Tu jesteś:
GSMService.pl
» Aktualności
Teams na fali
Dodał: Monika Kowalczewska -
opublikowano:
2020-12-15 12:53 -
czytano: 1043
razy
-
dodaj komentarz

Śmiało można powiedzieć, że home.pl to ikona biznesu cyfrowego, która tworzy polski Internet od 23 lat. Firma obsługuje 375 tys. klientów i zarządza ponad połową polskich stron www, utrzymując 1,2 miliona domen. A to tylko niewielki obszar działalności home.pl, która od lat dba o cyfryzację firm z sektora małych i średnich firm, zapewniając dostęp nie tylko do domen, ale również serwerów, gdzie utrzymywane są strony www i najcenniejsze zasoby firmy – dane. Dodatkowo firma oferuje dostęp do sklepów internetowych, rozwiązań bezpieczeństwa w Internecie oraz pakietów Microsoft 365 w chmurze. Wszystko co niezbędne, by móc prowadzić swój biznes w sieci.
„My home” może być wszędzie
- My home.pl can be everywhere – mówi w żartach Dariusz Kowalski, Head of Marketplace w home.pl. - Codziennie koordynuję pracę dwudziestoosobowego zespołu odpowiedzialnego za rozwój marketplace w home.pl, czyli oferty, m.in. takich firm jak Microsoft. Czy dystans 3 tys. km od siedziby firmy w Szczecinie przeszkadza mi w tym? Nigdy nie byłem bliżej swojego zespołu, z którym mam codzienny kontakt poprzez rozmowy wideo, chat i wymianę dokumentów na Teamsach.
Z Microsoft Teams aktywnie korzysta 350 pracowników firmy działających w ramach 15 zespołów. Narzędzia do zdalnej współpracy nie tylko sprawiły, że zespół może sprawnie komunikować się i współpracować, ale pozwoliły uporządkować obowiązki i zorganizować dokumenty przypisując je do projektów. Użytkownicy zwracają uwagę, że podczas wideokonferencji koncentrują się na tym co najistotniejsze i szybko dochodzą do konkretnych ustaleń. Podkreślają, że spotkania bezpośrednie po prostu trwały dłużej, choć trudno zapomnieć i zastąpić to, co kluczowe dla relacji w firmie – rozmowy w korytarzu, wspólne żarty i wymianę opinii w kuchni. Model pracy z domu wymusił nowe praktyki działania, które z jednej strony pozwalają wykonać codzienne zadania, a z drugiej utrzymać relacje i zadbać o dobrostan zespołu.
- Wdrożenie pracy zdalnej na Teams spowodowało, że zaczęliśmy spotykać się codziennie na tzw. sync’ach, czyli rozmowach statusowych, czego wcześniej nie praktykowaliśmy. Szybkie spotkania porządkują pracę, pozwalają się dotrzeć i poprowadzić sprawy mimo braku kontaktu. To swoiste spotkanie w wirtualnej kuchni, gdzie możemy również pożartować i oderwać od codziennych zadań – dodaje Dariusz Kowalski.
Dodatkowe minuty na sprawy ważne
home.pl to firma stojąca na czele cyfrowych zmian, przyzwyczajona do korzystania z technologicznych innowacji. Praca z wykorzystaniem Teams w nowych rygorach pandemicznych pozwoliła uzyskać drobne usprawnienia, które w znaczący sposób usprawniły pracę kilkusetosobowej firmy działającej dotychczas w sposób stacjonarny. Nieoceniona okazała się wspólna praca na dokumentach, czy to przy tworzeniu prezentacji, sporządzaniu budżetu w Excelu, weryfikacji cen, czy analizy tekstów i grafik na bloga. Zawsze mamy możliwość dyskusji tych kwestii na wideokonferencji z wieloma osobami. W dużej części przypadków spotkania skróciły się niemal o połowę. Firma zyskała również czas na szkolenia, w których dzisiaj może brać udział kilkaset osób spotykających się w specjalnie przygotowanych pokojach do rozmów.
Dodatkowo nikt nie traci cennego czasu na dojazdy, a oszczędzone minuty można przeznaczyć na cenne rozmowy z rodziną, wyjście na spacer, czy domową rozrywkę. Użytkownicy zwracają uwagę także na eliminację problemów z rezerwacją sal, co wcześniej rodziło spore zamieszanie. Niektóre procesy firmowe, takie, jak rozmowy rekrutacyjne również przeniesiono w tryb on-line bez utraty jakości. W ten sposób home.pl od marca 2020 pozyskał kilkadziesiąt osób, które wzbogaciły skład firmy już w czasach przymusowego lockdownu.
Zmianie uległy także rytuały firmowe. W home.pl udało się wypracować nowe sposoby celebrowania urodzin, sukcesów firmowych, czy integracji. W ten sposób cały zespół ma częstsze okazje do spotkania z zarządem firmy i innymi zespołami, co paradoksalnie wcześniej było trudne w organizacji.
- Korzystając z Teamsów możemy również odpoczywać. Mamy okazję do świętowania urodzin, które zawsze mają swój wizualny motyw przewodni związany z solenizantem. Przynajmniej w taki sposób możemy pokazać, że jesteśmy blisko choć jesteśmy daleko – podsumowuje Darek.
Także spotkania na szczeblu zarządu i plany rozwoju firmy dostosowały się do nowych warunków. Darek właśnie skończył rozmowę nt. planów home.pl na 2021 r. z udziałem kilkunastu osób ze ścisłego kierownictwa firmy. - Po spotkaniu miałem czas na złapanie fali, zwłaszcza, że to właśnie po 16.00 w okolicach Faro wraz z odpływem pojawiają się te najlepsze – z uśmiechem dodaje Darek.
„My home” może być wszędzie
- My home.pl can be everywhere – mówi w żartach Dariusz Kowalski, Head of Marketplace w home.pl. - Codziennie koordynuję pracę dwudziestoosobowego zespołu odpowiedzialnego za rozwój marketplace w home.pl, czyli oferty, m.in. takich firm jak Microsoft. Czy dystans 3 tys. km od siedziby firmy w Szczecinie przeszkadza mi w tym? Nigdy nie byłem bliżej swojego zespołu, z którym mam codzienny kontakt poprzez rozmowy wideo, chat i wymianę dokumentów na Teamsach.
Z Microsoft Teams aktywnie korzysta 350 pracowników firmy działających w ramach 15 zespołów. Narzędzia do zdalnej współpracy nie tylko sprawiły, że zespół może sprawnie komunikować się i współpracować, ale pozwoliły uporządkować obowiązki i zorganizować dokumenty przypisując je do projektów. Użytkownicy zwracają uwagę, że podczas wideokonferencji koncentrują się na tym co najistotniejsze i szybko dochodzą do konkretnych ustaleń. Podkreślają, że spotkania bezpośrednie po prostu trwały dłużej, choć trudno zapomnieć i zastąpić to, co kluczowe dla relacji w firmie – rozmowy w korytarzu, wspólne żarty i wymianę opinii w kuchni. Model pracy z domu wymusił nowe praktyki działania, które z jednej strony pozwalają wykonać codzienne zadania, a z drugiej utrzymać relacje i zadbać o dobrostan zespołu.
- Wdrożenie pracy zdalnej na Teams spowodowało, że zaczęliśmy spotykać się codziennie na tzw. sync’ach, czyli rozmowach statusowych, czego wcześniej nie praktykowaliśmy. Szybkie spotkania porządkują pracę, pozwalają się dotrzeć i poprowadzić sprawy mimo braku kontaktu. To swoiste spotkanie w wirtualnej kuchni, gdzie możemy również pożartować i oderwać od codziennych zadań – dodaje Dariusz Kowalski.
Dodatkowe minuty na sprawy ważne
home.pl to firma stojąca na czele cyfrowych zmian, przyzwyczajona do korzystania z technologicznych innowacji. Praca z wykorzystaniem Teams w nowych rygorach pandemicznych pozwoliła uzyskać drobne usprawnienia, które w znaczący sposób usprawniły pracę kilkusetosobowej firmy działającej dotychczas w sposób stacjonarny. Nieoceniona okazała się wspólna praca na dokumentach, czy to przy tworzeniu prezentacji, sporządzaniu budżetu w Excelu, weryfikacji cen, czy analizy tekstów i grafik na bloga. Zawsze mamy możliwość dyskusji tych kwestii na wideokonferencji z wieloma osobami. W dużej części przypadków spotkania skróciły się niemal o połowę. Firma zyskała również czas na szkolenia, w których dzisiaj może brać udział kilkaset osób spotykających się w specjalnie przygotowanych pokojach do rozmów.
Dodatkowo nikt nie traci cennego czasu na dojazdy, a oszczędzone minuty można przeznaczyć na cenne rozmowy z rodziną, wyjście na spacer, czy domową rozrywkę. Użytkownicy zwracają uwagę także na eliminację problemów z rezerwacją sal, co wcześniej rodziło spore zamieszanie. Niektóre procesy firmowe, takie, jak rozmowy rekrutacyjne również przeniesiono w tryb on-line bez utraty jakości. W ten sposób home.pl od marca 2020 pozyskał kilkadziesiąt osób, które wzbogaciły skład firmy już w czasach przymusowego lockdownu.
Zmianie uległy także rytuały firmowe. W home.pl udało się wypracować nowe sposoby celebrowania urodzin, sukcesów firmowych, czy integracji. W ten sposób cały zespół ma częstsze okazje do spotkania z zarządem firmy i innymi zespołami, co paradoksalnie wcześniej było trudne w organizacji.
- Korzystając z Teamsów możemy również odpoczywać. Mamy okazję do świętowania urodzin, które zawsze mają swój wizualny motyw przewodni związany z solenizantem. Przynajmniej w taki sposób możemy pokazać, że jesteśmy blisko choć jesteśmy daleko – podsumowuje Darek.
Także spotkania na szczeblu zarządu i plany rozwoju firmy dostosowały się do nowych warunków. Darek właśnie skończył rozmowę nt. planów home.pl na 2021 r. z udziałem kilkunastu osób ze ścisłego kierownictwa firmy. - Po spotkaniu miałem czas na złapanie fali, zwłaszcza, że to właśnie po 16.00 w okolicach Faro wraz z odpływem pojawiają się te najlepsze – z uśmiechem dodaje Darek.
Źródło:
Microsoft
Dodaj komentarz:
zaloguj się
x








- Dla klientów Plusa w Wielkiej Brytanii jak w domu
- Motorola moto e6 play w niższej cenie w Orange
- Bezpieczni w sieci – w każdym wieku (wideo)
- Wyprzedaż smartfonów na koniec roku w Orange
- Odbierz voucher 100 zł na telefony w abonamencie T-Mobile
- Samsung zapowiada swoją obecność podczas CES 2021 (wideo)
- Noworoczne postanowienia? Uporządkuj swoją politykę haseł i zrezygnuj z ich recyklingu

- Finałowy sezon Wikingów”od 30 grudnia w HISTORY Channel na PLAY NOW
- Poświąteczne wyprzedaże – jak kupować, żeby nie zbankrutować
- Dostawca chmury Scaleway udostępnia Block Storage w Polsce
- UKE monitoruje zmiany w roamingu w związku z Brexitem
- T-Mobile – wybierz swój smartfon lub smartwatch i aktywnie zacznij nowy rok
- Ransomware, malware i… luki bezpieczeństwa w zabawkach erotycznych
- Wyprzedaż smartfonów na koniec roku w Orange

- Grupa GN Store Nord dla zestawów Jabra
- Panorama Firm w wersji mobilnej
- Multimedia Polska rzetelnym sprzedawcą energii
- TX-SKY – zupełnie nowe możliwości
- Acer prezentuje cyfrowy system Build Your Own Cloud (BYOC)
- Wspólne Gigabajty dla firmy. Ruszyła nowa oferta Orange Business Everywhere
- Bluetooth wśród nominowanych - Europejski Urząd Patentowy przyznał nagrody
