czwartek, 18 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Pierwsze ogólnopolskie czytnikoliczenie rozpoczęte

    Zobacz również

    Dystrybutor ebooków i audiobooków Virtualo wraz z serwisem ebooki.allegro oraz wydawnictwem Burda Książki chcą zbadać ilu jest w Polsce pasjonatów e-lektury. W tym celu firmy realizują wspólny projekt „Pierwsze ogólnopolskie Czytnikoliczenie – pokażmy ilu jest czytelników ebooków w Polsce!” Według danych Allegro, współorganizatora akcji Czytnikoliczenie, w 2013 roku co 10 minut sprzedawany był jeden czytnik.

    - Reklama -

    Najchętniej kupowanym modelem był czytnik Kindle Classic, a szczyt sprzedaży przypadł na grudzień, kiedy jeden czytnik sprzedawał się średnio co 4 minuty. Najbardziej popularną marką był Kindle, który wybierało około 70% kupujących.

    Czytnikoliczenie, którego pomysłodawcą jest firma Virtualo to pierwsza, ogólnopolska próbą sprawdzenia poziomu popularności urządzeń do e-lektury. Akcja potrwa do 04.06.2014. Będzie polegać na zameldowaniu się na specjalnej stronie http://czytnikoliczenie.pl, gdzie e-czytelnicy zarejestrują swoje urządzenia i dzięki temu będą mogli wybrać w prezencie jeden z pięciu ebooków z serii „Focus Poleca” wydawnictwa Burda Książki – partnera akcji Czytnikoliczenie, posiadającego w ofercie cyfrowej ponad 300 tytułów.

    Sprawdzimy również kto czyta i jaki ma „styl” czytania oraz w jaki sposób nabył swój czytnik – mówi Małgorzata Błaszczyk z Virtualo. Uczestnicy akcji otrzymają również specjalne kody rabatowe na zakupy w księgarni ebooki.allegro. W puli do zdobycia jest łącznie 5000 ebooków.

    Jak wynika z badania Virtualo przeprowadzonego w 2013 roku, ponad 52% respondentów wskazało, iż przyszłość książek należy do ebooków. Potwierdzają to dane sprzedażowe za ostatni rok, w którym według szacunków największego, krajowego dystrybutora ebooków i audiobooków, w Polsce sprzedano prawie pół miliona książek cyfrowych.

    Są wszędzie – w metrze, autobusach, w parkach, uczelniach i w biurach. Chodzi o e-czytelników ze swoimi urządzeniami do czytania – czytnikami, tabletami, smartfonami. Ile jest ich w Polsce? Tego nikt nie zbadał. Do tej pory krążyły obiegowe szacunki na ten temat, jednak nie zostały przeprowadzone żadne większe badania, na podstawie których można byłoby oszacować skalę zjawiska – mówi Małgorzata Błaszczyk, Marketing Manager z Virtualo. – E-czytelnicy nie są już niszą, chcemy to pokazać – dodaje.

    Czytnikoliczenie to kolejny projekt realizowany z partnerami Virtualo dotyczący aktywnego badania popularności e-czytelnictwa w Polsce oraz innych zagadnień związanych z rynkiem ebooków. Aktywnie włączają się do nich również wydawnictwa, jak właśnie Burda Media. Ebooki są dla nas istotnym projektem, dlatego na bieżąco konwertujemy materiał wydawniczy do wersji cyfrowej, organizujemy różne akcje rabatowe oraz udostępniamy bezpłatne ebooki, aby zachęcić do nowej formy czytelnictwa – mówi Justyna Wieczorem odpowiedzialna za projekt ebooków w Burda Media.

    Virtualo podjęło również współpracę w ramach projektu iPiracy z Instytutem GRAPE Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Projekt ma na celu zbadanie problemu piractwa wśród polskich Internautów. Do tej pory w ankiecie wzięło już udział 1 800 osób i odpowiedzi wciąż napływają. Już na obecnym etapie widać, że odpowiedzi ankietowanych są bardzo ciekawym materiałem do badań – mówi Anna Kukla-Gryz z GRAPE UW. – Widzimy duże zainteresowanie tematem piractwa i sam ten fakt jest bardzo budujący, bo Internauci chętnie poświęcają czas na udzielenie odpowiedzi, czyli uznają temat za ważny – dodaje.

    Zarówno wyniki akcji Virtualo Czytnikoliczenie, jak i badania dotyczące piractwa, a także wypowiedzi ekspertów, wydawców oraz komentatorów rynkowych znajdą się w raporcie na temat rynku książki cyfrowej, który został objęty patronatem Biblioteki Analiz. Publikacja ukaże się wczesną jesienią, a poszczególne tematy podjęte w raporcie we wcześniejszych miesiącach.

    Rynek ebooków, mimo młodego wieku i wciąż niewielkiego udziału w polskim rynku książki jest niezwykle ciekawym zjawiskiem skupiającym uwagę społeczną i biznesową. Rozwój nowych technologii i mobilne możliwości e-czytelnictwa sprawiają, iż pasjonatów książek cyfrowych wciąż przybywa.

    ŹródłoVirtualo
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    LG oferuje niezwykłe doświadczenie stylu życia we współpracy z Moooi na Milan Design Week

    LG Electronics, we współpracy z holenderską marką lifestyle’ową premium Moooi, prezentuje wystawę „A Life Extraordinary” na Milan Design Week...