piątek, 19 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Audioteka inwestuje 4 mln zł w nowe produkcje audio

    Zobacz również

    Audioteka startuje z programem „Usłysz kulturę”, w ramach którego przeznaczy 4 mln zł na realizację wybranych projektów. Akcja jest skierowana do scenarzystów, realizatorów i reportażystów, zarówno z instytucji kultury, jak i wolnych strzelców.
    Pomysł na akcję “Usłysz kulturę” powstał w trakcie trwającej pandemii. W związku z zamknięciem instytucji kultury i redukcją budżetów na wydarzenia kulturalne, wielu artystów znalazło się w bardzo trudnej sytuacji.

    - Reklama -

    Dlatego Audioteka postanowiła stworzyć program umożliwiający twórcom: reżyserom, realizatorom audio, reportażystom, scenarzystom realizację i sfinansowanie ich projektów.

    Jednocześnie Audioteka nie ukrywa, że chodzi także o pozyskanie wartościowych treści dla słuchaczy. – Chcemy, żeby słuchacze zawsze mieli dostęp do tego, co Audioteka obiecuje, czyli do bogatego i stale rosnącego zasobu wartościowych treści do słuchania – dobrze opowiedzianych historii. Mamy nadzieję, że przeznaczenie 4 mln zł na szeroko pojęte projekty kultury przysporzy się do utrzymania branży kreatywnej na bardzo wysokim poziomie – komentuje Marcin Beme, założyciel Audioteki.

    Twórcy mogą aplikować do programu “Usłysz kulturę” w czterech kategoriach:

    • Dla scenarzystów – autorski scenariusz audiobooka/audioserialu, autorski scenariusz spin-offa do istniejącego dzieła kultury, autorski scenariusz audiomusicalu, autorski scenariusz adaptacji wybranego dzieła kultury
    • Dla realizatorów – autorski pomysł i realizacja audioserialu, autorski pomysł i realizacja spin-offa do istniejącego dzieła kultury, autorski pomysł i realizacja audiomusicalu, autorski pomysł i realizacja adaptacji wybranego dzieła kultury
    • Dla dokumentalistów – autorski pomysł i realizacja audioreportażu o dowolnej tematyce, lub autorski pomysł i realizacja audio true crime
    • Dla outsiderów – innowacyjne i niepowtarzalne pomysły na produkcje audio

    Audioteka wstępnie przeznaczy 2 mln zł na zakup scenariuszy i realizację projektów, a jeśli program spotka się z dużym zainteresowaniem ze strony twórców, firma gotowa jest przeznaczyć na jego kontynuację kolejne 2 mln zł. Projekty będą oceniane na bieżąco. Aplikować do programu “Usłysz kulturę” należy za pośrednictwem strony www.uslyszkulture.pl. O zakończeniu naboru do programu Audioteka poinformuje na stronie z 2-tygodniowym wyprzedzeniem.

    Nowy wymiar audio

    Historia założonej w 2008 roku w Polsce Audioteki, platformy i aplikacji z produkcjami audio, dobrze pokazuje, jak zmieniało się nasze podejście do słuchania książek, czy szerzej produkcji audio.

    Misją Audioteki jest dostarczenie “dobrze opowiedzianych historii”, dlatego też Audioteka zawsze pierwsza i najodważniej wprowadzała i wprowadza najróżniejsze formaty audio i najróżniejsze typy treści do słuchania. Na przestrzeni rozwoju Audioteki do produkcji klasycznych audiobooków dochodziły produkcje podcastów, audioreportaży, audioseriali i oczywiście doskonale znane wszystkim słuchaczom superprodukcje. Mimo, że powstają dla przestrzeni audio produkcje Audioteki nie ustępują topowym produkcjom filmowym – najlepsze teksty, czy to książek czy scenariuszy, najlepsi kompozytorzy, realizatorzy i przede wszystkim najznakomitsi wykonawcy – najlepsze polskie głosy.

    Polacy przekonali się do produkcji audio, bo od początku roku spędzają z Audioteką średnio już ponad 10 milionów minut miesięcznie. Przez ostatnie trzy miesiące największą popularnością cieszyły się audiobooki z kategorii Fantastyka oraz Kryminał, sensacja i thriller. O 94 proc. wzrosła popularność audiobooków z kategorii Religia, a o ponad 50 proc. powieści, szczególnie fantastycznych i klasyki literatury. Rekord słuchalności przypadł oryginalnym audioserialom Audioteki, takim jak muzyczny podcast Anny Gacek “Don’t give up!”, audioserial Wojciecha Chmielarza “Prosta sprawa” oraz audioserial Łukasza Orbitowskiego “Recepcja”.

    ŹródłoAudioteka
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Samsung Electronics liderem globalnego rynku Digital Signage 15. rok z rzędu

    Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w...