GSMService.pl
  • nowości
  • artykuły
  • gry
Szukaj
Szukaj
Szukaj
Tu jesteś: GSMService.pl » Aktualności

Teams na fali

Dodał: Monika Kowalczewska - opublikowano: 2020-12-15 12:53 - czytano: 1043 razy - dodaj komentarz
Teams na fali„Prawdziwa zabawa to złapanie zielonej fali, na której faktycznie można przeżyć niezapomniane ślizgi” – mówi Dariusz Kowalski z firmy home.pl. Od września br. pracuje z Portugalii, gdzie może spełnić swoje marzenie – surfować na falach oceanu i pracować z grupą 350 koleżanek i kolegów rozwijając wspólnie home.pl – symbol polskiego Internetu. W firmowym surfingu pomagają mu narzędzia do pracy i współpracy Microsoft Teams.
REKLAMA
Śmiało można powiedzieć, że home.pl to ikona biznesu cyfrowego, która tworzy polski Internet od 23 lat. Firma obsługuje 375 tys. klientów i zarządza ponad połową polskich stron www, utrzymując 1,2 miliona domen. A to tylko niewielki obszar działalności home.pl, która od lat dba o cyfryzację firm z sektora małych i średnich firm, zapewniając dostęp nie tylko do domen, ale również serwerów, gdzie utrzymywane są strony www i najcenniejsze zasoby firmy – dane. Dodatkowo firma oferuje dostęp do sklepów internetowych, rozwiązań bezpieczeństwa w Internecie oraz pakietów Microsoft 365 w chmurze. Wszystko co niezbędne, by móc prowadzić swój biznes w sieci.

„My home” może być wszędzie

- My home.pl can be everywhere – mówi w żartach Dariusz Kowalski, Head of Marketplace w home.pl. - Codziennie koordynuję pracę dwudziestoosobowego zespołu odpowiedzialnego za rozwój marketplace w home.pl, czyli oferty, m.in. takich firm jak Microsoft. Czy dystans 3 tys. km od siedziby firmy w Szczecinie przeszkadza mi w tym? Nigdy nie byłem bliżej swojego zespołu, z którym mam codzienny kontakt poprzez rozmowy wideo, chat i wymianę dokumentów na Teamsach.

Z Microsoft Teams aktywnie korzysta 350 pracowników firmy działających w ramach 15 zespołów. Narzędzia do zdalnej współpracy nie tylko sprawiły, że zespół może sprawnie komunikować się i współpracować, ale pozwoliły uporządkować obowiązki i zorganizować dokumenty przypisując je do projektów. Użytkownicy zwracają uwagę, że podczas wideokonferencji koncentrują się na tym co najistotniejsze i szybko dochodzą do konkretnych ustaleń. Podkreślają, że spotkania bezpośrednie po prostu trwały dłużej, choć trudno zapomnieć i zastąpić to, co kluczowe dla relacji w firmie – rozmowy w korytarzu, wspólne żarty i wymianę opinii w kuchni. Model pracy z domu wymusił nowe praktyki działania, które z jednej strony pozwalają wykonać codzienne zadania, a z drugiej utrzymać relacje i zadbać o dobrostan zespołu.

- Wdrożenie pracy zdalnej na Teams spowodowało, że zaczęliśmy spotykać się codziennie na tzw. sync’ach, czyli rozmowach statusowych, czego wcześniej nie praktykowaliśmy. Szybkie spotkania porządkują pracę, pozwalają się dotrzeć i poprowadzić sprawy mimo braku kontaktu. To swoiste spotkanie w wirtualnej kuchni, gdzie możemy również pożartować i oderwać od codziennych zadań – dodaje Dariusz Kowalski.

Dodatkowe minuty na sprawy ważne

home.pl to firma stojąca na czele cyfrowych zmian, przyzwyczajona do korzystania z technologicznych innowacji. Praca z wykorzystaniem Teams w nowych rygorach pandemicznych pozwoliła uzyskać drobne usprawnienia, które w znaczący sposób usprawniły pracę kilkusetosobowej firmy działającej dotychczas w sposób stacjonarny. Nieoceniona okazała się wspólna praca na dokumentach, czy to przy tworzeniu prezentacji, sporządzaniu budżetu w Excelu, weryfikacji cen, czy analizy tekstów i grafik na bloga. Zawsze mamy możliwość dyskusji tych kwestii na wideokonferencji z wieloma osobami. W dużej części przypadków spotkania skróciły się niemal o połowę. Firma zyskała również czas na szkolenia, w których dzisiaj może brać udział kilkaset osób spotykających się w specjalnie przygotowanych pokojach do rozmów.

Dodatkowo nikt nie traci cennego czasu na dojazdy, a oszczędzone minuty można przeznaczyć na cenne rozmowy z rodziną, wyjście na spacer, czy domową rozrywkę. Użytkownicy zwracają uwagę także na eliminację problemów z rezerwacją sal, co wcześniej rodziło spore zamieszanie. Niektóre procesy firmowe, takie, jak rozmowy rekrutacyjne również przeniesiono w tryb on-line bez utraty jakości. W ten sposób home.pl od marca 2020 pozyskał kilkadziesiąt osób, które wzbogaciły skład firmy już w czasach przymusowego lockdownu.

Zmianie uległy także rytuały firmowe. W home.pl udało się wypracować nowe sposoby celebrowania urodzin, sukcesów firmowych, czy integracji. W ten sposób cały zespół ma częstsze okazje do spotkania z zarządem firmy i innymi zespołami, co paradoksalnie wcześniej było trudne w organizacji.

- Korzystając z Teamsów możemy również odpoczywać. Mamy okazję do świętowania urodzin, które zawsze mają swój wizualny motyw przewodni związany z solenizantem. Przynajmniej w taki sposób możemy pokazać, że jesteśmy blisko choć jesteśmy daleko – podsumowuje Darek.

Także spotkania na szczeblu zarządu i plany rozwoju firmy dostosowały się do nowych warunków. Darek właśnie skończył rozmowę nt. planów home.pl na 2021 r. z udziałem kilkunastu osób ze ścisłego kierownictwa firmy. - Po spotkaniu miałem czas na złapanie fali, zwłaszcza, że to właśnie po 16.00 w okolicach Faro wraz z odpływem pojawiają się te najlepsze – z uśmiechem dodaje Darek.
Źródło: Microsoft
  • Dodaj do Google Bookmarks
  • Dodaj na Śledzika
  • Dodaj na Twitter
  • Dodaj do Wykop
  • Dodaj do Facebook
Aktualna ocena: 0.00
Dodaj komentarz:
dodaj komentarz
x
Trwa logowanie użytkownika...
login:
hasło:
zaloguj
Trwa logowanie użytkownika...
login:
hasło:
zaloguj
Znajdź nas na Facebook'u
Wszelkie znaki i nazwy firmowe zastrzeżone są przez ich wlaścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
GSMService.pl
content: 
  • Twitter
  • Facebook
odwiedź nas na: