sobota, 20 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Uważaj na fałszywe wiadomości o śmierci Muńka Staszczyka – to pułapka

    Zobacz również

    Eksperci z krakowskiego laboratorium ESET odkryli złośliwą kampanię skierowaną do użytkowników Facebooka, która wyświetla nieprawdziwą informację o śmierci Muńka Staszczyka – lidera zespołu T.Love, który niedawno miał wylew. Po kliknięciu w link dotyczący rzekomej śmierci artysty, użytkownik zostaje przekierowany do artykułu, a następnie do ankiety, w której… może wygrać telefon. Oczywiście zarówno informacja o śmierci artysty, jak i obietnica wygrania smartfona są

    - Reklama -

    nieprawdziwe – to pułapka zastawiona przez cyberoszustów.

    Złośliwa kampania została stworzona głównie z myślą o użytkownikach wersji mobilnej Facebooka. Po kliknięciu w link informujący nas w tytule o rzekomej śmierci Muńka Staszczyka, jesteśmy przekierowywani do serwisu WWW „Warszawa24-PIS”, który udaje portal informacyjny. Strona podaje skrót artykułu, w którym przekazuje, że Muniek miał 55 lat i „zmarł w jednym z londyńskich szpitali”. Klikając  przycisk „Pokaż więcej”, jesteśmy przekierowywani do ankiety, w której możemy wygrać Samsunga S10. Oczywiście obietnica wygranej jest nieprawdziwa. W rzeczywistości proszeni jesteśmy o podanie pełnych danych do karty płatniczej, by w ten sposób opłacić rzekomą przesyłkę za wygrany telefon.

    Śmierć artysty to pułapka!
    Jak ostrzega Kamil Sadkowski, starszy analityk zagrożeń w ESET, ta niesmaczna pułapka żeruje na tzw. fake newsie.

    Nieprawdziwa informacja o śmierci artysty jest wabikiem, który ma sprawić, że wiadomość w sposób wirusowy dotrze do jak największej liczby osób. Udostępniając takie informacje, nie tylko przyczyniamy się do szerzenia błędnych wiadomości, ale również możemy sami paść ofiarą ankiety wyłudzającej od nas dane karty płatniczej. Taki mechanizm pozyskiwania informacji płatniczych jest często wykorzystywany przez cyberprzestępców. Ostatnio taka sytuacja miała miejsce np. miesiąc temu, kiedy użytkownicy byli przekonywani do wypełnienia fałszywej ankiety Lidla, która bazowała na tym samym mechanizmie kradzieży danych – komentuje Kamil Sadkowski.

    Ekspert z ESET informuje, że linki kierujące do artykułu o rzekomej śmierci Muńka Staszczyka oraz do wspomnianej ankiety są, ze względów bezpieczeństwa użytkowników, blokowane przez rozwiązania antywirusowe tego producenta.

    ŹródłoEset
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Smartfony za pół ceny – doskonała oferta dla przenoszących numer do Plusa i Plusha

    Klienci przenoszący numer do Plusa lub Plusha będą mogli skorzystać z bardzo atrakcyjnej promocji i kupić wybrane smartfony za...