piątek, 26 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Wyniki PLAY po pierwszym kwartale 2017

    Zobacz również

    To był trudny kwartał. Obowiązek rejestracji kart prepaid miał postawić na głowie cały rynek. Wszyscy mieli stracić miliony kart SIM. Play oczywiście straciło, ale patrząc na rynek poradziło sobie z tym wyzwaniem najlepiej. Spółka P4 miała 1,58 mld zł przychodów operacyjnych, co stanowi wzrost o 9,6 proc. r/r. Skorygowana EBITDA wyniosła 564 mln zł i była o ponad 20 proc. wyższa niż przed rokiem.

    - Reklama -

    – To był satysfakcjonujący kwartał z osiągniętymi milestone’ami. Zwiększaliśmy swoją bazę klientów kontraktowych, co doprowadziło do dalszego wzrostu przychodów oraz wyniku EBITDA – powiedział Bang-Jensen, prezes spółki.

    Przychody od użytkowników zamknęły się kwotą 872 mln zł, co stanowi wzrost o 6,6 proc. r/r.
    Całkowita baza klientów operatora wyniosła 14,3 mln (-0,5 proc. r/r), natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 60,5 proc. z 50,9 proc. na koniec I kw. 2016 r. Baza klientów kontraktowych zwiększyła się o 1,34 mln netto, co stanowi wzrost o 10,9 proc. r/r. Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 31 marca 2017 r. zasięg usługi 4G LTE wzrósł do 92,3 proc. pokrycia populacji.

    Najważniejsze dane finansowe za I kwartał 2017:

    • przychody operacyjne wyniosły 1 581 mln zł, co stanowi wzrost o 9,6% r/r
    • przychody od użytkowników zamknęły się kwotą 872 mln zł, co stanowi wzrost o 6,6% rok do roku
    • skorygowana EBITDA wyniosła 564 mln zł, wzrastając o 20,8% rok do roku
    • baza klientów kontraktowych zwiększyła się o 1 341 tys. netto, co stanowi wzrost o 10,9% w porównaniu do porównywalnego okresu zakończonego na koniec 1 kw. 2016 roku
    • dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 31 marca 2017 zasięg usługi 4G LTE wzrósł do 92,3% pokrycia populacji
    ŹródłoPlay
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Samsung prezentuje serię dokumentów o kultowych dyscyplinach olimpijskich

    Samsung, oficjalny partner Igrzysk Olimpijskich i Paralimpijskich, prezentuje serię filmów dokumentalnych poświęconych kultowym dyscyplinom olimpijskim, takim jak skateboarding, breakdance,...