piątek, 19 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Jak polskie firmy wykorzystują efektywność SMS-a

    Zobacz również

    Polskie firmy najczęściej wykorzystują SMS-y do powiadamiania klienta oraz w kampaniach promocyjnych. Uzyskują konwersję na poziomie kilkunastu procent. Badanie SMSAPI „Komunikacja SMS w firmach” pokazuje praktyki marketingowe blisko 200 firm z 20 branż. W dobie ślepoty banerowej i rosnącego znaczenia kanału mobile wysyłanie wiadomości SMS bezpośrednio do klienta okazuje się receptą na sukces.

    - Reklama -

    Z raportu platformy SMSAPI „Komunikacja SMS w firmach” rysuje się obraz SMS-a jako narzędzia mogącego znacząco poprawić komunikację z klientem na wielu płaszczyznach.

    Informacja i promocja
    Komunikacja SMS-owa w firmach często spełnia funkcję informacyjną. Powiadomienia klienta np. o statusie jego zamówienia, wykorzystuje blisko ¾ badanych, a prawie połowa wykorzystuje SMS także do informacji o promocjach lub nowościach. Co piąty podmiot za pomocą wiadomości prowadzi komunikację wewnętrzną, zaprasza odbiorców na wydarzenia lub składa życzenia świąteczne i urodzinowe.

    Prawie wszyscy (94 proc.) wysyłają SMS-y do bazy odbiorców zebranej w kanałach własnych, np. przy rejestracji w sklepie, zapisie do newslettera itp. Jedynie 5 proc. firm kupuje bazę zewnętrzną. Co to oznacza? Że klienci doceniają i rozumieją permission marketing – stawiają na działania za przyzwoleniem, bo wiedzą, że takie przynoszą o wiele lepszy efekty.

    Kampanie wielokanałowe
    Wiadomość tekstowa łatwo wpisuje się w kampanie prowadzone w innych kanałach, trafiając z krótkim, najistotniejszym przekazem bezpośrednio do odbiorcy. Z tego powodu prawie połowa badanych (46 proc.) wykorzystuje SMS-y w łączonych działaniach, głównie z e-mailem, akcją w social mediach czy reklamą online, np. na portalach. Łączenie narzędzi online’owych z wiadomościami tekstowymi pozwala klientowi przejść gładko przez różne etapy zakupu. Przemieszczanie się między narzędziami jest naturalne, a SMS łatwo łączy je ze względu na swoją prostotę i możliwości – skrócone linki, komunikację dwukierunkową.

    Rozmowa z klientem
    Skuteczny marketing angażuje klienta, wciąga go w interakcję z marką. A SMS to nie tylko wysyłanie komunikatów, ale również narzędzie do dialogu z odbiorcą. Komunikacja dwukierunkowa pozwala na odbieranie odpowiedzi od klienta – stosuje ją 21 proc. firm. Sprawdza się ona szczególnie w przypadku badania opinii poprzez ankietę lub gdy poprzez szybką odpowiedź klient może wykonać konkretne działanie, np. zmienić dzień dostawy zakupów, odwołać wizytę u lekarza czy przedłużyć wypożyczenie książki.

    Efektywność SMS-a
    Większość wysyłek SMS osiąga konwersję (liczbę wejść na stronę internetową po kliknięciu w SMS lub zakup pod wpływem SMS) na poziomie 0-20 proc. Ponad jedna czwarta badanych deklaruje konwersję 11-20 proc., niemal tyle samo – 5-10 proc. U co piątej firmy wynosi ona 0-5 proc, a co dziesiątej – 21-30 proc. Do pomiaru konwersji firmy stosują różne metody: przede wszystkim wejścia w podany w wiadomości link, średni przyrost sprzedaży po kampanii SMS, wykorzystanie przesłanych kodów rabatowych, a nawet samo otrzymanie odpowiedzi.

    – Mimo 25 lat istnienia SMS wciąż ma się dobrze i odgrywa istotną rolę w marketingu mobilnym. Marketerzy widzą w mobile potencjał i wiedzą, że dzięki wiadomości tekstowej mogą być zawsze blisko klienta. Trudno o bardziej bezpośrednie narzędzie komunikacji, które przedrze się przez cyfrowy szum informacyjny. Marketerzy są coraz bardziej świadomi swoich działań, zauważają rolę SMS-a na całej mapie komunikacji, łączą kanały i coraz częściej mierzą efekty działań. – mówi ANDRZEJ OGONOWSKI PR & BRAND MANAGER SMSAPI

    Metodologia: W badaniu wzięło udział 188 przedstawicieli firm korzystających z platformy SMSAPI. Odpowiedzi pochodzą z okresu wrzesień-październik 2017.

    ŹródłoSMSAPI
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Smartfony za pół ceny – doskonała oferta dla przenoszących numer do Plusa i Plusha

    Klienci przenoszący numer do Plusa lub Plusha będą mogli skorzystać z bardzo atrakcyjnej promocji i kupić wybrane smartfony za...