Tu jesteś:
GSMService.pl
» Aktualności
Raport Money.pl o bankowości mobilnej w Polsce
Dodał: Monika Kowalczewska -
opublikowano:
2014-04-29 16:41 -
czytano: 434
razy
-
dodaj komentarz

Dlatego większość finansowych instytucji w kraju przygotowała pod m-klienta ofertę.
Na 29 przebadanych banków, aplikację na przynajmniej jeden system operacyjny udostępnia 19 z nich.
Zdecydowanie najbardziej popularnymi systemami są Apple iOS oraz Google Android - obecnie każdy bank, który może uznawać się za mobilny, udostępnia aplikację stworzoną pod to środowisko. Na trzecim miejscu pod tym względem jest system operacyjny Microsoftu, na czwartym BlackBerry.
Nieco gorzej wygląda sytuacja, jeśli chodzi o użytkowników tabletów. Jak się okazuje, instytucje niechętnie tworzą programy specjalnie na te urządzenia. Z 29 przebadanych przez Money.pl banków, zaledwie sześć mogło się pochwalić dedykowaną (poszerzoną) aplikacją na przynajmniej jeden, dowolny system operacyjny.
Bankowość mobilna w Polsce jest na tyle rozwinięta, że obecnie ciężko znaleźć aplikację mobilną banku, która nie umożliwia wykonania podstawowych działań, jak na przykład sprawdzenie salda konta, dokonanie przelewu dowolnej osobie, opłacenie rachunków lub doładowanie telefonu na kartę pre-paid.
Do najrzadziej spotykanych funkcji m-aplikacji należą płatności telefonem oraz wypłaty z bankomatu bez karty - te możliwości oferował najmniejszy odsetek przebadanych banków, około 15 procent. Wiele wskazuje, że przyszłoroczny ranking pokaże nieco inny obraz sytuacji, bowiem spora część banków albo całkiem niedawno wprowadziła możliwość dokonania płatności telefonem (nie chodzi tu o bardziej popularne już NFC) , albo niedługo zamierza to zrobić.
Jak z banku korzystają użytkownicy tabletów? Przede wszystkim mniej bezpiecznie. Tylko niecałe 20 procent zadeklarowało, że pobiera dedykowaną aplikację. Reszta, czyli niemal 28 procent odwiedza swój bank przez stronę www. Ciężko będzie te statystyki zmienić. Przeglądanie stron www na tabletach jest dużo bardziej komfortowe, niż na smartfonach.
Większej różnicy nie ma natomiast, jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z usług banku. Zarówno w przypadku posiadaczy tabletów i smartfonów, najczęstszą odpowiedzią była kilka razy w tygodniu - procent wskazań wyniósł odpowiednio 42 i 41 procent. Niemniej śmiało można powiedzieć, że z bankowości mobilnej częściej korzystają użytkownicy smartfonów. Procent wskazań odpowiedzi codziennie wyniósł prawie 24 procent, podczas gdy w przypadku tabletów było to niecałe 17 procent.
Na 29 przebadanych banków, aplikację na przynajmniej jeden system operacyjny udostępnia 19 z nich.
Zdecydowanie najbardziej popularnymi systemami są Apple iOS oraz Google Android - obecnie każdy bank, który może uznawać się za mobilny, udostępnia aplikację stworzoną pod to środowisko. Na trzecim miejscu pod tym względem jest system operacyjny Microsoftu, na czwartym BlackBerry.
Nieco gorzej wygląda sytuacja, jeśli chodzi o użytkowników tabletów. Jak się okazuje, instytucje niechętnie tworzą programy specjalnie na te urządzenia. Z 29 przebadanych przez Money.pl banków, zaledwie sześć mogło się pochwalić dedykowaną (poszerzoną) aplikacją na przynajmniej jeden, dowolny system operacyjny.
Bankowość mobilna w Polsce jest na tyle rozwinięta, że obecnie ciężko znaleźć aplikację mobilną banku, która nie umożliwia wykonania podstawowych działań, jak na przykład sprawdzenie salda konta, dokonanie przelewu dowolnej osobie, opłacenie rachunków lub doładowanie telefonu na kartę pre-paid.
Do najrzadziej spotykanych funkcji m-aplikacji należą płatności telefonem oraz wypłaty z bankomatu bez karty - te możliwości oferował najmniejszy odsetek przebadanych banków, około 15 procent. Wiele wskazuje, że przyszłoroczny ranking pokaże nieco inny obraz sytuacji, bowiem spora część banków albo całkiem niedawno wprowadziła możliwość dokonania płatności telefonem (nie chodzi tu o bardziej popularne już NFC) , albo niedługo zamierza to zrobić.
Jak z banku korzystają użytkownicy tabletów? Przede wszystkim mniej bezpiecznie. Tylko niecałe 20 procent zadeklarowało, że pobiera dedykowaną aplikację. Reszta, czyli niemal 28 procent odwiedza swój bank przez stronę www. Ciężko będzie te statystyki zmienić. Przeglądanie stron www na tabletach jest dużo bardziej komfortowe, niż na smartfonach.
Większej różnicy nie ma natomiast, jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z usług banku. Zarówno w przypadku posiadaczy tabletów i smartfonów, najczęstszą odpowiedzią była kilka razy w tygodniu - procent wskazań wyniósł odpowiednio 42 i 41 procent. Niemniej śmiało można powiedzieć, że z bankowości mobilnej częściej korzystają użytkownicy smartfonów. Procent wskazań odpowiedzi codziennie wyniósł prawie 24 procent, podczas gdy w przypadku tabletów było to niecałe 17 procent.
Źródło:
money.pl
Dodaj komentarz:
zaloguj się
x








- Play: Superokazja dla Firm
- Najlepsza oferta dla par tylko w PLAY
- Nawet 100 GB za doładowanie w Orange na Kartę
- Smartfony bez abonamentu i na raty 0 proc. - nowa oferta T‑Mobile
- 15proc. zniżki na bilety siatkarskich Reprezentacji Polski dla klientów Plusa
- Play: MEGA promo + NOWOŚCI w prepaidzie
- Z Orange na kartę na Ukrainę za 29 groszy

- Orange Polska sprzedaje spółkę zarządzającą nieruchomościami
- UKE nałożył karę na NetCentrica za nieuprawnione świadczenie usługi Ogólnopolskiego Biura Numerów
- Ferie z Netia VOD
- mPay z biletami w Swarzędzu
- Pomóż. Reaguj. Zgłoś nielegalne treści
- Orange nie boi się zimy. Lepszy zasięg sieci w górach
- Kaspersky pomaga wyeliminować siedem luk w zabezpieczeniach popularnego oprogramowania

- Galaxy Ace w Orange dla Firm
- Ferguson S3 - nowy tablet z cyfrową TV, GPS i Androidem
- Wyniki ankiety: 30% użytkowników przechowuje swoje hasła na smartfonach
- Smartfon Asus P552w - test
- Wydano SkyFire 3.0
- Samsung GALAXY S II - najszybszy smartfon z wyświetlaczem Super AMOLED Plus
- Ponad milion wstępnych zamówień na telefon iPhone 4S
