środa, 27 marca, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Wzrost przychodów gotówkowych o 15%. Podsumowanie 2017 roku w Wirtualnej Polsce

    Zobacz również

    Dwucyfrowy wzrost w obszarze e-commerce i konsekwentne realizowanie strategii pozwoliły holdingowi WP na osiągnięcie rekordowych przychodów. Tylko w segmencie online wyniosły one prawie 460 mln zł. Skorygowana EBITDA segmentu online za 2017 rok przekroczyła 150 mln zł. Telewizja WP została liderem oglądalności spośród stacji nadających na MUX8.

    - Reklama -

    Na wyniki finansowe Wirtualnej Polski wpływ miały przede wszystkim ponadprzeciętne wzrosty spółek e-commercowych w obszarze turystyki (Wakacje, Nocowanie, eHoliday), wyposażenia wnętrz (Homebook), mody (Domodi, Allani) i usług finansowych (TotalMoney). EBITDA wakacje.pl w 2017 roku wzrosła o 39%. Skonsolidowane gotówkowe przychody ze sprzedaży wszystkich usług spółki w 2017 roku przekroczyły 423 mln zł.

    -Od zakupu Wirtualnej Polski mija właśnie 5 lat. W tym czasie nasze przychody ze 150 mln zł urosły do 465 mln zł, a EBITDA z 50 mln zł do 150 mln zł. I my wszyscy w Wirtualnej Polsce jesteśmy z tego dumni
    – mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualnej Polski.

    Telewizja WP w lutym 2018 roku została liderem oglądalności wśród stacji dostępnych na MUX8 naziemnej telewizji cyfrowej. Rynkowe udziały stacji w tzw. komercyjnej grupie widzów (16-49) wyniosły 0,38%.

    Do osiągnięcia rekordowego wyniku przyczynił się serial „Ucho Prezesa”, emitowany od 20 stycznia. Premierowe odcinki dwóch pierwszych sezonów w Telewizji WP oglądało średnio 163 tys. widzów, siedem najpopularniejszych odcinków przyciągnęło przed ekrany ponad 200 tys. widzów. 18 marca w Telewizji WP rozpocznie się emisja trzeciego sezonu serialu. Premiera w każdą niedzielę o godzinie 20:00.

    W 2017 roku duże zmiany przeszła również aplikacja WP Pilot. Pozwoliły one na uproszczenie obsługi i zapewnienie jak najlepszej jakości kanałów TV. Oferta wygodnego i legalnego sposobu oglądania telewizji online, zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w lutym zyskała już 1,9 mln realnych użytkowników w ramach serwisu i aplikacji. Została również nagrodzona na Gali Mobility Trends i otrzymała tytuł najlepszej aplikacji B2C 2017 roku.

    Wirtualna Polska to holding spółek mediowych i e-commercowych. Według badania Gemius/PBI, w lutym 2018 z produktów internetowych WP korzystało już ponad 21 mln Polaków. Grupa WP jest właścicielem portalu horyzontalnego – Wirtualnej Polski, który osiągnął wzrost realnych użytkowników o 800 tysięcy rok do roku. Prowadzi również serwis odpowiadający na potrzeby informacyjne i rozrywkowe młodych internautów – o2.pl oraz specjalistyczne serwisy tematyczne.

    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Sztuczna inteligencja, prawdziwe ryzyko. Jak cyberprzestępcy mogą oszukać AI?

    Użytkownicy ChatGPT generują nawet 100 mld słów dziennie . Tzw. duże modele językowe (large language model, LLM) bazujące na...