest reprezentatywne dla 40 milionów obywateli.
Podczas badań obejmujących nowe koncepcje usług pytano, czy usługa sprawdzania składników potraw w restauracjach jest atrakcyjna: 8% respondentów uważało, że usługa jest dostępna już dziś, 61% oczekiwało, że będzie to normalna usługa dostępna w ciągu trzech lat.
Badanie obejmowało również dziedziny, gdzie użytkownicy wyrażali największe niezadowolenie, a mianowicie: opieka nad dziećmi i osobami starszymi, komunikacja z władzami i usługi związane z ruchem ulicznym. Nowe koncepcje usług obejmują tutaj: sieci opieki społecznej umożliwiające łatwą komunikację z członkami rodziny za pośrednictwem dowolnego urządzenia, kontekstowe miejskie usługi mobilne, które zapewniają informacje udzielane przez władze lokalne i symulator minimalnych podróży dziennych, który optymalizuje kalendarz użytkownika, aby zredukować konieczność podróżowania.
Respondenci odpowiadali również, że szukają lepszych usług i lepszej komunikacji z władzami za pośrednictwem swoich smartfonów., Dodatkowo 10-15% młodych par i rodziców uważa, że usługi ICT w zakresie opieki są dostępne w ich miastach już teraz, podczas gdy 64-68% wierzy, że będą powszechnie dostępne w ciągu trzech lat.
Michael Björn, szef działu badań w Ericsson ConsumerLab, powiedział: -Masowe zapotrzebowanie na nowe usługi ICT może zmienić życie w mieście w ciągu zaledwie trzech lat. Usługi z wykorzystaniem smartfonów w dziedzinie zakupów, jedzenia w restauracjach i poszukiwania rozrywek mogą istotnie zwiększyć zadowolenie ludzi z życia w miastach. Usługi za pośrednictwem smartfonu mogą także zmniejszyć poziom niezadowolenia - istnieją duże oczekiwania odnośnie wprowadzenia tego rodzaju usług na rynek. Björn kontynuował: - Wyniki tego badania wskazują, że konsumenci dobrze przyjmą innowacje w wielu dziedzinach związanych z ich codziennym życiem w mieście.
Ruch uliczny stanowi główne źródło niezadowolenia w miastach, a 47% właścicieli smartfonów w ankiecie wyraziło zainteresowanie osobistym nawigatorem, który zapewniłby najlepsze informacje dotyczące podróżowania wszystkimi środkami transportu wewnętrznego i zewnętrznego - dotyczy to zarówno ruchu pieszego, jak i podróżowania pojazdami.
Prawie połowa (47%) właścicieli smartfonów przewiduje, że operatorzy telefonii komórkowej będą pomocni we wprowadzaniu tych szczególnych usług, choć zazwyczaj uważają, że inicjatywę przejmą odpowiednie branże.
Badanie zostało przeprowadzone w trybie online i zebrano odpowiedzi od 7 500 użytkowników smartfonów. Badanie jest reprezentatywne dla 40 milionów obywateli.
Źródło:
Ericsson
Dodaj komentarz:
zaloguj się
x








- Play: Superokazja dla Firm
- Najlepsza oferta dla par tylko w PLAY
- Nawet 100 GB za doładowanie w Orange na Kartę
- Smartfony bez abonamentu i na raty 0 proc. - nowa oferta T‑Mobile
- 15proc. zniżki na bilety siatkarskich Reprezentacji Polski dla klientów Plusa
- Play: MEGA promo + NOWOŚCI w prepaidzie
- Z Orange na kartę na Ukrainę za 29 groszy

- Orange Polska sprzedaje spółkę zarządzającą nieruchomościami
- UKE nałożył karę na NetCentrica za nieuprawnione świadczenie usługi Ogólnopolskiego Biura Numerów
- Ferie z Netia VOD
- mPay z biletami w Swarzędzu
- Pomóż. Reaguj. Zgłoś nielegalne treści
- Orange nie boi się zimy. Lepszy zasięg sieci w górach
- Kaspersky pomaga wyeliminować siedem luk w zabezpieczeniach popularnego oprogramowania
