Tu jesteś:
GSMService.pl
» Aktualności
Bank Pocztowy: Z pierwszą w Polsce biometryczną kartą płatniczą
Dodał: Monika Kowalczewska -
opublikowano:
2021-12-20 14:03 -
czytano: 249
razy
-
dodaj komentarz

Firma Thales przygotowuje ofertę kompleksową – poza opracowaniem karty z czytnikiem do biometrycznego kodowania odcisku palca, zapewnia nowoczesne opakowania, personalizację produktu oraz jego dystrybucję do finalnych użytkowników. Pierwsze wnioski o karty biometryczne złożyły już firmy Fines, Helikon oraz EasySend.
Trwająca pandemia COVID-19 sprzyja ograniczaniu obiegu gotówki, a najnowsze badania pokazują, że Polacy zdecydowanie wpisują się w ten trend . Ponadto płatności kartą stanowią w Polsce 62% wszystkich transakcji. Nowa karta płatnicza wykorzystująca uwierzytelnianie biometryczne umożliwia nowoczesne, szybkie i bezpieczne dokonywanie płatności bezgotówkowych.
- Thales jako dostawca nowych technologii to partner godny zaufania, co jest szczególnie ważne w tak wrażliwej dziedzinie jak usługi płatnicze i ochrona danych. Cieszymy się, że ta współpraca pozwala nam osiągać kolejne etapy na drodze cyfryzacji w bankowości, umożliwiając Klientom korzystanie z rozwiązań wygodnych i nowoczesnych, a jednocześnie bezpiecznych. Z niecierpliwością czekamy na kontynuację projektu, by z karty biometrycznej mogli korzystać także indywidualni klienci Banku Pocztowego – komentuje Marcin Ledworowski, członek Zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Obszar Biznesu oraz IT.
W opracowywaniu nowych rozwiązań firma Thales, jako doświadczony dostawca technologii biometrycznych, zwraca szczególną uwagę na bezpieczeństwo, a realizacja transakcji bezgotówkowych z zastosowaniem uwierzytelniania biometrycznego zapewnia jego bardzo wysoki poziom. Ten rodzaj uwierzytelniania uniemożliwia wykorzystanie karty przez osobę trzecią – w przypadku kradzieży czy zgubienia karty staje się ona bezużyteczna. Jednocześnie bezstykowa transakcja jest wygodna, pozwala zachować konieczny w pandemicznej rzeczywistości dystans społeczny, a brak konieczności wpisywania kodu PIN ogranicza kontakt użytkownika z potencjalnymi wirusami. Należy również podkreślić, że zapisany wzorzec biometryczny palca użytkownika pozostaje wyłącznie na karcie i nie jest przesyłany do systemów bankowych, terminala POS czy bankomatu, co gwarantuje posiadaczowi pełną prywatność.
Nowy produkt, przewidziany obecnie w ofercie dla klientów instytucjonalnych Banku Pocztowego, w styczniu 2022 roku zostanie skierowany również do małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Stanowi on alternatywę szczególnie wygodną dla posiadaczy kont biznesowych. Sposób zawierania transakcji za pomocą biometrycznej karty debetowej przypomina płatność mobilną, jednak bez konieczności rejestrowania karty np. w aplikacji mobilnej. Ponadto karta biometryczna EMV nigdy się nie rozładuje. Energię za każdym razem pobiera z terminala POS i nie potrzebuje baterii.
Oferowana Klientom Banku Pocztowego karta biometryczna Mastercard ma na awersie specjalny czytnik linii papilarnych spełniający bardziej rygorystyczne normy niż czytniki odcisków palca powszechnie wykorzystywane w smartfonach – jest to pierwsza karta posiadająca homologację przez laboratoria niezależne oraz akredytowane przy Mastercard. Przed realizacją transakcji posiadacz karty musi przyłożyć palec do czytnika. Jeśli wzorzec biometryczny jest zgodny z tym zapisanym uprzednio, dioda na karcie zapala się na zielono i płatność zostaje zrealizowana. Natomiast gdy karty chce użyć osoba niepowołana, środki właściciela konta są bezpieczne: dioda na karcie zapala się na czerwono, a transakcja zostaje odrzucona.
- Dzięki udanej i szeroko zakrojonej współpracy z naszymi partnerami ten ambitny projekt zakończył się sukcesem i dziś Bank Pocztowy może zaoferować polskim klientom pierwszą kartę biometryczną EMV. Na polskim rynku płatności bezgotówkowych jest to wydarzenie przełomowe. Dotychczas w Europie z tego nowoczesnego rozwiązania mogli korzystać wyłącznie klienci francuscy – podkreśla Agata Kontrym-Woś, członek Zarządu Thales DIS Polska odpowiadająca za obszar sprzedaży Banking & Payment Services. – Bank Pocztowy, dbając o swoich Klientów, postawił na innowacyjność i wygodę. Jestem przekonana, że posiadacze nowej karty docenią bezpieczeństwo i szybkość dokonywania transakcji, co przyczyni się do dalszej cyfryzacji rynku.
Źródło:
Poczta Polska
Dodaj komentarz:
zaloguj się
x








- mPay ułatwia uchodźcom z Ukrainy podróżowanie po Polsce
- mObywatel - aplikacja dla każdego! Mamy już 7,5 miliona mObywateli
- Archer MR600 – stacjonarny router LTE-Advanced od TP-Link w ofercie Plusa
- Nowości w aplikacji Orange Flex
- Parkowanie z mPay w Elblągu, Olkuszu i Nowym Tomyślu
- Orange: Okazja na Samsung Galaxy A53 5G
- Trzecie urodziny Orange Flex – Niespodzianki dla użytkowników

- Orange: Okazja na Samsung Galaxy A53 5G
- Orange: Dłuższa ważność konta w bonusie
- Nowości w aplikacji Orange Flex
- Trzecie urodziny Orange Flex – Niespodzianki dla użytkowników
- Kiedy zostanie wyłączony 3G w Orange
- Parkowanie z mPay w Elblągu, Olkuszu i Nowym Tomyślu
- mPay ułatwia uchodźcom z Ukrainy podróżowanie po Polsce

- Konfiguracja modemu Orange Airbox (wideo)
- Rok Internetu za darmo w Netii
- TP S.A. ma już tylko 57,9% rynku Internetowego w Polsce
- Aplikacja iCoyote już dostępna w Polsce: praktyczny asystent kierowcy w smartfonie i na tablecie
- Coraz większy zasięg Internetu w Play
- Nowoczesne laptopy Dell w promocji Orange Free
- Porównanie ofert dostępu do internetu
