piątek, 29 marca, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Branża spożywcza pokochała internet – raport Shopera

    Zobacz również

    Tempo przyrostu e-sklepów spożywczych było w 2020 największe – wyniosło aż 112 proc. rok do roku – wynika z raportu „Nowy świat e-commerce” przygotowanego przez Shopera. Następne pod względem dynamiki wzrostu były kategorie Zdrowie i uroda (37 proc.) oraz Upominki i akcesoria (27 proc.). Jakie jeszcze zmiany przyniósł pandemiczny 2020 rok? Połowa polskiego e-handlu skoncentrowana jest w trzech województwach: ​małopolskim, mazowieckim i śląskim.

    - Reklama -
    •  właściciele e-sklepów najchętniej inwestują w: uruchomienie szybkich płatności, ulepszanie szaty graficznej sklepu i zakup certyfikatu SSL
    • według sprzedawców na wyniki najlepiej wpływają: obsługa klienta, kampanie Google Ads i reklamy w mediach społecznościowych

    Z powodu zaleceń epidemiologicznych oraz zamknięcia galerii i części sklepów wielu przedsiębiorców poszukiwało szansy na sprzedaż swoich towarów w internecie, a klienci przeszli przyspieszony kurs intensywnego kupowania online. To zaowocowało w 2020 r. rekordowymi wynikami w niemal całej branży e-commerce i jej dynamicznym rozwojem.

    Dostrzegalną zmianą był wzrost liczby sklepów oferujących asortyment spożywczy. Wyniósł on 112 proc. w porównaniu do 2019 roku. Z ofertą do sieci przeniosło się wiele biznesów, które do niedawna nawet tego nie rozważały lub była to dla nich bardzo odległa perspektywa.

    – Mogliśmy zaobserwować dwie tendencje – z jednej strony dywersyfikacja kanałów sprzedaży, choć wcześniej przez niektórych odkładana w czasie, okazała się konieczna, a z drugiej – wśród działających już w sieci biznesów zauważyliśmy intensyfikację działań, zarówno w poszukiwaniu nowych klientów, jak i podtrzymaniu relacji z dotychczasowymi. Dostęp do prostych rozwiązań z obszaru e-commerce pozwalających jednym wygodnie kupować, a drugim szybko i skutecznie sprzedawać, okazał się kluczowym czynnikiem przyspieszonej transformacji rynku – mówi Oliwia Tomalik, Shoper Marketing Manager

    Sprzedawcy kują żelazo póki gorące

    Z raportu “Nowy świat e-commerce” wynika także, że polski e-handel mocno inwestuje w siebie. Jeszcze dwa lata temu połowa właścicieli sklepów internetowych Shoper nie wprowadzała żadnych zmian w swoich e-biznesach. Dziś ta pasywna grupa wynosi jedynie 7 proc.

    Badani najczęściej inwestują w rozwiązania usprawniające sprzedaż, jak szybkie i bezpieczne płatności (15 proc.), zmiany graficzne (13 proc.) czy certyfikat SSL (12 proc.). Na pewno też sięgają po więcej – inwestując w reklamę i działania wizerunkowe. W niektórych branżach wydatki na reklamę wzrosły dwukrotnie – przy czym warto podkreślić, że zmiana ta podyktowana była dążeniem do zwiększenia skuteczności, a nie jedynie utrzymania swojej pozycji.

    Działania podejmowane przez właścicieli sklepów internetowych, ogólny wzrost zainteresowania zakupami w sieci sprawiły, że w 2020 roku mieliśmy do czynienia ze wzrostem zarówno ruchu, jak i liczby transakcji. Kupujący wydali w listopadzie łącznie o 93 proc., a w ostatni Black Friday o 53 proc. więcej niż rok temu. To był rekordowy miesiąc i rekordowy dzień dla sklepów na platformie Shoper. Przed nami kolejne wyzwania, by tę dynamikę utrzymać, a sprzedaż online uczynić jeszcze bardziej komfortową i bezpieczną – mówi Oliwia Tomalik, Shoper Marketing Manager.

    ŹródłoShopper
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service

    OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury...