środa, 24 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Znamy zwycięzców II edycji programu Fajne Granty T‑Mobile

    Zobacz również

    Konkurs Fajne Granty T‑Mobile rozstrzygnięty. Spośród 193 wniosków, komisja wyłoniła 12 najlepszych projektów, których celem jest promocja projektowania oraz zastosowania druku 3D w edukacji. Autorzy nagrodzonych pomysłów otrzymają od operatora drukarki 3D wraz z zestawem niezbędnych akcesoriów. W poniedziałek, 15 października, Komisja Grantowa, wyróżniła 12 autorskich projektów, których celem jest promocja projektowania oraz zastosowania druku 3D w edukacji.

    - Reklama -

    Odbiorcami programu grantowego są nauczyciele, edukatorzy, pasjonaci druku 3D oraz przede wszystkim dzieci i młodzież. Dostępność zaproponowanego rozwiązania dla szerokiej grupy odbiorców była jednym z kryteriów decydującym o przyznaniu grantu, dlatego najwyżej oceniane były te projekty, z których bezpłatnie będą mogły korzystać duże grupy dzieci i/lub młodzieży.

    – Druk w technologii 3D obecny jest w zasadzie w większości obszarów naszego życia. Już teraz wykorzystuje się go, np.: w przemyśle, architekturze, medycynie, energetyce, w marketingu, czy modzie. Ale lista dziedzin, w których może znaleźć zastosowanie stale się poszerza.  Oznacza to, że rosło będzie zapotrzebowanie na ludzi, którzy nie tylko będą potrafili te technologie wykorzystywać w praktyce, ale również na tych, którzy dzięki swojej wyobraźni, będą znajdowali dla niej nowe pola zastosowania. Dlatego też tak ważnym jest jej popularyzacja wśród najmłodszych, ponieważ to oni w przyszłości będą tworzyli interdyscyplinarne zespoły, pracujące nad  innowacyjnymi rozwiązaniami. Kierując się tymi przesłankami, zdecydowaliśmy się w tym roku nagradzać te projekty, które wyposażą w wiedzę i umiejętności jak najwięcej młodych ludzi. Wierzymy, że dla większości z nich udział w inicjatywach nagrodzonych w ramach programu Fajne Granty T‑Mobile może być przepustką do nowego, fascynującego świata, świata, na który dzisiaj patrzą przez pryzmat zabawy, a który za kilka lat stanie się być może ich rzeczywistością –  mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej T‑Mobile Polska.

    Nagrody, w postaci drukarek 3D trafią do:

    1.  Fundacja Pracownia Edukacyjna, Łódź – projekt pt. Nieopowiedziana historia pewnej łódzkiej fabryki.

    2. I Liceum Dwujęzyczne im. Edwarda Dembowskiego, Gliwice – projekt pt. CBS (Custom Printed Submarine).

    3. Fundacja Centrum Młodzieżowej Robotyki, Kraśnik – projekt pt. Przygotowanie do budowy oraz budowa robota na międzynarodowy konkurs robotyczny FIRST Robotics Competition.

    4. Stowarzyszenie Ubulili, Świdnik – projekt pt. Drukujemy grę!

    5. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1, Zamość – projekt pt. Szybki modułowy pojazd naziemny z podglądem obrazu na żywo przez sieć Wi-Fi.

    6. Gminna Biblioteka Publiczna, Kęsowo – projekt pt. Poza wymiarem.

    7. Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 6 im. Jana Pawła II, Września – projekt pt. Pomocna dłoń.

    8. Zespół szkół Ponadgimnazjalnych, Pelplin – projekt pt. Dotknij opactwo, zrozum je w 3D.

    9. Stowarzyszenie URAZ.NET, Uraz – projekt pt. Tajemnice Stumilowego Lasu.

    10. Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej, Szczecin – projekt pt. Piękna Polska 3D – trójwymiarowa encyklopedia polskiej natury.

    11. I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego, Gniezno – projekt pt. S.T.A.C.H. – Stacja Techniczno – Adaptacyjna Chrobrzaków.

    12. Miejska Biblioteka Publiczna MultiCentrum, Wrocław – Drukuj, dotknij, doświadczaj.

    Skład Komisji Grantowej:

    1. Bogusław Dębski z Departamentu Kompetencji Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji.

    2. Katarzyna Stempniak z Rady Fundacji CoderDojo Polska.

    3. Helena Winiarczyk – ekspert ds. edukacji w Skriware.

    4. Piotr Żaczko – Główny Specjalista ds. Komunikacji Korporacyjnej T‑Mobile Polska.

    5. Kamil Sijko z Rady Fundacji CoderDojo Polska.

    Program Fajne Granty T‑Mobile realizowany był po raz drugi. Ponownie udział w nim mogły wziąć szkoły i przedszkola, również niepubliczne, organizacje pozarządowe, biblioteki oraz  ośrodki kultury. Nadzór merytoryczny na programem sprawuje Fundacja CoderDojo.

    ŹródłoT-Mobile
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    SAS rozszerza ofertę godnej zaufania sztucznej inteligencji o karty modeli i usługi zarządzania AI

    SAS, lider technologii z obszaru danych i sztucznej inteligencji, wprowadza na rynek nowe produkty i usługi, które usprawnią zarządzanie...