GSMService.pl
  • nowości
  • artykuły
  • gry
Szukaj
Szukaj
Szukaj
Tu jesteś: GSMService.pl » Aktualności

Microsoft i LinkedIn udostępniają raport i aktualizacje usług do pracy hybrydowej

Dodał: Monika Kowalczewska - opublikowano: 2021-09-10 14:51 - czytano: 326 razy - dodaj komentarz
Microsoft i LinkedIn udostępniają raport i aktualizacje usług do pracy hybrydowejBadanie Work Trend Index prezentuje wyniki tego, czego dowiadujemy się od pracowników firmy Microsoft w ponad 100 krajach na całym świecie. Z ankiet wynika, że choć praca hybrydowa jest złożona, to elastyczność, różne style pracy i kultura zaufania mogą pomóc nam wszystkim w jej skutecznym wykonywaniu. W roku, w którym 160 000 osób pracowało z domu, a zdalnie przyjęliśmy 25 000 nowych pracowników, odsetek osób, które deklarują, że czują się włączone w działalność firmy Microsoft, osiągnął najwyższy w historii poziom 90%.
REKLAMA
Według badań, zaufanie pracowników i wsparcie ze strony naszych menedżerów jest również rekordowo wysokie. Choć w naszej podróży kulturowej w firmie Microsoft możemy jeszcze wiele zrobić – i chcielibyśmy, aby te liczby były jeszcze wyższe – te dane pokazują, że nie musimy być fizycznie razem, aby czuć, że jesteśmy w tym razem.

Satya Nadella i Ryan Roslansky, dyrektor generalny LinkedIn, porozmawiali o kluczowych trendach, które obserwują, gdy ludzie i organizacje na całym świecie dostosowują się do pracy hybrydowej. Ich rozmowa jest częścią wysiłków podejmowanych przez Microsoft i LinkedIn, aby pomóc liderom i ich zespołom w poruszaniu się w tym nowym świecie pracy, a ja podzielę się tutaj więcej na temat obserwowanych trendów, danych, które za nimi stoją, oraz aktualizacji produktów, które dziś ogłaszamy w Microsoft Teams, Microsoft Viva i LinkedIn.

Zmieniający się wariant Delta zmusza wielu z nas do dostosowania planów ponownego otwarcia miejsc pracy. To wyraźne przypomnienie, że to nowa norma. Nasza zdolność do zjednoczenia się będzie się zmieniać. W rzeczywistości planowaliśmy, że 4 października będzie pierwszą możliwą datą pełnego ponownego otwarcia siedziby Microsoftu w Redmond i wielu innych miejsc pracy w USA. Ale jak poinformowaliśmy dziś naszych pracowników, zmieniliśmy te plany. Biorąc pod uwagę niepewność związaną z wirusem COVID-19, zrezygnowaliśmy z próby przewidywania nowego terminu pełnego ponownego otwarcia naszych biur w USA na rzecz ich otwarcia tak szybko, jak tylko będziemy w stanie zrobić to bezpiecznie w oparciu o wytyczne dotyczące zdrowia publicznego.

Usłyszeliśmy od wielu liderów biznesu zdecydowane opinie na temat tego, jak, kiedy i gdzie ludzie powinni pracować w hybrydowym świecie. W firmach Microsoft i LinkedIn chcemy przyjąć podejście polegające na uczeniu się wszystkiego i kierować się danymi. W naszym procesie decyzyjnym stawiamy na elastyczność. Ponieważ w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości musimy być w stanie zmieniać i dostosowywać się, gdy dane i badania oferują nowe spostrzeżenia, które wskażą nam drogę.

Hybrydowe przywództwo
Jak zauważa Jared Spataro, Corporate Vice President w Microsoft 365, w miarę skracania się czasu wspólnego przebywania w biurach, liderzy muszą lepiej zadbać o utrzymanie więzi z pracownikami. Wiedza o samopoczuciu pracowników staje się równie ważna, co analiza danych i podejmowanie decyzji. Przywództwo oparte na empatii jest obecnie obowiązującym podejściem, którego nieodłączną częścią jest troska o pracownika. Pod wieloma względami wyzwaniem dla menedżerów nie jest wcale odległość, ale to, czy w firmie istnieje odpowiednia kultura zaufania, która umożliwia zacieśnianie relacji. Kluczowe w tym doświadczeniu jest zaufanie, które wymaga wypracowania nowego zestawu praktyk i kompetencji przywódczych uwzględniających wiarygodność, przejrzystość, zaangażowanie i wspieranie.

