środa, 24 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Innowacje w zakresie IT drogą do zrównoważonego świata

    Zobacz również

    Innowacyjność leży u podstaw filozofii biznesowej Procter & Gamble. Usprawnienia wprowadzane w produktach firmy trafiają do ponad 5 miliardów konsumentów na całym świecie podnosząc poziom ich życia. Koncern stale wprowadza ulepszenia w zakresie marketingu, logistyki czy stosowanych opakowań. Wiele z nich opracowywanych jest z myślą o planecie. Podczas tegorocznej konferencji Perspektywy Women in Tech Summit, największego wydarzenia technologicznego dla kobiet w Europie,

    - Reklama -

    firma prezentowała w jaki sposób IT może wspierać zrównoważony rozwój, ale także dzieliła się swoim doświadczeniem w zakresie kształtowania środowiska pracy sprzyjającego rozwojowi kobiet w obszarze STEM.

    Procter & Gamble partnerem Women in Tech Summit
    Koncern aktywnie wspiera kobiety w IT. Dzięki drugiemu co do wielkości centrum IT firmy w skali globalnej – Globalnemu Centrum Usług Biznesowych (GBS), zlokalizowanemu w Warszawie, Procter & Gamble postrzega Polskę jako jedno z najważniejszych globalnych źródeł innowacji w obszarze IT. Ponad 40% personelu zatrudnionego w GBS to kobiety.

    – IT to branża mocno zdominowana przez płeć męską, ale z roku na rok widzimy pozytywne zmiany. i Coraz więcej dziewczyn decyduje się na studia w tym obszarze, a następnie na rozpoczęcie kariery związanej z technologiami. Jako firma wspieramy i angażujemy się w różne inicjatywy, których zadaniem jest umocnienie pozycji kobiet w sektorze IT, pokazując, że jest to miejsce dla nich. Sama zaczynałam swoją karierę zaraz po studiach technologicznych i wiem, jak duże jest to wyzwanie, dlatego kluczowe jest doświadczenie starszych koleżanek, które mogą być mentorkami
    – komentuje Emilia Burzyńska, Chief Information Officer P&G w Europie Centralnej, Keynote Speaker podczas konferencji Women in Tech Summit 2020.

    Podczas wirtualnego wydarzenia pracownicy Procter & Gamble prezentowali uczestniczkom tworzone przez firmę innowacje oraz możliwości rozwoju kariery pod okiem doświadczonych liderów oraz mentorów. – Pozycja mentora jest niezwykle istotna w planowaniu własnej kariery zawodowej. W P&G od lat wykorzystujemy tzw. odwrócony mentoring. Pozwala on uczyć się od siebie nawzajem. Młody pracownik czerpie z doświadczenia pracownika z długoletnim stażem, natomiast mentor poznaje często zupełnie inną perspektywę młodego pokolenia. Daje to szeroki obraz jednego zagadnienia i pozwala stworzyć wielopoziomowe podejście, rozwiązania i innowacje –  dodaje Emilia Burzyńska.

    W Globalnym Centrum Usług Biznesowych (GBS) powstają nowatorskie rozwiązania z różnych dziedzin działalności firmy. Globalnie koncern przywiązuje dużą uwagę do innowacji w zakresie zrównoważonego rozwoju, które pozytywnie wpłyną na stan planety.

     – Zrównoważony rozwój jest dla nas niezwykle istotny. Stale poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym moglibyśmy zmniejszyć pozostawiany ślad środowiskowy. Naszym obowiązkiem wobec planety jest dbanie o nią. jako firma o globalnym zasięgu staramy się wykorzystać takie rozwiązania oraz wprowadzać takie produkty, które pozwolą żyć w lepszym, bardziej odpowiedzialnym i zrównoważonym świecie. Obszar IT stanowi źródło zarówno inspiracji, jak i rozwoju produktów czy usług czyniących nasz biznes bardziej przyjaznym dla planety – mówi Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej.

    Jednym z przykładów wykorzystania nowych technologii w obszarze zrównoważonego rozwoju jest optymalizacja transportu. Zaawansowane systemy informatyczne P&G pozwalają na unowocześnienie zarządzania flotą samochodową tak by średnia emisja CO2 na sztukę produktu, była jak najmniejsza. Dzięki zaawansowanym systemom IT zarówno operacje logistyczne w zakresie dostaw surowców jak i wykorzystanie dostępnej przestrzeni ładunkowej zostały zoptymalizowane w taki sposób, by trasy dostaw były jak najkrótsze, a przestrzeń transportowa wykorzystana maksymalnie. Innym przykładem jest projekt Holy Grail, który dotyczy gospodarki obiegu zamkniętego, a w szczególności segregacji, odzyskiwania i przetwarzania odpadów plastikowych. Holy Grail to projekt wykorzystujący technologię w postaci cyfrowego znaku wodnego, który ułatwia identyfikację różnych rodzajów opakowań  w sortowniach. Umożliwia on rozróżnienie między opakowaniami spożywczymi a niespożywczymi, czy właściwe zidentyfikowanie wielowarstwowych materiałów. Cyfrowe znaki wodne są widoczne dla specjalnych kamer, ale pozostają niewidoczne dla ludzkiego oka. Ta innowacja pozwala na szybsze i dokładniejsze sortowanie, a następnie przetworzenie i ponowne wykorzystanie większej ilości tworzyw sztucznych, zmniejszając tym samym ilość odpadów plastikowych, które potencjalnie mogłyby trafiać do oceanów. Pomysł, którego współinicjatorem była firma Procter & Gamble, obecnie jest realizowany w ramach konsorcjum 85 firm, pod auspicjami europejskiego stowarzyszenia.

    W tegorocznej edycji Women in Tech Summit pracownicy P&G przeprowadzili serię sesji mentoringowych oraz warsztatów, zaś jedną z czołowych prelekcji ze strony firmy poprowadziła Emila Burzyńska, Chief Information Officer P&G w Europie Centralne, która zaprezentowała w jaki sposób firma dąży do bardziej zrównoważonego rozwoju poprzez innowacje IT.

    ŹródłoP&G
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    SAS rozszerza ofertę godnej zaufania sztucznej inteligencji o karty modeli i usługi zarządzania AI

    SAS, lider technologii z obszaru danych i sztucznej inteligencji, wprowadza na rynek nowe produkty i usługi, które usprawnią zarządzanie...