czwartek, 18 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Huawei o trendach w technologii wideo

    Zobacz również

    Ewolucja technologii, innowacyjność różnorodnych aplikacji oraz coraz większa popularność kanału komunikacyjnego wideo daje wideokonferencji odnowioną witalność. Istnieją trzy kierunki rozwoju technologii wideokonferencyjnych: realistyczne doświadczenia, powszechne stosowanie, oraz specjalistyczne aplikacje. Jedynie firmy, które są na bieżąco z tymi trendami i szukają lepszego zrozumienia na stale zmieniające się potrzeby klientów będą w stanie utrzymać konkurencyjność i świeżość

    - Reklama -

    techniczną.

    Realizacja realistycznego doświdadczenia w systemach Telepresence w
    dużej mierze zależy od audio i wideo z wykorzystaniem inteligentnych
    technologii,
    które są dobrze przystosowane do zachowań ludzkich.
    Ponieważ technologie 3D nie są jeszcze szeroko stosowane do
    wideokonferencji,
    głównym tematem stał się wyświetlacz – panoramiczny,
    bezszwowy,
    ultra definition.
    Konkurencja przeniosła się,
    więc na pole kamer wideo,
    algorytmy łączenia obrazu i technologii wyświetlania wideo.
    W dziedzinie audio głównym punktem pozostaje precyzyjne
    wielokierunkowe wychwytywanie stereo.
    Low- latency i synchronizacja ruchu warg,
    hi-fi audio,
    i przestrzenne pozycjonowania to trzy główne czynniki,
    które decydują o możliwościach audio.

    Rozpoznawanie zachowania,
    rozpoznawanie twarzy,
    rozpoznawanie znaków,
    rozpoznawanie głosu i inne inteligentne technologie dojrzewają.
    Zastosowanie tychże technologii znacząco poprawia doświadczenie interakcji systemu wideo – człowiek,
    a poczucie że odległość dzieli uczestników pozornie zmniejsza się.
    W dzisiejszych systemach ogranicza się zbędne okablowanie a większość połączeń takich jak dostęp do sieci,
    zarządzanie za pomocą tabletów czy wysyłanie bądź odbieranie kontentu jest realizowana za pomocą wi-fi.

    Do dyspozycji użytkownika jest dostępna cała gama urządzeń końcowych.
    Od wcześniej wspomnianych Telepresence – dedykowanych do specjalnie przygotowanych sal konferencyjnych,
    przez mniejsze Personal Telepresence,
    Room Presence,
    rozwiązania desktopowe,
    zintegrowane wideoterminale czy aplikacje na PC,
    tablety i smartfony.
    Największym zainteresowaniem wśród użytkowników systemów wideokonferencyjnych cieszą sie wideoterminale,
    do których można podłączyć juz istniejące w firmie telewizory,
    monitory bądź projektory.
    Potrzeby użytkowników są zróżnicowane,
    ale możemy wyszczególnić te podstawowe,
    na które partycypanci wideokonferencji zwracają szczególną uwagę.
    Wybór jakości połączeń wideo w stosunku do dostępności przepustowości i jakości łączy.
    Łatwość instalacji i ewentualnego utrzymania takiego systemu,
    niezawodność,
    dostępność i chyba najważniejsza,
    łatwa i przyjazna obsługa.

    Wideoterminale all-in-one posiadają zintegrowany kodek,
    kamerę i mikrofony.
    Podłączenie trwa niecałe 5 min jednym kablem.
    Konfiguracja jest automatyczna i nie wymaga specjalistycznej wiedzy
    inżynierskiej.
    Połączenie z siecią może być za pomocą kabla bądź wifi,
    aplikację do zarządzania możemy zainstalować na własnym urządzeniu
    mobilnym a do zestawiania połączeń możemy wykorzystać nasz własny głos.

    Mnogość zastosowanych algorytmów i inteligentnych technologii pozwala
    na ograniczenie pasma do 384kbps przy HD i 512kbps dla Full HD.

    Era 4G nabiera kształtu i staje się bardziej powszechna.
    Migracja z technologii standardowych rozdzielczości do technologii wysokiej rozdzielczości jest w toku,
    a H.264 standard został zastąpiony przez H.264HP i H.265.
    Wszystkie te zmiany tworzą potencjał technologii wideokonferencyjnych dla urządzeń mobilnych typu tablet czy smartfon.

    Producenci systemów wideokonferencyjnych powinni gwarantować otwarte i interoperacyjne rozwiązania,
    które mogą być w pełni zintegrowane z aplikacjami Unified Communications,
    takimi jak Microsoft Lync,
    eSpace Huawei,
    IBM Sametime,
    Skype.
    Dzięki tym rozwiązaniom,
    klienci mogą korzystać z czatu,
    audio,
    wideo i transmisji danych za pomocą terminali mobilnych,
    terminali stacjonarnych,
    profesjonalnych sal konferencyjnych,
    oraz e-prezentacji.
    Ponadto,
    oferty wideokonferencyjne powinny obsługiwać dostępy do sieci,
    takie jak IP,
    PSTN,
    3G,
    4G,
    WiFi co umożliwia wideokonferencję i współpracę w dowolnym miejscu i czasie z dowolnego urządzenia.

    Specjalistyczne aplikacje są trzecim głównym trendem w technologii
    wideo .W tych zastosowaniach cel wideokonferencji został rozszerzony od
    spełnienia wymogu konferencji do integracji procesów biznesowych ,
    a także wspierania przemian w świecie biznesu.
    Jednym z priorytetów w rozwoju systemów wideokonferencyjnych jest
    połączenie z obecnymi narzędziami operacyjnymi branż.
    Można założyć,
    że każda branża jest w trakcie transformacji technologicznej.
    W związku z dojrzałością systemów wideokonferencyjnych,
    usługa jest szeroko stosowana w różnych gałęziach przemysłu i odgrywa
    istotną rolę w tej transformacji .
    Szereg innowacyjnych aplikacji zostały utworzone w dziedzinach takich
    jak centra kryzysowe ,
    e-zdrowie ,
    edukacja online,
    e-sądy,
    bezpieczeństwo publiczne.

    ŹródłoHuawei
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Samsung Electronics liderem globalnego rynku Digital Signage 15. rok z rzędu

    Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w...