Różni ludzie, style i potrzeby
Jaki jest idealny styl pracy? Wyniki badania Microsoft potwierdzają, że nie ma jednej odpowiedzi, a hybrydowy model pracy uwidacznia różnice w potrzebach i preferencjach. 58 proc. pracowników, którzy planują spędzać najwięcej lub najmniej czasu w biurze, robi to z tego samego powodu: możliwości większego skupienia. Mimo odmiennego stylu pracy, ludzie dążą do osiągnięcia tych samych korzyści, dlatego sytuacja ta jest określana paradoksem pracy hybrydowej.

Rozwiązanie paradoksu będzie wyzwaniem dekady, wymagającym strategii i technologii dostosowanych do elastyczności. Same one jednak nie wystarczą. Każdy lider musi zadać sobie pytanie: jak odbudować kapitał społeczny i zintegrować ludzi wokół misji, kultury i zespołu? Jak pomóc pracownikom w nadaniu priorytetu indywidualnemu dobrostanowi i pracy w zrównoważony sposób?

- Nasze nowe dane pokazują, że nie ma jednego, uniwersalnego podejścia do pracy hybrydowej, ponieważ oczekiwania pracowników wciąż się zmieniają. Jedynym sposobem, w jaki organizacje mogą rozwiązać problem tej złożoności, jest przyjęcie elastyczności w całym modelu operacyjnym, również w sposobie pracy, miejscu jej wykonywania i podejściu do procesów biznesowych – mówi Satya Nadella, Dyrektor Generalny i Prezes Microsoft.

Aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób pracodawcy myślą o poruszaniu się w nowej rzeczywistości biznesowej, LinkedIn przeprowadził ankietę wśród ponad 500 przedstawicieli kadry kierowniczej wyższego szczebla w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Mając na względzie to, że 87% osób deklaruje, że wolałoby pracować zdalnie przynajmniej przez połowę czasu, większość pracodawców stara się uwzględnić ich oczekiwania: 81% liderów wprowadza zmiany w organizacji miejsca pracy, aby zaoferować większą elastyczność.

Pomimo szeregu wyzwań, pracodawcy zauważają nowe możliwości, jakie przed nimi stoją – ponad połowa z nich (58%) jest optymistycznie nastawiona do zmian. Organizacje mają dziś szansę zmienić swoje podejście do zatrudniania, rozwoju umiejętności czy przyciągania talentów.

Technologie na ratunek
Microsoft i LinkedIn radzą sobie z wyzwaniami i możliwościami pracy hybrydowej tak samo, jak każda inna organizacja. Firmy postrzegają rolę technologii jako czynnika umożliwiającego pracownikom i klientom transformację ku pracy hybrydowej. Aby umożliwić menadżerom pokierowanie zmianą należy dać im narzędzia do kształtowania ich hybrydowego modelu pracy zespołowej.

Spotkania hybrydowe na wyższym poziomie
Wielu liderów stoi dziś przed wyzwaniem, jak prowadzić efektywne spotkania hybrydowe, często przy ograniczonych zasobach i sprzęcie. Spotkania hybrydowe to całkowicie nowa forma, dlatego wymagają przemyślenia, jak do nich podejść i w jaki sposób poprowadzić, aby każdy uczestnik miał równe szanse uczestniczenia, bez względu na to skąd się z nami łączy.

Wszyscy możemy już dziś podnieść jakość spotkań hybrydowych, wprowadzając kilka dobrych praktyk i nawyków, takich jak upewnianie się, że sale do spotkań mają scentralizowane urządzenie audio czy zachęcanie do przyłączenia się do spotkania w aplikacji Teams z włączoną kamerą. Dobrym zwyczajem jest również wyznaczenie osoby w sali, która przejmie rolę moderatora monitorującego czat, wskazującego kolejność zabierania głosu przez uczestników czy informującego o konieczności włączenia mikrofonu bądź wyciszenia go.

Nowe normy kulturowe dotyczące spotkań są absolutnie kluczowe, aby skorzystać z tego, co oferują technologie do znacznej poprawy jakości hybrydowych spotkań. Dziś ogłaszamy nowe funkcje Teams i Teams Rooms, aby pomóc w prowadzeniu skutecznych, angażujących spotkań hybrydowych, w których wszyscy czują się włączeni.

Nowości w Teams Room
Kolejna fala innowacji w Teams Room obejmie nową kategorię inteligentnych kamer, zasilanych przez trzy technologie. AI-powered active speaker tracking, czyli aktywne śledzenie mówców napędzane przez sztuczną inteligencję, sprawia, że kamery w pokojach mogą na podstawie dźwięku, ruchów twarzy i gestów wykryć, kto w danym momencie mówi, przybliżając jego obraz. Przesyłanie wielu strumieni wideo (multiple video streams) pozwala na umieszczenie osób znajdujących się w jednym pomieszczeniu w osobnym panelu wideo. Funkcja rozpoznawanie osób (people recognition) identyfikuje i wyświetla nazwę profilu zapisanych użytkowników w ich okienku wideo.

Więcej możliwości do wykorzystania podczas spotkań i prezentacji
Aby zdalne prezentacje były jeszcze bardziej angażujące, Microsoft wprowadził cameo, nowe rozwiązanie w programie PowerPoint, które integruje przekaz z kamery Teams z prezentacją, umożliwiając dostosowanie sposobu i miejsca wyświetlania slajdów na ekranie. Speaker coach w Teams dzięki sztucznej inteligencji podpowiada rozmówcom w kwestii tempa wypowiedzi, przypomina aby zabrali głos lub informuje, gdy wejdą komuś w słowo.

Kluczową kwestią staje się planowanie spotkań i sposobu udziału poszczególnych osób. Pomoże w tym nowa funkcja Outlook RSVP, która pozwala określić, czy uczestnicy dołączą do niego osobiście czy online. Przeprojektowane godziny pracy (working hours) pozwolą na umieszczenie szczegółowych informacji o harmonogramie pracy bezpośrednio w kalendarzu, dzięki czemu wszyscy w organizacji będą mogli dostosować się do bardziej elastycznych godzin i miejsca pracy i lokalizacji.

Nowa funkcja PowerPoint, cameo, pozwala prezenterowi dostosować sposób i miejsce, w którym chce się pojawić na ekranie ze swoimi slajdami.

Cyfrowe doświadczenie pracownika
Wkrótce każda organizacja będzie musiała zapewnić możliwość wykonania pracy z dowolnego miejsca. Microsoft już dziś zapowiada ogólnodostępną wersję preview aplikacji mobilnej Microsoft Viva Connections, która zostanie wkrótce udostępniona. Aplikacja ta jest wbudowana bezpośrednio w Teams w ramach Microsoft 365. Organizacje mogą dostosowywać pulpit nawigacyjny do swoich potrzeb, aby ułatwić pracownikom znalezienie przydatnych zasobów i wykonanie zadań, takich jak raporty, wnioski urlopowe czy oświadczenie o stanie zdrowia przed powrotem do biura. Za sprawą kart adaptacyjnych elementy pulpitu nawigacyjnego można kierować do konkretnych użytkowników, dzięki czemu pracownicy pozostaną w kontakcie niezależnie od tego, gdzie się znajdują.

Nowe, dostępne już rozwiązanie Return to the Workplace, zbudowane na Power Platform, udostępnia organizacjom zestaw aplikacji Power Apps i pulpitów Power BI, aby zapewnić bezpieczeństwo pracownikom – w tym rozwiązania do zarządzenia procedurą gromadzenia oświadczeń o stanie zdrowia i szczepień pracowników, zarządzanie bezpieczeństwem w obiektach i wiele innych. Jest to gotowe narzędzie, które można bezproblemowo zintegrować z istniejącymi aplikacjami innych firm używanych przez organizację, jak również z Viva Connections.

Elastyczne, bezpieczne miejsca pracy dla hybrydowych pracowników
Przy coraz bardziej mobilnych pracownikach ważne jest, aby organizacje mogły zaoferować przestrzeń dla tych, którzy potrzebują miejsca pracy, gdzie mogą zatrzymać się przez cały dzień lub kilka godzin. Wprowadzamy nowe doświadczenie hotdeskingowe w Microsoft Teams, które umożliwia zlokalizowanie i zarezerwowanie elastycznych miejsc pracy w biurze. Pracownicy mogą to zrobić z poziomu urządzenia lub z wyprzedzeniem, za pomocą programu Outlook lub Teams, a także uzyskać dostęp do osobistego kalendarza Teams, czatów czy spotkań. Teams displays mogą być używane jako samodzielne urządzenia lub drugi ekran podczas pracy w trybie hot desking. Po wylogowaniu wszystkie informacje osobiste zostaną usunięte z urządzenia.
Źródło: Microsoft
  • Dodaj do Google Bookmarks
  • Dodaj na Śledzika
  • Dodaj na Twitter
  • Dodaj do Wykop
  • Dodaj do Facebook
Aktualna ocena: 0.00
Dodaj komentarz:
dodaj komentarz
x
Trwa logowanie użytkownika...
login:
hasło:
zaloguj
Trwa logowanie użytkownika...
login:
hasło:
zaloguj
Znajdź nas na Facebook'u
Wszelkie znaki i nazwy firmowe zastrzeżone są przez ich wlaścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
GSMService.pl
content: 
  • Twitter
  • Facebook
odwiedź nas na: