W ramach Nokia Trends Lab odbywają się interaktywne laboratoria-eksperymenty z zakresu filmu, fotografii, muzyki, mody, reklamy i wizualizacji. Każde laboratorium ma dedykowanego mentora – osobę, która odniosła sukces w określonej dziedzinie sztuki. Uczestnicy eksperymentów mają możliwość zaprezentowania w drodze konkursu własnej działalności artystycznej, wymiany doświadczeń z mentorami i stworzenia nowych kreatywnych projektów.
Nagrodami dla finalistów laboratoriów,
poza możliwością zaprezentowania prac podczas finałowej imprezy Nokia
Trends Lab (odbędzie się ona 6 października 2007 roku w Warszawie, w
dawnej Wytwórni Wódek „Koneser”), będą telefony komórkowe Nokia oraz
możliwość dalszego rozwijania swojego talentu pod okiem mentora.
30 lipca rozpoczął się wirtualny eksperyment Nokia Trends Lab. W ciągu
kilku pierwszych dni od uruchomienia strony internetowej
www.nokiatrendslab.pl, na konkurs napłynęło już ponad 300 zgłoszeń
Od 10 sierpnia można towarzyszyć mentorom w poszukiwaniach
artystycznych i w codziennym życiu za pośrednictwem platformy
moblog.pl. Adres mobloga konkretnego mentora będzie związany z nazwą
laboratorium, które prowadzi, np. pod adresem fashionlab.moBlog.pl
będzie gościł Bartek Michalec. Linki do poszczególnych moblogów można
znaleźć na stronie www.nokiatrendslab.pl w zakładkach dotyczących laboratoriów.
Mentorzy sprawujący pieczę nad artystyczną stroną projektu odegrają
ważną rolę w poszczególnych laboratoriach. W ich gronie znaleźli się
tacy artyści jak:
DJ Lab – BOOGIE MAFIA czyli Harper i Bert, niezwykle popularny
breakbeatowo-houseowy duet z Warszawy. Prawdziwi muzyczni pasjonaci,
na codzień muzyczni dziennikarze i radiowcy działający w Radio Bis.
Fashion Lab – projektant i stylista Bartek Michalec. Doceniony w
Japonii młody projektant swoją pierwszą kolekcję zaprezentował w 2003
r. W 2006 roku zaprojektował kostiumy na trasę koncertową Marii Peszek.
Film Lab – Jacek Borcuch, ceniony scenarzysta, reżyser (m.in.
„Kallafiorr”) i aktor. Zagrał jedną z głównych ról w kultowym „Długu”
Krzysztofa Krauzego. Można go było oglądać na dużym ekranie także w
takich produkcjach jak „S@amotność w sieci” i „Persona non grata”.
Orange Lab – Paweł Niezgoda, absolwent Akademii Sztuk Pięknych w
Warszawie (Wydział Wzornictwa Przemysłowego i Komunikacji Wizualnej),
założyciel agencji reklamowej Testardo, aktualnie udziałowiec i CEO
oraz dyrektor kreatywny Testardo Red Cell.
Photo Lab – Szymon Kobusiński znany i ceniony młody fotograf,
operator i współreżyser teledysków, współpracujący z wieloma
wydawnictwami i tytułami prasowymi, m.in. Elle, Cosmopolitan, Sukces.
VJ Lab – Kinga Kiełczyńska aka KingaBaby
znana z projektów
wizualnych tworzonych na zamówienie takich projektantów mody jak
Givenchy czy Chloe, licznych pokazów wizualnych w galeriach i na
koncertach Mathew Herberta czy Astigmatic.
Cykl imprez Nokia Trends Lab 2007 rozpoczął się w maju w
Niemczech (Bochum). Kolejne edycje odbyły się w czerwcu na Litwie
(Wilno), we Francji (Paryż) oraz w sierpniu w Irlandii (Dublin). Zapis
tych wydarzeń można oglądać na stronie www.nokiatrendslab.com.
O Nokia Trends Lab
Nokia Trends Lab to cykl imprez, które
odbywają się w 2007 r. w Europie. Każda z nich jest kulminacją
trwających wcześniej lokalnych, mobilnych i internetowych działań.
Artyści-mentorzy inspirują osoby o otwartych umysłach do tworzenia
oryginalnych projektów, które są następnie prezentowane podczas imprezy
finałowej fanom muzyki i młodym artystom.