GSMService.pl
  • nowości
  • artykuły
  • gry
Szukaj
Szukaj
Szukaj
Tu jesteś: GSMService.pl » Aktualności

TP rozpoczyna współpracę z BIG

Dodał: AK - opublikowano: 2007-08-24 13:47 - czytano: 584 razy - dodaj komentarz
Telekomunikacja Polska będzie przekazywać do Biura Informacji Gospodarczej dane dłużników zalegających z płaceniem za usługi. Do BIG trafią dane tych dłużników, którzy uporczywie odmawiają zapłaty za usługi i nie reagują na przypomnienia o upływie terminu płatności.
REKLAMA
Współpraca z BIG to standard w działaniach windykacyjnych m.in. banków, czy operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. Mogą one zgłaszać dłużników, których niespłacone należności wynoszą co najmniej 200 zł w przypadku osób fizycznych i co najmniej 500 zł w przypadku przedsiębiorców. Świadczenia zgłaszane do BIG muszą być wymagalne co najmniej 60 dni.
 
Pojawienie się na liście dłużników wpływa negatywnie na wiarygodność płatniczą i może uniemożliwić np. uzyskanie kredytu na zakup mieszkania, czy samochodu. TP ma obowiązek aktualizować dane przesyłane do BIG przynajmniej raz na 2 tygodnie. Oznacza to, że po uregulowaniu długu dane dłużnika zostaną usunięte z rejestru.

* * * * *

Zanim TP decyduje się na podjęcie bardziej radykalnych działań wobec dłużników, wielokrotnie przypomina o konieczności uregulowania należności - listownie, telefonicznie lub za pomocą sms głosowego. Dopiero później firma ogranicza świadczenia usług i blokuje połączenia wychodzące. Klient nadal może dzwonić na numery alarmowe, można się również dodzwonić na jego numer telefonu. Od tej pory z klientem kontaktuje się w imieniu TP firma windykacyjna. Jeżeli po zakończeniu jej działań w dalszym ciągu należność nie zostanie uregulowana, telefon jest wyłączany dwustronnie. Po tym terminie klient otrzymuje ostateczne wezwanie do zapłaty. W przypadku nieuregulowania należności w ciągu 15 dni od daty otrzymania wezwania, TP rozwiązuje umowę z klientem i likwiduje jego linię telefoniczną.

TP prowadzi aktywną politykę w zakresie informowania jak w bezpieczny i terminowy sposób regulować płatności. Najbardziej wygodne jest korzystanie z usług bankowych: Polecenia zapłaty lub Zlecenia stałego. Decydując się na skorzystanie z tych usług Klienci mają gwarancję, że ich rachunek będzie uregulowany na czas. Dodatkowo TP oferuje w ramach promocji 150 darmowych minut na rozmowy telefoniczne do abonamentu, jeśli Klient zdecyduje się na wybór jednej z tych usług.

Wszelkie wątpliwości dotyczące płatności klienci TP mogą w każdej chwili wyjaśnić dzwoniąc na bezpłatny numer błękitnej linii tp 9393. Aby skrócić czas oczekiwania na ponowne włączenie telefonu po uregulowaniu długu, najlepiej przesłać potwierdzenie wpłaty na bezpłatny numer faksu 9395. Potwierdzenie powinno zawierać: imię i nazwisko, numer telefonu, kwotę zadłużenia oraz okres, za jaki należność została uregulowana.

  • Dodaj do Google Bookmarks
  • Dodaj na Śledzika
  • Dodaj na Twitter
  • Dodaj do Wykop
  • Dodaj do Facebook
Aktualna ocena: 0.00
Dodaj komentarz:
dodaj komentarz
x
Trwa logowanie użytkownika...
login:
hasło:
zaloguj
Wszelkie znaki i nazwy firmowe zastrzeżone są przez ich wlaścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
GSMService.pl
content: 
  • Twitter
  • Facebook
odwiedź nas na: