GSMService.pl
  • nowości
  • artykuły
  • gry
Szukaj
Szukaj
Szukaj
Tu jesteś: GSMService.pl » Aktualności

Aplikacje i cyfrowa dystrybucja – przyszłość, nie tylko na tabletach

Dodał: Monika Kowalczewska - opublikowano: 2014-01-29 16:47 - czytano: 369 razy - dodaj komentarz
Aplikacje i cyfrowa dystrybucja – przyszłość, nie tylko na tabletachTablety i cyfrowa dystrybucja treści to niewątpliwie przyszłość naszej pracy, edukacji czy rozrywki. Rośnie zatem rola dedykowanych aplikacji, zarówno darmowych, jak i płatnych. Obecnie polscy użytkownicy tabletów zdecydowanie częściej sięgają po te pierwsze. Najczęściej wykorzystywane aplikacje na tablety to przeglądarki internetowe, mapy i nawigacje, aplikacje pogodowe oraz gry. Tuż za nimi plasują się aplikacje edukacyjne, czytniki e-booków czy do streamingu muzyki.
REKLAMA
Jak pokazują wyniki badania „Rynek tabletów w Polsce”* przeprowadzonego na zlecenie polskiego oddziału Microsoft w październiku 2013 r., Polacy najczęściej wykorzystują tablety do przeglądania poczty elektronicznej (72%) i stron WWW (64%), nie jest więc zaskoczeniem, że to właśnie przeglądarki internetowe stanowią kategorię najpopularniejszych aplikacji (64%). Nawigacje samochodowe i mapy (45%) oraz prognoza pogody (41%) są następne w kolejności. Pojawia się też duża grupa aplikacji coraz częściej stanowiących podstawy dystrybucji cyfrowych treści: gry (40%), aplikacje edukacyjne (39%), czytniki e-booków (36%) czy streaming muzyki (31%). Obecnie w samym Sklepie Windows dostępnych jest 145 000 aplikacji.

- Rola cyfrowej dystrybucji treści rośnie. Nie jest u nas wprawdzie tak rozwinięta, jak np. w USA, ale użytkownicy szybko zaczynają doceniać wygodę czytania książek z elektronicznego ekranu czy łatwy dostęp do dowolnej muzyki, bez konieczności kupowania każdego albumu. Dlatego rola płatnych aplikacji również u nas będzie się stopniowo zwiększać - mówi Marcin Klimowski, Windows Business Development Manager, Microsoft.

Po płatne aplikacje sięga już 31% użytkowników tabletów w wieku 15+, wydając na nie miesięcznie średnio 32 zł. Jednak nawet w tej grupie zdecydowanie częściej wykorzystywane są aplikacje bezpłatne (75% wskazań). Respondenci wskazują, że płatne aplikacje często mają darmowe odpowiedniki (53%), są za drogie lub po prostu nie są warte swojej ceny (35%). Aż 25% badanych nie kupuje ich, ponieważ nie chce podawać numeru swojej karty płatniczej, a 6% jej po prostu nie ma, co w przypadku wielu platform uniemożliwia zakup.

- W przypadku tabletów PC z systemem operacyjnym Windows 8.1 i zakupów dokonywanych przez Sklep Windows użytkownik nie musi obawiać się o bezpieczeństwo swoich danych – mówi Marcin Klimowski. - Jeżeli jednak są przyczyny, dla których nie chce realizować płatności bezpośrednio dajemy mu do dyspozycji nową formę płatności – karty przedpłacone***. Pozwalają dokonywać zakupów na trzy platformy: Windows 8/Windows 8.1, Windows Phone i Xbox Games, można je też komuś przekazać, np. w prezencie.

Zważywszy na to, że tablety często są dla użytkowników kolejnym urządzeniem elektronicznym obok komputerów stacjonarnych (74%), laptopów (89%) czy smartfonów (79%) użytkownicy zyskują możliwość połączenia ich w spójny ekosystem z pomocą licznych aplikacji.

- Systemy operacyjne i aplikacje są dziś projektowane z myślą o współpracy między urządzeniami. Świetnym tego przykładem jest aplikacja SmartGlass, która pozwala sterować Xboxem z poziomu tabletu czy smartfona, ułatwiając np. wpisywanie linijek tekstu - mówi Marcin Klimowski. - Z kolei chmurowa usługa OneDrive, w której użytkownicy przechowują zdjęcia i pliki to nie tylko rozwiązanie na komputer. Do tych samych materiałów można mieć dostęp z tabletu czy smartfona z pomocą dedykowanej aplikacji.
Źródło: Microsoft
  • Dodaj do Google Bookmarks
  • Dodaj na Śledzika
  • Dodaj na Twitter
  • Dodaj do Wykop
  • Dodaj do Facebook
Aktualna ocena: 0.00
Dodaj komentarz:
dodaj komentarz
x
Trwa logowanie użytkownika...
login:
hasło:
zaloguj
Wszelkie znaki i nazwy firmowe zastrzeżone są przez ich wlaścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
GSMService.pl
content: 
  • Twitter
  • Facebook
odwiedź nas na: