GSMService.pl
  • nowości
  • artykuły
  • gry
Szukaj
Szukaj
Szukaj
Tu jesteś: GSMService.pl » Aktualności

Wiemy, jakim markom najbardziej ufają przedsiębiorcy

Dodał: Monika Kowalczewska - opublikowano: 2020-04-30 13:56 - czytano: 286 razy - dodaj komentarz
Wiemy, jakim markom najbardziej ufają przedsiębiorcyMagazyn „My Company Polska” po raz kolejny przyznał tytuły Marka Godna Zaufania. Nasze badanie przeprowadzone wśród setek przedsiębiorców wyłoniło marki produktów i usług, które darzą oni największym zaufaniem – dziś tak dotkliwie testowanym przez pandemię koronawirusa. Wśród laureatów są Santander Leasing, Samsung, DPD, PKN ORLEN czy PZU. Wyróżniliśmy firmy w 25 kategoriach.
REKLAMA
Marka Godna Zaufania to wyjątkowy tytuł, przedsiębiorcy spontanicznie wskazują markę, opierając się na własnych preferencjach, wiedzy i doświadczeniu. Nie ma tu żadnej kapituły, sędziów czy sugestii, kogo można wybrać. Przedsiębiorcy wypełniający nasze ankiety sami wybierają marki – tłumaczy Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny „My Company Polska”, najszybciej rosnącego polskiego magazynu biznesowego. – Wizerunek marki to jej kapitał, który w działaniach długofalowych przekłada się na wymierne korzyści biznesowe zarówno w aspekcie sprzedażowym, jak i marketingowym. Jest to teraz jeszcze bardziej istotne, biorąc pod uwagę obecny kryzys i konieczność dostosowania się firm do trudnej sytuacji rynkowej – dodaje.

To sprawia, że badanie Marka Godna Zaufania najlepiej pokazuje, czyje produkty i usługi najczęściej wybierają przedsiębiorcy. Badanie na zlecenie „My Company Polska” przeprowadził instytut badawczy Kantar Polska, realizując ankietę wśród prawie 20 000 polskich przedsiębiorców. Respondenci (według stanowisk była to w ponad 43 proc. kadra kierownicza, prawie 34 proc. to prezesi oraz przeszło 22 proc. specjaliści) w wypełnionych ankietach wymienili łącznie blisko 250 cenionych przez siebie marek.

 – Zaufanie stanowi jeden z najważniejszych elementów funkcjonowania współczesnego biznesu i rynków. Jest podstawą relacji na poziomie konsument–marka i stanowi swoiste spoiwo tworzące relacje pomiędzy uczestnikami rynku. Przedsiębiorcy, podobnie jak konsumenci, mają tendencję do kupowania marek i produktów, które im się podobają oraz czują do nich sympatię. Skłonni są płacić więcej za dobrej jakości produkty od godnego zaufania dostawcy. Dlatego marki rywalizują o zaufanie u współczesnych nabywców i stały się ambasadorami dla samych firm, bo marka to produkt, wartość i skojarzenia, to kapitał, na który pracuje się latami – mówi Rajmund Tochwin, wydawca „My Company Polska”.

Uczciwość kluczem

W kluczowej dla działania firm branży finansowej (kategorie „konta firmowe” oraz „kredyty i pożyczki”)  Marki Godne Zaufania to mBank i PKO Bank Polski, uzyskały one odpowiednio, 23 i 17,2 proc. wskazań. Równie trwałe miejsce w sercach odbiorców ma Visa, która od lat okazuje się najbardziej godnym zaufania „systemem płatniczym” (39,5 proc. wskazań).

 – Podczas kryzysu sprzedaż i wizerunek marek jest jeszcze mocniej zagrożona niż kiedykolwiek, a utrzymanie zaufania stanowi znacznie większe wyzwanie. Nawyki praktykowane w okresie prosperity nie mają szans, żeby poradzić sobie w nowym otoczeniu. Jest to więc idealna okazja, aby zweryfikować i wzmocnić działania marketingowe w tych trudnych czasach. To nieodzowne i dotyczy de facto każdej branży naszej gospodarki – podkreśla Maciej Sokołowski, partner Attention Marketing.

Wśród leasingodawców zwycięstwo odniósł Santander Leasing (prawie 14 proc. wskazań), a w gronie faktorów – ING Bank Śląski (9,9 proc). Jak mówi Tomasz Jąder, prezes Santander Leasing, kluczem do sukcesu jest uczciwość i transparentność połączona z elastycznością. – Uczciwość w biznesie musi być standardem. Przedsiębiorcy mają dostęp do informacji, mogą w każdej chwili weryfikować swoich partnerów. Działania nieetyczne po prostu się nie opłacają – tłumaczy.

W kategorii „audyt finansowy” zwyciężyło drugi raz PwC (w 2018 r. na jego miejscu był Ernst&Young), zdobywając 29,6 proc. głosów.

Z kolei wśród ubezpieczycieli wszystkich niezmiennie dystansuje PZU. Jak mówi Anna Janiczek, dyrektor zarządzająca marketingiem i relacjami z klientem PZU, w DNA firmy wpisane jest myślenie potrzebami klienta, bo tylko tak można zbudować zaufanie. – PZU to więcej niż ubezpieczenia. Jako największy ubezpieczyciel w Polsce wiemy, że naszym obowiązkiem jest szybka pomoc Polakom, gdy dzieje się coś złego. Od wielu lat angażujemy się w ważne inicjatywy społeczne, wspieramy bezpieczeństwo i pomagamy w najtrudniejszych momentach takich jak klęski czy powodzie. Teraz też, jako jedna z pierwszych firm, włączyliśmy się w walkę z koronawirusem – wyjaśnia.

Odrobiona praca domowa z technologii
W branży technologicznej od lat króluje Samsung (aż 42,1 proc. wskazań w kategorii „smartfon”) oraz Microsoft („oprogramowanie dla firm”) i HP („urządzenie biurowe”). Świetnie wypadły także Dell (po raz drugi zwycięzca w kategorii „komputer osobisty” – ponad 40 proc. głosów) i Orange – po raz kolejny najbardziej godny zaufania „dostawca internetu” i pierwszy raz najbardziej wiarygodny „operator telekomunikacyjny”.

 
Jak podkreśla Paweł Patkowski, dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej w Orange Polska, ostatnie wydarzenia były swoistym sprawdzianem – pandemia COVID-19 przedefiniowała bowiem sposób prowadzenia firm, które w jednej chwili przestawiły się na pracę zdalną. – Kluczowy stał się szybki i niezawodny internet. Wprowadzony na rynek kilka lat temu Orange Światłowód podniósł jakość i stabilność transferu danych na najwyższy poziom. Dodatkowo oferujemy odpowiednie do skali działania narzędzia teleinformatyczne. W ten sposób pomagamy firmom w trudnym okresie zmiany – mówi.

Musimy pomagać
PKN ORLEN, największa polska firma, wyraźnie zwyciężyła w kategorii „stacja benzynowa”, osiągając 42,8 proc. wskazań. ORLEN buduje swoją markę, stawiając na wsparcie polskich producentów żywności (80 proc. asortymentu na stacjach pochodzi z polskich firm), rebranding marki w Niemczech i inwestując w sport. Pomaga też walczyć z wirusem. – W trudnych czasach epidemii koronawirusa duże firmy o stabilnej pozycji finansowej powinny angażować się we wsparcie dla tych najbardziej potrzebujących, a to bezpośrednio przekłada się też na wizerunek marki. My aktywnie działamy na tym polu. To nasz obowiązek, bo ORLEN to marka, której zaufały miliony – zauważa Adam Burak, członek zarządu ds. Komunikacji i Marketingu, PKN ORLEN.

Z kolei Raben zwyciężył w kategorii „usługi logistyczne” (po raz drugi z rzędu), a wśród „usług kurierskich” najczęściej wskazywano na DPD. Ta ostatnia firma pomimo pandemii cały czas obsługuje klientów. – Tegoroczny kryzys epidemiczny okazał się swoistym testem tej najważniejszej wartości – zaufania. Aby go nie zawieść, błyskawicznie zmieniliśmy procedury i wprowadziliśmy nowe rozwiązania, zapewniając wszystkim stronom procesu logistycznego komfort i bezpieczeństwo – ujawnia Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.

W branży motoryzacyjnej w tym roku zwyciężyło BMW, zdobywając 21,1 proc. głosów. Wśród firm lotniczych niepodzielnie króluje LOT (aż 48,7 proc. wskazań, skok w górę o ponad 8 proc. rok do roku) i raczej to w Polsce nikogo nie dziwi.
Źródło: Samsung
  • Dodaj do Google Bookmarks
  • Dodaj na Śledzika
  • Dodaj na Twitter
  • Dodaj do Wykop
  • Dodaj do Facebook
Aktualna ocena: 0.00
Dodaj komentarz:
dodaj komentarz
x
Trwa logowanie użytkownika...
login:
hasło:
zaloguj
Trwa logowanie użytkownika...
login:
hasło:
zaloguj
Wszelkie znaki i nazwy firmowe zastrzeżone są przez ich wlaścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
GSMService.pl
content: 
  • Twitter
  • Facebook
odwiedź nas na: